K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2014, 16:10   #1
spandauer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2014
Lokation: Taastrup
Indlæg: 3
Styrke: 0
spandauer er ny på vejen
arbejde på helligdage

Hvem kender regler for arbejde/fleksydelse på helligdage indenfor NNF?
Jeg er ansat på 20 timers fleksjob som chauffør i et bageri (5 x 4 timer) i en rullende vagtplan. 5 dage arb. 2 dage fri (weekend), 3 dage arb. 2 dage fri, 2 dage arb (weekend). Ingen kompensation for weekendarbejde.
Hvordan er reglen for fridage, når fx Påske og Pinse falder på weekends og arbejdspladsen lukker nogle dage?
Mine to fridage på hverdage falder tilfældigvis med skærtorsdag og langfredag. Til gengæld skal jeg så officielt arbejde søndag og mandag påskedag og 2. påskedag, hvor arbejdspladsen er lukket.
Jeg har arbejdsfri torsdag 1. maj og kan gå i Fælledparken , men en fri fredag falder sammen med Bededag.
Det er mit første job i transport/NNF branchen.
På forhånd tak..
spandauer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 16:17   #2
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
At en helligedag falder på en dag hvor du har fri er bare uheldigt for dig det får du intet ekstra for
om man skal have ekstra for at arbejde på helligedage osv her skal du have fat i overenskomsten for området, jeg tvivler dog på der er noget at hente da du køre for en bager her er der formodentlig en højere mindsteløn som erstatter nat og helligedags tillæg
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 16:49   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af spandauer Se meddelelser
Hvem kender regler for arbejde/fleksydelse på helligdage indenfor NNF?
Jeg er ansat på 20 timers fleksjob som chauffør i et bageri (5 x 4 timer) i en rullende vagtplan. 5 dage arb. 2 dage fri (weekend), 3 dage arb. 2 dage fri, 2 dage arb (weekend). Ingen kompensation for weekendarbejde.
Hvordan er reglen for fridage, når fx Påske og Pinse falder på weekends og arbejdspladsen lukker nogle dage?
Mine to fridage på hverdage falder tilfældigvis med skærtorsdag og langfredag. Til gengæld skal jeg så officielt arbejde søndag og mandag påskedag og 2. påskedag, hvor arbejdspladsen er lukket.
Jeg har arbejdsfri torsdag 1. maj og kan gå i Fælledparken , men en fri fredag falder sammen med Bededag.
Det er mit første job i transport/NNF branchen.
På forhånd tak..
Er du medlem af NNF synes jeg du skal spørge der.

Du skriver du ikke får kompenstion for weekendarbejde, er du ansat under overenskomsten? Hvis du ikke er under overenskomst, bestemmer arbejdsgiver selv vilkårene.

Mvh. Dinosaur
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 16:56   #4
spandauer
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2014
Lokation: Taastrup
Indlæg: 3
Styrke: 0
spandauer er ny på vejen
Kære buick, tak for svaret. (og for svar på noget jeg ikke spurgte om)
Hvor har du hentet informationen vedr. det jeg spurgte om?
I andre brancher (FOA) er der særlige tillæg for at blive kaldt på arbejde på fridage og arbejdsgiver kan ikke sige at man bare kan holde fri når man i forvejen har fri på fx helligdage.
Hvis man skal tro det du siger, ville jeg som arbejdsgiver da omgående ansætte folk og så sige at de skal afspadsere fritid i deres ferier og i weekends.
@dinosaur: Tak for svaret. Ja, min arbejdsgiver er organiseret i NNF, og jeg er ansat under deres overenskomst. Der står bare ikke noget i overenskomsten om chauffører og andre ikke uddannende bagere. Jeg arbejder IKKE som bager.
Hvis jeg havde været medlem af NNF, havde jeg nok spurgt der.
Mit flexjob er temmelig nyt og jeg har ikke tænkt mig at prøve samtlige fagforeninger fordi jeg prøver en ny branche.
spandauer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 17:47   #5
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Kære Spandauer.
Nu har jeg halv tres år på arbejdsmarkedet, i forskellige dele af EU og har en bred erfaring indenfor forskellige fag. Også indenfor fagforening. Men fælles for alle fag er: Står man ikke i en fagforening har men heller ingen rettigheder i det der står i overenskomster, kun det der står i den nationale lovgivning. Det at din arbejdsgiver står i NNF giver ikke dig automatisk nogle rettigheder indenfor NNF. Så før du kan tale om rettigheder,må du blive medlem af en fagforening.
Vh. Evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 12-03-2014 kl. 17:55.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 18:01   #6
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
spørg ved din job kunsulent, de er der til det samme
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 18:22   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af spandauer Se meddelelser
Hvis jeg havde været medlem af NNF, havde jeg nok spurgt der.
Mit flexjob er temmelig nyt og jeg har ikke tænkt mig at prøve samtlige fagforeninger fordi jeg prøver en ny branche.
Undskyld jeg spurgte til om du er i NNF.

Jeg kan kun sige, vil man nyde så må man yde. Du har ingen rettigheder når du ikke vil betale for goderne, dvs. være med i det forbund der sørger for at forhandler overenskomst på området.

Jeg er selv ansat i en sektor med gode overenskomstforhold og har altid været med i fagforbundet. Jeg er sur over alle dem der kører friløb ved ikke at betale til forbundet. De får de samme goder som os andre, men hvem betaler for at få forhandlet goderne på plads?

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 18:26   #8
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
spørg ved din job kunsulent, de er der til det samme
Kære jjsonn
En job konsulent kan ikke blande sig i overenskomster
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 18:32   #9
buick
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2013
Indlæg: 67
Styrke: 11
buick er ny på vejen
Nu er der meget stor forskel på at arbejde som dig med faste dage og faste fridage og så arbejde som alm ansat 5 dage om ugen
man kan selvfølgelig ikke give en alm ansat fri uden løn på en dag hvor han normalt arbejder bare fordi der er en helligdag men modsat så kan man ikke få ekstra bare fordi ens faste turnus fridag er på en helligdag

Hvis du på din ansættelseskontrakt er ansat under NNF overenskomst så er det den som gælder men eftersom du siger den kun omhandler uddannede bagere så tvivler jeg du er ansat under den.
uden overenskomst er du løsarbejder og må selv forhandle/finde dig i hvad din arbejdsgiver vil give

Citat:
Oprindeligt indsendt af spandauer Se meddelelser
Kære buick, tak for svaret. (og for svar på noget jeg ikke spurgte om)
Hvor har du hentet informationen vedr. det jeg spurgte om?
I andre brancher (FOA) er der særlige tillæg for at blive kaldt på arbejde på fridage og arbejdsgiver kan ikke sige at man bare kan holde fri når man i forvejen har fri på fx helligdage.
Hvis man skal tro det du siger, ville jeg som arbejdsgiver da omgående ansætte folk og så sige at de skal afspadsere fritid i deres ferier og i weekends.
@dinosaur: Tak for svaret. Ja, min arbejdsgiver er organiseret i NNF, og jeg er ansat under deres overenskomst. Der står bare ikke noget i overenskomsten om chauffører og andre ikke uddannende bagere. Jeg arbejder IKKE som bager.
Hvis jeg havde været medlem af NNF, havde jeg nok spurgt der.
Mit flexjob er temmelig nyt og jeg har ikke tænkt mig at prøve samtlige fagforeninger fordi jeg prøver en ny branche.
buick er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2014, 19:25   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nej men de kan hjælpe med gæledene regler.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension