K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-07-2011, 18:18   #11
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
... Ligesom orlov fra Chr.borg med påtvunget længerevarende kursus: "aktive åbne øjne og mund der følger efter". Efterfulgt at learning by doing-kursus: ½ år, som SB på landets mest travle Jobcenter, og til sidst munder ud i TTRV (skal læses som: tilbage til rigtige verden), som er en interevention m. indikation på mulighed for forståelse af borgere fra samtlige ydelsesområder, ja helt gratis min. 3 mdr. i rouletten, som SDP-modtager, kontantkhælpsmodtager, FP, fleksjobber, hjemløs, ægtefælle forsørgelse ingen anden ect.
Marketingsafdelingen har altid hængt som sådan en appendix i forhold til udviklings- og produktionsafdelingen ...

Sådan lidt firkantet sagt, har marketing sjældent haft en god grounding eller interesse for samme, men har i stedet ligget i de øvre luftlag og flagret lidt uproduktivt rundt som vinden nu har blæst.


Jeg kunne være meget bekymret for at de i både udviklings- og produktionsafdelingerne nedlagde arbejdet og gik hjem, dersom de skulle overtage de støjende marketings-børger og børginder fra Chr. Borg, der næppe kan bruges til noget i en praktisk kontekst @-(
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2011, 23:30   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr. kontanthjælp og ejerbolig;

De må ikke be den syge om at sælge bolig, medmindre at de kan skaffe væsentlig billigere bolig.
De må heller ikke be den syge om at låne i friværdien, da det vil betyde merudgifter, for den syge.

har på intet tidspunkt blevet bedt om nogen af delene, men har fået §34, mod tilbabetaling, hvilket JEG synes er uretfærdigt, da det efterfølgende stiller mig dårligere, økonomisk. (for mit vedkomne 4år).
Havde jeg haft lejebolig, selvom denne havde været dyrere, havde jeg fået beløbet kvit og frit.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 06:48   #13
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vedr. kontanthjælp og ejerbolig;

De må ikke be den syge om at sælge bolig, medmindre at de kan skaffe væsentlig billigere bolig.
De må heller ikke be den syge om at låne i friværdien, da det vil betyde merudgifter, for den syge.

har på intet tidspunkt blevet bedt om nogen af delene, men har fået §34, mod tilbabetaling, hvilket JEG synes er uretfærdigt, da det efterfølgende stiller mig dårligere, økonomisk. (for mit vedkomne 4år).
Havde jeg haft lejebolig, selvom denne havde været dyrere, havde jeg fået beløbet kvit og frit.
"Kommunen ser normalt bort fra formue i form af ejerbolig eller andelsbolig, hvis du eller din familie bor der. Hvis der er en betydelig friværdi i boligen, kan kommunen ud fra en konkret vurdering henvise dig til at optage lån. En forudsætning herfor er, at du vil kunne klare de øgede boligudgifter, der følger med lånet."

En meget god link:
http://home1.stofanet.dk/erikjappe/i...#Særlig støtte
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 08:41   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvilket man IKKE kan netop på kontanthjælp.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 09:21   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Vedr. kontanthjælp og ejerbolig;

De må ikke be den syge om at sælge bolig, medmindre at de kan skaffe væsentlig billigere bolig.
De må heller ikke be den syge om at låne i friværdien, da det vil betyde merudgifter, for den syge.

har på intet tidspunkt blevet bedt om nogen af delene, men har fået §34, mod tilbabetaling, hvilket JEG synes er uretfærdigt, da det efterfølgende stiller mig dårligere, økonomisk. (for mit vedkomne 4år).
Havde jeg haft lejebolig, selvom denne havde været dyrere, havde jeg fået beløbet kvit og frit.

VH Popiae
Jeg tror at problemet også ligger i at har man hus ligger ens faste udgifter over det almenlige som komunen betrakter som faste udgifteer-jeg har ikke forslag til hvad mann kunne gøre.
Andet end at forsikker sig i h..... og r.. hvis det værst tænkelige sker.
andre uden hus suger også på tomlen når de mangler en indtægt .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-07-2011, 11:30   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Hvilket man IKKE kan netop på kontanthjælp.
Alt afhængigt af hvor store udgifter man har. Kommunen beregner det ud fra rådighedsbeløb. Jo færre udgifter man har jo større rådigheds beløb har man, derfor er der plads til renter fra lånet.
Desværre men sådan er det.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ikke Flexjobber eller ftp relevant cognacc Dit og Dat 1 14-07-2013 22:58
Lægelig udtalelse Nedslidt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 13-05-2013 17:43
sagsbehandlers udtalelse nielsen69 Alt det andet 2 18-09-2012 12:50
Udtalelse Olsen22 Spørgsmål ang fleksjob 1 12-01-2012 18:52
Behandlers udtalelse om erhvervsevne malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 04-07-2011 17:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension