K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2011, 11:02   #21
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
LOS, det glæder mig, at du har haft gavn af operationen.

Ja,mine bensmerter er blevet mindre men som jeg skriver er mine rygsmerter blevet meget meget være og at jeg stort set ikke kan ret meget i dag og har mange smerter som jeg ikke,havde iden min operation.
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 19:30   #22
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Mine sygedagpenge stopper den 31-1-2012. Min sb, har sagt at jeg ikke kan blive forlænget. Så jeg ryger nok på kontanthjælp
Jeg kan heller ikke blive godkendt til fleksjob, da jeg har sagt nej til en stivgørende operation. Min sag skulle vidst tages op i januar måned. Skal jeg ikke skrive under på RS inden de kan tage den op? Eller hvordan er det?
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 21:28   #23
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susssana Se meddelelser
Mine sygedagpenge stopper den 31-1-2012. Min sb, har sagt at jeg ikke kan blive forlænget. Så jeg ryger nok på kontanthjælp
Jeg kan heller ikke blive godkendt til fleksjob, da jeg har sagt nej til en stivgørende operation. Min sag skulle vidst tages op i januar måned. Skal jeg ikke skrive under på RS inden de kan tage den op? Eller hvordan er det?

Hov hov der!

De må ikke bruge et nej til en forholdsvis risikabel operation som begrundelse til at stoppe noget som helst!

Spørg f.eks. Nala, hvad der sker når man prøver det?

Der er klare principafgørelser der fastslår det her... Og som regel hører kommunen efter når de bliver trukket frem...

JO, du skal have en mulighed for at se, læse og kommentere på din ressourceprofil...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 21:53   #24
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Jeg har været syg i 52 uger, derfor stopper de.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 21:54   #25
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susssana Se meddelelser
Jeg har været syg i 52 uger, derfor stopper de.
Men lægerne er ikke i tvivl om at du har en varig nedsættelse af arbejdsevnen?

Hvis jeg har ret, så har du en varig nedsættelse af arbejdsevnen, men du ved ikke hvor meget? Derfor SKAL de forlænge dig, indtil de har fundet ud af om du er kandidat til fleksjob eller førtidspension...

Jeg har i en anden tråd herinde kopieret ind hvad jeg har brugt i en lignende sag, overfor kommunen, og WUPTI, Bob's you're uncle, så vendte kommunen på en tallerken

Kan bare ikke finde indslaget lige nu
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK

Sidst redigeret af Ricky M.; 30-12-2011 kl. 22:07.
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 22:07   #26
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
min speciallæge har skrevet at det er stationær, og jeg er også i praktik til afklaring af fleks. Men så skulle jeg ha en specifik læge erklæring fra min egen læge. Og hun ensisterede på at jeg skulle ha den operation. Så har hun skrevet at jeg måske kunne blive raskmeldt hvis jeg lod mig operere. Så nu er hele sagen faldet til jorden. . Da min SB fik erklæringen ringede hun at jeg ikke kunne blive godkendt til fleksjob og at jeg vil ryge på kontanthjælp. Var så i går igen til speciallæge og han var meget overrasket over min læge. Og sagde at jeg skulle få en til at hjælpe mig med den sag.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 22:12   #27
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Din egen læge er et fjols! Undskyld!

Du har behov for en special læge til at udtale sig om risikoen i forbindelse med operationen, og nøjagtig hvad han/hun forventer... Det er meget sjældent at folk kommer tilbage til ordinært job efter en stivgørende operation...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 22:20   #28
susssana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 35
Styrke: 13
susssana er ny på vejen
Ja, de sagde også at jeg skulle skifte læge. Men det hjælper mig ikke så meget nu. Jeg ved ikke hvad special lægen har skrevet, men det må ha været godt nok for jeg var jo startet på afklaring. Speciallægen har nu skrevet noget nyt. Kan jeg ring til min fagforening forat få noget hjælp? Jeg er et meget let offer for systemet da jeg ikke siger så meget og bare bliver ked af det.
susssana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 22:23   #29
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af susssana Se meddelelser
Ja, de sagde også at jeg skulle skifte læge. Men det hjælper mig ikke så meget nu. Jeg ved ikke hvad special lægen har skrevet, men det må ha været godt nok for jeg var jo startet på afklaring. Speciallægen har nu skrevet noget nyt. Kan jeg ring til min fagforening forat få noget hjælp? Jeg er et meget let offer for systemet da jeg ikke siger så meget og bare bliver ked af det.
jeg kan ikke udtale mig om din fagforening kan hjælpe... Det svinger utroligt meget fra fagforening til fagforening, og endda fra lokalafdeling til lokal afdeling...

Men du skal SELVFØLGELIG kontakte dem på mandag, det kan ihvertfald ikke skade...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 23:41   #30
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser

Jeg har i en anden tråd herinde kopieret ind hvad jeg har brugt i en lignende sag, overfor kommunen, og WUPTI, Bob's you're uncle, så vendte kommunen på en tallerken

Kan bare ikke finde indslaget lige nu
...tror, det er de her principafgørelser, du har lagt i anden tråd, Ricky:

P-26-04 og P-1-03
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension