K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2012, 11:54   #11
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
du kan altid spørge på kommunen..det bliver du jo nød til uanset..du ka jo højst få nej..

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 11:55   #12
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Hej Famen1, nu du ikke oplyst hvad for ydelse du er på, men hvis du er på kontanthjælp og du været det i 12 måneder så det da bare om at tage med familien, jeg tror det denne lov du leder efter, og det ikke en EU lov, men en bekendgørelse der blev til imellem S og EL

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=141140

Rigtig god ferie
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 12:19   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Famenr1 skriver (fornemmer jeg) at han/hun er på sygedagpenge, men jeg tror at h*n har blandet reglerne om 4 ugers ferie på kontanthjælp, men sygedagpenge reglerne som ikke har den mulighed...???

Men det er korrekt at man bliver behandlet som et barn, faktisk ikke kun som et barn, men et trodsigt, dumt og besværligt barn!!

HUSK, at hvis du spøger på kommunen, at du IKKE må sige FERIE (det er et fy-fy ord!), hvis du skal med familien, er du inviteret med på REKREATION!! Der er nemlig STOR forskel på ferie og rekreation. Alle har ret til rekreation, men ikke ferie.

Sidst redigeret af Ninja; 09-07-2012 kl. 12:24.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 12:24   #14
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Du skal i hvert fald ikke spørge om ferie, men om rekreation.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 13:12   #15
famenr1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
famenr1 er ny på vejen
Hej

Jeg er på sygedagpenge og har været det i lidt over to år.

Jeg har forsøgt at spørge min sagsbehandler, men det eneste mulighed hun har oplyst mig er at kan raskmelde mig, men at jeg skal ikke forvente at de vil accepter at jeg sygemelder mig igen. Derefter spurte jeg hende hvad man så de foregående år har kaldt det, hvor jeg ikke fik udbetalt sygedagpenge, med derimod fik feriepenge, hendes reaktion på denne forespørgsels var at det ville hun ikke blive ved med at diskutere, jeg havde kun den mulighed at raskmelde mig.
Jeg ved at et jobcenter/sagsbehandler er forpligtet til at rådgive den sygemeldte borger, men det har jeg på intet tidspunkt oplevet. Så derfor ved jeg at jeg selv skal undersøge regler ellers er der ikke noget som kan lade sig gøre.
Jeg har forsøgt at bruge ord som jeg holder ikke ferie, men følger bare med - jeg skal ned i varmen for at rekreere.
famenr1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 13:24   #16
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Okay så er det dette du skal læse

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=135357

Derfor kan du som udgangspunkt ikke opholde dig udenfor landet. Men i nogle situationer er det muligt at deltage*i opfølgning og i den nødvendige behandling, selvom du*i en periode opholder sig et andet sted end på hjemadressen.

Sygedagpenge og ophold i udlandet
Ophold i udlandet kan kun i visse tilfælde godkendes under en sygemelding.*Et eksempel kan være ophold i udlandet som led*i behandling eller rekreation.*Du kan aldrig medtage dine sygedagpenge under et udlandsophold, der skyldes*ferie. Men du kan opholde dig midlertidigt i udlandet, f.eks. i forbindelse med et rekreationsophold, sålænge dit ophold*er*foreneligt med opfølgningsplanen og evt. behandling. Du bør derfor afklare dit spørgsmål med din kommune først. Læs mere i denne principafgørelse fra øverste myndighed på det sociale område Ankestyrelsen: D-8-6.
HELD OG LYKKE TIL
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 13:41   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
HVIS du på en eller anden måde har skriftlig indført i din sag/andet bevis på, at du er afhængig af familiens pleje & støtte i hverdagen , så bed din læge om at skrive en udtalelse, at du:

1): er afhængig af din families hjælp og støtte i det daglige, og (muligvis - hvis h*an skønner det er en god idé) -
2): at din sygdom ville have godt af en REKREATION.

Har du tidligere søgt f.eks dækning af merudgifter efter §100, burde der i papirerne derfra stå, at du er afhængig af familiens støtte i det daglige .
(Det er måske endda blevet brugt til at give dig afslag på yderligere hjælp, at du har familien /netværket omkring dig i dagligdagen.)

Og sådan kan du jo så bevise, at du er nød til at følge med dine daglige hjælpere, da DE jo ikke kan forbydes at holde ferie.......

Sidst redigeret af L.S.; 09-07-2012 kl. 14:32.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 14:29   #18
marbocb
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: Furresø
Indlæg: 26
Styrke: 14
marbocb er ny på vejen
Sikke en emsi sagsbehandler da jeg var på sygedagpenge i januar inviterede min søster mig med til Thailand i 14 dage for at komme lidt væk fra det hele min sadsbehandler syntes at det var en fin ide og jeg brugte bare mit feriekort skulle ikke meldes rask eller noget men held og lykke
marbocb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 14:39   #19
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Da jeg var på sygedagpenge sagde min sagsbehandler også at han var ligeglad hvor jeg var og hvor jeg tog på ferie.
Han sagde bare at han ville ringe til mig, hvis det var yderst nødvendigt.
Så du har vist fået en "sur" sagsbehandler.
Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2012, 15:09   #20
famenr1
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
famenr1 er ny på vejen
Sidste sommer, havde jobcentret, mens jeg var på bevilget ferie frataget mig mine sygedagpenge, dette resulterede i at jeg klagede over en lang række ting.
Så jeg tænker det er pay back time nu, hvis jeg vel og mærke ikke selv finder et sted i en lovgivning, som siger jeg har ret til det.
famenr1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldt på kontanthjæl - Ferie i udlandet troldepigen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 20-06-2013 14:55
Nu er vi sgu TO i familien! DAM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 22-09-2010 19:06
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47
Ophold/ferie i udlandet under sygdom gittedl Politik og Samfund 6 02-09-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension