K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2008, 19:53   #1
Systeminvalid
Slettet Bruger
 
Systeminvalids avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-09 2007
Indlæg: 44
Styrke: 17
Systeminvalid er ny på vejen
Angry 300 timers regel bliver til 450 timers regel

Regeringen og DF aftale om udlændinge politikken efter Metoc dommen betyder åbenbart at mange kontanthjælpsmodtagere skal have et slag over nakken

http://www.berlingske.dk/article/200...itik/80922157/
Systeminvalid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 20:15   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
GISP!!!!

Citat:
Fremover kommer 450-timers reglen også til at omfatte ægtepar, hvor den ene ægtefælle er i arbejde, og hvor den anden modtager kontanthjælp.
Hvad så med langtidssygemeldte, som kommunerne sylter?

Hvad med alle, der ikke bliver aktiveret til tiden?

Hvem sagde velfærdssamfund?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 20:42   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hold da op, og så siger den "fnattede" regering at vi mangler arbejdskraft !!!!!?????
Når vores indvandrere ikke kan få 300 timer, så må det sq da være nemmere med 450 timer, ikke sandt
Øøøøv, jeg br....r mig, ærlig talt, i lårtykke stråler , for hvad f..... skulle vi dog gøre uden vores dejlige indvandrere og flygtninge? Ja, jeg spør' bare - Okay, nogle er syge, endog [B]meget[B] syge; men jeg har altså altid lært: "At når man har sagt A, må man også sige B!"
Hvad i hede hule h...... bilder de sig ind !!!!????
Hmmm, jeg tror jeg har fået mig et valgsprog: "Jeg hedder ikke Hyanna for ingenting"

Hold da op, hvor I dog underviser mig. jeg føler mig sq helt som en sinke

Mange Hyanna

Sidst redigeret af Hyanna; 22-09-2008 kl. 20:45.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 20:48   #4
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Det er uhyggeligt så store huller i det sociale sikkerhedsnet, der bliver lavet her under Fogh. :/
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2008, 21:28   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
føj for s.... -ja undskyld mit sprog.

Nu må dk´s befolkning sgu da snart vågne op

Hvordan er det nu med ham Holger Danske -sover han endnu

Kan kun sige at jeg er grædefærdig og er bestemt ikke længere stolt over at være dansker, føj
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 13:18   #6
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Kan kun tilslutte mig forargelsen... det er utroligt som sikkerhedsnettet bliver forringet i disse år af regeringen og det støtteparti (DF) som påstår at de er på de svages side... men det drejer sig nok om at nakke nogen indvandrere så er det ligegyldigt om der bliver nakket et par syge som en sideeffekt
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 13:28   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Så for et stykke tid siden en DFer i et interwiev som udtalte da journalisten spurgte om ikke man frygtede for de regler når de ramte de forkerte svare...

Man må altid påregne et vist spild når man laver lovgivning, man kan ikke forhindre at det rammer nogen det ikke er påtænkt ...

sådan værsgo til alle de syge dansker på kontanthjælp... de er bare en spild procent i DF store strategi for et hvider og bedre Danmark ....
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 14:44   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Kom nu skal vi have nogen i arbejde, det gør vi bedst ved at straffe nogen der allerede har et job.

Hvorfor lave den regel? hvorfor ikke bare gøre kort proces, hvorfor ikke bare gøre ægtefælde forsørgelsen 100% er du gift, må du leve af din ægtefælde, slut prut. Fortsætter vi med denne regering vil det alligevel ende der i sidste ende, hvorfor så alt det balyr med at nå der til?

Nej jeg syntes BESTEMT ikke det er spor ok, det rammer syge svage og ikke mindst børn, de vil SÅ gerne have ungerne væk fra gaden, så de ikke render og laver ballade, men hvordan F kan de dog forvente at børnenes forældre skal få råd til at give ungerne sunde interesser? kom lille skat, nu skal du side og glo ind i en væg fra du har fri fra skole til du igen skal i skole, et sted du i øvrigt bliver mobbet fordi du må gå¨i tøj der stumper, og ikke har ordentlige undervisnings materialer (der hvor mor og far skal betale) ikke kan komme med på lejertur ikke få en ordentlig og nærende middagsmad osv osv, for vi har ikke råd til et tv du i det mindste ville kunne side og glo på, vi har ikke råd til at du går til fx sport, vi har ikke råd til at bage boller og hygge sammen med dig, så du ikke behøver rande rundtude på gaden, for at få tiden til at gå, og finde et fritidsjob det må du ikke for det øger husstandsindkomsten = far/mor bliver trukket i dennes løn (for det skal nok også komme)

Sig mig lige en gang hvad helvede tænker politikerene enlig på, jeg gad godt se en politiker tvinge en teenager til at side og glo ind i en væg, jeg gad godt se at det er muligt uden barnet tager skade af det også på lang sigt. Jeg gad også godt se Fjoget selv blive ramt af reglerne... kom Annemette du er syg, men ikke syg nok, så du skal have kontanthjælp, nåre nej ærgerligt det skal du ikke lige alligevel, du må leve af det din mand tjener, men selvfølgelig han tjener sikkert så meget at det kun vil koste ham en lidt mindre bolig, for at få det til at løbe rundt, så det vil sikkert ikke hjælpe ret meget at at han (de) får lov selv at smage.

Det undrer mig MEGET at journalisterne ikke spørger ind til, hvad så med dem der virkelig ikke kan arbejde, men som kommunerne alligevel syntes hører til på kontanthjælp, men svaret vil jo nu nok blive at der skal folk naturligvis ikke placeres hvis de hører til på en anden ydelse, og at det jo kun er et fåtal der bliver fejlplaceret, det har de jo sagt i årevis, uden det har gjort nogen forskæld.

Jeg HADER Danmark... jeg er fra i dag af blevet DF racistisk, de lugter, de ødelægger samfundet, de ligger samfundet til last, gider ikke arbejde, og har Hitler skæg alle sammen, og deres mor var *censur* de smager helt sikkert heller ikke særlig godt, så spise kan vi heller ikke, hvad skal vi bruge dem til så? UD af landet venner, i er ikke brugbare.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 16:26   #9
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
Kan kun tilslutte mig forargelsen... det er utroligt som sikkerhedsnettet bliver forringet i disse år af regeringen og det støtteparti (DF) som påstår at de er på de svages side... men det drejer sig nok om at nakke nogen indvandrere så er det ligegyldigt om der bliver nakket et par syge som en sideeffekt

Hvem bestemmer i Danmark?
Danskerne eller EU?


Ingen af delene! Pia Kjærsgaard bestemmer!

Aldrig er så få, blevet misbrugt til at ramme så mange!

Først skaffede arbejdsgiverne gæstearbejdere til Danmark i 1970-erne. Når de ikke længere kunne beskæftige dem - ville de ikke af med dem, for tænk hvis man skulle bruge lidt ekstra arbejdskraft senere! Arbejdsgiverne lod skatteydere tage over og betale for de ledige gæstearbejdere. Resten kender I.

Og siden den gang har politikere, senere direkte anført af Dansk Folkeparti, flittigt brugt de forhenværende gæstearbejdere og deres efterkommere, som påskud til, at gennemføre generelle forringelser og isolere de syge og de fattige danskere fra resten af samfundet. Det må siges - lykkedes 110%. Tak Pia!

Aldrig er så få (udlændinge), blevet misbrugt til at ramme så mange (etniske danskere)!

Dansk Folkeparti er IKKE et parti for danskere, men udelukkende et Parti Til Bekæmpelse Af De Fremmede! Og til helvede med, at hver gang de rammer en udlænding - rammer de samtidigt 10-15 syge, svage eller bare fattige pæredanskere!

Pia Stalin Kjærsgaard - er dit navn, du, anføreren for Dansk Mod Udlændinge Parti. Og DMUP`s motto er:

Hellere skade ti fattige danskere,
end misse en udlænding.

Sidst redigeret af Tante Ana; 23-09-2008 kl. 16:43.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2008, 17:08   #10
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
FEDT MOTTO, tante Anna

Ha, det tror jeg sørme skal kopieres og sættes op på mit l....bræt ved siden af vores borgmester, (skynder mig lige at sige at det var vores tidligere borgmester og ikke nuværende) -yes

Har jeg din tilladelse

PS: det kniber snart med pladsen på det bræt!!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthjælps nye regel?? Jamie36 Politik og Samfund 9 10-03-2013 22:30
Intern regel om grænsebeløb til §34 Jøsses Alt det andet 4 06-10-2012 08:50
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
ny regel-forlængelse af sygedagpenge østerbro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 30-03-2011 00:53
socialrådgivere vil granske regel igen! buster Politik og Samfund 2 11-01-2010 23:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension