K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2011, 10:12   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Højtuddannede sendes i meningsløs aktivering

Denne overskrift fra Politiken d.d.kommer vel næppe bag på nogen i dette forum, dog fremtræder Fru Støj i med et mindre rigidt svar en vanligt, måske fordi hun selv regner som i samme faggruppe som DJØF'erne, da hun jo er uddannet akademiøkonom.

Citat:
Selv om de selv er uddannet i regler og papirer, giver arbejdsløshedssystemet ingen mening for dem.

Et stort flertal af landets ledige jurister og økonomer ser direkte negativt på samfundets indsats for at få dem i arbejde.

Hele 84 procent mener ikke, at det samlede arbejdsmarkedssystem er præget af tillid til de ledige. Blot 15 procent oplever, at reglerne er præget af hensyn til at få ledige i job. Og forsvindende få, 4 procent, mener, at jobcentrene kender tilstrækkeligt til jurister og økonomers arbejdsmarked.

Det viser en undersøgelse fra deres fagforening, Djøf.
Min fremhævning.

Jeg er næsten sikker på, at der er andre en DJØF'er, der ikke finder at arbejdsløshedssytemmet giver mening for dem.

Og videre i artiklen:

Citat:
Her oplevede hun, at det var så vigtigt for firmaet at overholde rigide regler, at det ligefrem bremsede hendes jobmuligheder. Blandt andet skulle hun opholde sig i et bestemt lokale i et bestemt tidsrum, så firmaet kunne registrere sin indsats.

Den oplevelse deler hun med et flertal. Blot 14 procent mener, at private firmaer yder en kompetent indsats.

Minister: Der skal luges ud

Beskæftigelsesminister Inger Støjberg (V) forstår udmærket frustrationen:

»Jeg er helt enig i, at der er mange regler og papirgange i beskæftigelsessystemet. Af samme årsag er jeg ved at luge ud i dem. Men der er ingen tvivl om, at der skal luges endnu mere«.

Ministeriet har nu strammet op på kriterierne til brug for private firmaer og vil i august begynde at teste, om private firmaer er bedre end kommunernes jobcentre til at få netop akademikere i job.

Kommunerne peger på, at de er tvunget til at gøre det ringere end nødvendigt, fordi de fortsat skal overholde specifikke krav for at få penge af staten.

»Ingen kommuner vil risikere, at de ikke får refusion fra staten. Derfor presser de de private aktører til at overholde reglerne frem for alt andet. Det har udviklet systemet til for mange flueben og for lidt individuel hjælp til de ledige. Vi er nødt til at få gjort op med det«, siger Rødovre-borgmester Erik Nielsen (S), formand for kommunernes arbejdsmarkedsudvalg.
Mine fremhævninger.

Kilde:http://politiken.dk/indland/ECE13462...es-aktivering/

Det kunne måske være hensigtmæssigt, at Fru Støjberg fortæller os, hvordan der allerede er blevet luget ud hendes ministeriums jungel af lovregler indtil nu, og hvordan hun har tænkt sig at gøre fremover, og hvorfor refusionordningen ikke bliver vurderet ud fra hensigtmæssig afklaring, men bare nedsat til mindre øk.refusion.

Vi har nemlig nu hørt på flg. sætning: "er jeg ved at luge ud i dem" over mange mdr. uden, at der reelt er sket noget med reel virkning. Måsker beror det på manglende skuffejern el. udkrudtsmiddel (undskyld kunne ikke nære mig) Eller måske for at blive i denne dårlige analogi, så kan mininsterien ikke se forskel på ukrudt (læs dårlig lovgivning, eks. kunne være: refusionsreglerne) og blomster (hensigtmæssig lovgivning), og bør måske hellere umiddelbart sætte en indsats ind her inden hun går ud i bedene.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 10:24   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
Men på den anden side, lige regler for alle.

og du er højt udannet eller ej er de fleste aktivering jo meningsløse, så det er vel bare lige regler
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 10:32   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
NU er der måske håb om at tingenes tilstand blir ændret!(når også akademikerne klager sin nød)

-med tanke på at i mange år, har tendensen(og nogen gange også udtalt direkte!) jo været at de "dovne hunde" jo bare har at komme i gang ikk
Jo kære medmennesker, der gælder de samme regler for ALLE -høj som lav!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 14:36   #4
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
Det er one-fits-all tankegangen og aktiveringsfabrikken man skal væk fra. Det er absurd, at ledige med en videregående uddannelse og med erfaring i Internet og kommunikation sendes på langvarige kurser i at skrive ansøgninger og bruge Internettet. Det kan de godt finde ud af.

Ligeså meningsløst er det at lære betonarbejderen at skrive ansøgninger, når hans måde at søge job på typisk består i at tage en snak med sjakbajsen i skurvognen.

Det handler om, at finde ud af, hvad der virker for forskellige faggrupper og for den enkelte ledige.
__________________
"Fald syv gange - men rejs dig otte"

Japansk ordsprog
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 14:37   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
NU er der måske håb om at tingenes tilstand blir ændret!(når også akademikerne klager sin nød)

-med tanke på at i mange år, har tendensen(og nogen gange også udtalt direkte!) jo været at de "dovne hunde" jo bare har at komme i gang ikk
Jo kære medmennesker, der gælder de samme regler for ALLE -høj som lav!
Tror ikke det ændre sig,det lyder mere til at de skal have særbehandling hos jobcentrene....

Og hvad er det der er ved at ske på job centerne,de slås sammen som aldrig før set.
Nyrypesgade får et nyt med 10 - 12 kasse betjeninger,det virker lidt som om der forventes at arbejdes køerne vil blive lange..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 19:17   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
NU er der måske håb om at tingenes tilstand blir ændret!(når også akademikerne klager sin nød)
Det har akademikerne såmænd gjort i mange år. Aktiveringssystemet er tåbeligt og stift, og bruger forbandet mange unødige ressourcer på hovedløse aktiveringskrav, i stedet for at tage hensyn til de forskellige faggruppers behov - og her falder akademikernes behov meget langt ved siden af de opstillede krav.

Det er hovedrystende hvordan samfundet kan bekoste enorme summer på lange og fine uddannelser, for derefter at stavnsbinde folk på en måde, så de ikke giver et udbytte på denne investering
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2011, 23:58   #7
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
alle har klage over aktivering de sidste snart 20 år.så det er ikke noget nyt om jeg troer desvære ikke der sker ret meget.for hvorfor ændret på noget begge sider har gjort og ved er noget ****.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nykredit vil have højtuddannede i fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 31-10-2012 14:10
Slut med meningsløs aktivering ekseleven Politik og Samfund 28 07-06-2012 13:46
Minister: Slut med meningsløs aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 04-06-2012 00:10
Slut med meningsløs aktivering Webmaster K10 Nyheder 0 03-06-2012 12:10
Højtuddannede:Flere nye jobaktører buster Politik og Samfund 3 04-01-2011 01:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension