K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-12-2012, 00:58   #41
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sprite Se meddelelser
Kan det være fordi du kun kan arbejde 3x3 timer om ugen - og der ifølge den nuværende lov skal du op på 12½ om ugen?
Hvis det er tilfældet, så skal trådstarter jo i stedet tilbydes fp - altså ifølge 'Helsingørdommen' så kan man jo ikke få at vide, at man er for syg til fleks, men for rask til fp. Det er enten eller.
Derfor er det enormt vigtigt at se på, hvad begrundelsen er. Er det fordi kommunen mener, at der stadig er behandlingsmuligheder eller andre uafprøvede ting, ja så skal det jo nok på plads først.
Læste tråden igennem i går og mener at huske, at der var noget med en neuropsykologisk vurdering, de ønskede (håber ikke jeg blander en anden tråd sammen med denne), og er det sådan, ja så kan afgørelsen enten ankes eller trådstarter kan forsøge at få fat i det, der mangler...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 04:17   #42
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sprite Se meddelelser
Kan det være fordi du kun kan arbejde 3x3 timer om ugen - og der ifølge den nuværende lov skal du op på 12½ om ugen?
Ja hvis det var grunden....at man ikke kan arbejde nok...så skal man tilbydes førtidspension..

Der er desuden masser af mennesker der er visiteret til fleks på mindre timeantal end 12 timer...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-12-2012, 21:53   #43
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
Mumrik, vores "sag" ligner hinanden. Blev indstillet til FP efter adskillige papirer på at min arbejdsevne er ubetydelig ( læs = 0 ) samt et afklaringsforløb på Bomi - og alle incl min sagsbeh troede det ville gå igennem, men nej AFSLAG. Klage herom sendt til BAN. Blev opfordret til at søge om at blive indstillet til flexjob i ventetiden ( ca 9 mdr) - minsanten om ikke denne også blev afslået, alle var/er målløse men har så lige afsendt endnu en klage idag. Er i mellemtiden havnet på kontanthjælp og det er præcis der de vil have os hen. Vil håbe for dig de ansatte i din kommune er ordentlige mennesker med indsigt og respekt for andre mennesker for ellers tror jeg desværre du kan se frem til en uendelig lang og sej kamp. De (kommunen) vil klamre sig fast til den begrundelse, at du kan afklares yderligere og alle muligheder ikke udtømte uanset hvad diverse læger/speciallæger/psykologtest ect ect siger i deres konklusioner. Du skal have dit fokus på hvorfor du ikke skal/kan afklares yderligere da det er hér "bjørnen" ligger begravet. Du skal sige til de fagfolk der udtaler sig fremover at de skal være MEGET klokkeklare i konklusionen vedrørende yderligere afklaring. Giv aldrig op - prøv at bevare troen på DK ikke vil bryde menneskerettighedsreglerne - selvom det kan være svært. Klem herfra
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 00:26   #44
Mumrik
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 543
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Mumrik er ny på vejen
Tak til alle jer søde mennesker, som har givet en kommentar til min situation

Jeg er - stadig - nede under gulvbrædderne og har det helt forfærdeligt

Jeg har givet mig selv juleferie nu og tager straks fat igen efter nytår og skriver en anke. Havde i første omgang (læs i går) smidt håndklædet i ringen, men tror jeg ta'r en "runde" mere...

Heldigvis skal jeg til min psykiater i morgen, så jeg an få talt det igennem med ham.

hvad hvis han siger, at det kontraindiceres fra hans side mhp. flere arbejdsprøvninger, hvordan stiller JC så op med det i forhold til mig og min sag? Det kunne jeg faktisk rigtigt godt tænke mig at vide, så håber I kan svare på der
Mumrik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 01:07   #45
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen hvis han skriver det er kontraindiceret, så stopper jagten simpelthen, for så må de IKKE sende dig ud i mere!!

Det var dét min psykiater skrev i speciallægeerklæringen - godt nok spillede sagsbehandleren idiot og lod som om hun ikke havde fået lægeerklæringen og pressede på med den arbejdsprøvning - men jeg holdt fast i, at jeg ikke kunne gå mod min psykiaters anbefaling.

Og jeg kom heller ikke i arbejdsprøvning!

Men om den virker i en sag om fleks??
Hvis du ikke kan arbejdsprøves, jamen så kan du jo heller ikke være flekser - så er det jo pension vi er ude i......

Hvis det er kontraindiceret - så kan du jo heller ikke komme i praktik - og mange fleksjobs starter netop med praktik/prøvning.

Ved ikke om du kommer til at skyde dig selv i foden??

Hvad siger i andre der læser med???

Sidst redigeret af Ninja; 21-12-2012 kl. 01:10.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 09:37   #46
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den duer ikke i en flekssag, for hvis man ikke kan klare en arbejdsprøvning
så kan man heller ikke arbejde i et fleksjob.

men kunne godt tænke mig og se deres afslag,
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 14:57   #47
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
det var netop hvad lægekonsulenten skrev i sin konklusion i min sag. Kommunen valgte at se bort fra dette ( og alt andet ).
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 15:01   #48
Yanmik
Afhængigheds tegn af K10
 
Yanmiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2011
Indlæg: 332
Styrke: 14
Yanmik er ny på vejen
Du må ikke give op..
Du skal kæmpe videre, lige som mig...
Du er en af grundene til jeg kæmper videre og ikke bare kaster håndklædet i ringen
Ved hvordan du har det og det ville være det nemmeste at give op, men så får de deres vijle og det skal de fanme ikke..
Jeg bakker dig op 100 %
Glædelig jul til dig og dine kære
__________________
Giv mig sindsro til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre - mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen... Yanmik
Yanmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2012, 22:43   #49
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vienne Se meddelelser
det var netop hvad lægekonsulenten skrev i sin konklusion i min sag. Kommunen valgte at se bort fra dette ( og alt andet ).
Lægekonsulent og kommune plejer ellers altid at favne hinanden dybt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2012, 16:03   #50
Vienne
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2011
Lokation: Struer
Indlæg: 13
Styrke: 13
Vienne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mumrik Se meddelelser
Tak til alle jer søde mennesker, som har givet en kommentar til min situation

Jeg er - stadig - nede under gulvbrædderne og har det helt forfærdeligt

Jeg har givet mig selv juleferie nu og tager straks fat igen efter nytår og skriver en anke. Havde i første omgang (læs i går) smidt håndklædet i ringen, men tror jeg ta'r en "runde" mere...

Heldigvis skal jeg til min psykiater i morgen, så jeg an få talt det igennem med ham.

hvad hvis han siger, at det kontraindiceres fra hans side mhp. flere arbejdsprøvninger, hvordan stiller JC så op med det i forhold til mig og min sag? Det kunne jeg faktisk rigtigt godt tænke mig at vide, så håber I kan svare på der
Håber du fik en god samtale hos psykologen. Jeg har udover diagnosen F 33.2 med bipolar islæt en diagnose der lyder " Varige stationære svære kognitive problemer". Jeg kan desværre ikke engang opmuntre dig da jeg har måttet erfare at selv om diverse fagfolk (psykolog incl) har skrevet yderligere afklaring vil være kontraindicens har kommunen set total og aldeles bort fra dette men derimod sat mig på KH da det p.t ikke er muligt at afklare yderligere. De vil tilbyde afklaring når jeg er i stand til at medvirke heri og ifølge fagfolkene bliver jeg aldrig klar til dette. Så altså kan du forvente hvad som helst - de placerer dig i den kasse de har bestemt sig for upåagtet hvad andre kompetente fagfolk har brugt oceaner af tid på at konkludere. Desværre. Kærlige tanker og hilsen fra mig
Vienne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så kom Afslag på indstilling til FTP. eskemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 56 18-12-2012 23:45
Førtidspension indstilling/afslag Mussen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 02-11-2012 11:00
Indstilling til Fp Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 03-03-2011 13:05
indstilling til afslag på førtidspension frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-12-2008 00:01
Afslag på indstilling. Buller1 At søge førtidspension 3 01-12-2007 10:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension