K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2010, 11:28   #1
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Førtidspensionsbevis

http://politiken.dk/erhverv/ECE10699...rtidspension-/


Hvad synes i om ideen med et førtidspensionsbevis?

Ville det have nogen gavn, hvis det kan sættes ud med anden lovgivning.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 11:40   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Ifølge DI kan staten spare en milliard kroner om året ved at ændre førtidspensionen fra at være permanent til at gælde for en femårsperiode as gangen. Ifølge DI’s analyse kan pengene spares, fordi en del af de førtidspensionerede faktisk kommer i bedring over årene og på et tidspunkt kommer til at være arbejdsdygtige igen.
det er vel rigtigt nok nogen får det bedre men forbliver på fp men så er det store spørgsmål jo lige alle de penge de spare går de så til komune direktøren mere i løn osv så kan det sgu være lige meget eller er det ok for mit vedkommen
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 12:26   #3
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Ifølge DI kan staten spare en milliard kroner om året ved at ændre førtidspensionen fra at være permanent til at gælde for en femårsperiode as gangen. Ifølge DI’s analyse kan pengene spares, fordi en del af de førtidspensionerede faktisk kommer i bedring over årene og på et tidspunkt kommer til at være arbejdsdygtige igen.

»Der er to ting, som tallene viser. For det første, at der er penge at spare og arbejdskraft at hente for firmaerne. Men også, at der er en ulykkelig del, hvor unge mennesker bliver bortdømt fra arbejdsmarkedet resten af deres liv«, siger Thomas Q. Christensen, chefkonsulent i DI.
Jeg giver ikke fem flade ører for Arbejdsmarkedets parathed til at tage folk tilbage på arbejdsmarkedet efter psykisk sygdom... jeg kæmpede personligt mere end 10 år men nul putte ... ingen.. !NGEN... var overhovedet interesseret i at gi bare een chance... så fik jeg pension i stedet da forløbet forværrede min situation...
Men måske var det også i kombination med alderen...det må stå i det uvisse... men arbejdsmarkedet skreg på arbejdskraft i en lang periode... men arbejdskraft er altså ikke bare lige hvad som helst....


Citat:
»Der er mere musik i at give et førtidspensionsbevis, så pensionisterne kan gå ned på jobcenteret, hvis de føler sig arbejdsparate. Og hvis det så ikke går, skal de ikke igennem hele processen for at få førtidspension igen«.

Den holdning deler SF’s social- og psykiatriordfører, Özlem Cekic.

»Jeg ser genre, at man genindfører førtidspensionsbeviser, så det bliver muligt for førtidspensionisterne at arbejde, når de kan, men uden at skulle frygte for at miste pensionen«, siger hun.
Synes da denne ordning ville være alle tiders... så har man sin forsørgelse og sikkerhed på plads og kan bruge kræfterne på at kæmpe sig tilbage hvis man føler det er muligt...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2010, 20:05   #4
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Det lyder helt fin at man skal og til at se på hvem der kan arbejde og hvem der ikke kan det. Bare sådan en som mig går fri for at få taget min førtidspension sag op. Jeg er en af dem der aldrig kommer i arbejde ikke fordi jeg ikke vil men fordi jeg ikke kan. Det ville måske være en ide at tage alle førtidspension sager på mennesker under 60 år 55 år og gå hver sag igennem. En for en og på denne måde se hvilke mennesker der har mulighed for at komme i arbejde en gang. Hvis de begynder at tale om de vil tage førtidspension sag op er det helt sikkert at min sag bliver taget på fordi jeg er under 25 år gammelt og var kun 21 år da jeg fik den og er nu 23 år gammel nu. jeg ser ikke noget galt i det
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionsbevis logikeren Politik og Samfund 6 28-10-2011 20:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension