K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-04-2011, 21:57   #1
Demo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
Demo er ny på vejen
Refusionsregler for flexjob

Jeg er efterhånden kommet i tvivl om hvor stor en del af min løn som flexjobber der er refusionsudløsende, min jobkonsulent ( det paphovede ) siger at det kun er mindstelønnen indenfor mit fagområde HK-Butik, men den hopper jeg ikke på.
Jeg kan huske da jeg var i ulønnet praktik som jobkonsulent for en af de private aktører, og der lavede vi ofte lokalaftaler ( med et fagforbund ) som ofte kun gjaldt en enkelt medarbejder, der derved opnåede at hele den aftalte løn var refusionsudløsende, jeg har desuden været med til at vi fik kommunen til at vurdere hvor meget det pågældende job vanligvis indebar af løn og den gik også igennem, nogen gange.

Mit spørgsmål er har praksis ændret sig så det kun er den overenskomstmæssige løn der er refusionsudløsende eller hvad ?

Demo
Demo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 22:56   #2
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
nu ved jeg ikke hvor lang tid siden du har arbejdet som jobkonsulent, men jeg har altid fået at vide at det var mindste overenskomst på området der gælder. Overenskomstlønen kan hæves hvis man har særligt ansvar, men det er stadig gældne overenskomst. Det du og arbejdsgiver aftaler udover bliver ikke dækket.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 17:12   #3
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Det er i følge loven, kun mindste lønnen på området der refunderes af....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 22:01   #4
toppe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-04 2011
Indlæg: 11
Styrke: 14
toppe er ny på vejen
Hej
Søg efter ab 244 og ab 245 de vedrører fleksjob refusion til arbejdsgiveren. Dernæst er der se nedenstående er også vedrørende refusion til arbejdsgiver. men det mindstelønnen


SKR nr 9036 af 31/01/2008 Gældende
Offentliggørelsesdato: 26-02-2008
Beskæftigelsesministeriet
Vis mere...
Senere ændringer til forskriften
Yderligere dokumenter:
• Beretninger fra ombudsmanden, der anvender denne retsforskrift
Oversigt (indholdsfortegnelse)
Bilag 1
Den fulde tekst
Tillæg til orienteringsskrivelse om tilskud til arbejdsgivere med ansatte i fleksjob og selvstændigt erhvervsdrivende, der opfylder betingelserne for fleksjob
Til samtlige kommuner m.fl.
Denne orienteringsskrivelse indeholder dels et udvidet skema over ydelser, der indgår i beregningen af tilskuddet, og dels en række præciseringer i forhold til orienteringsskrivelse nr. 9540 af 6. juli 2005 om tilskud til arbejdsgivere med ansatte i fleksjob og selvstændigt erhvervsdrivende, der opfylder betingelserne for fleksjob.
Baggrunden for dette tillæg er en række spørgsmål, som er fremkommet siden orienteringsskrivelsen.
Generelt gælder, at det kun er de obligatoriske tillæg, der relaterer sig direkte til den enkeltes løn, og som følger af lov og overenskomst, som kan lægges til grund for beregningen af tilskud. Det betyder, at der f.eks. ikke ydes tilskud til arbejdsgiverens udgifter til lovpligtige ordninger, som ikke kommer den enkelte ansatte til gode, f.eks. udgifter til barselsfond eller lønsumsafgift. Hvis det derimod følger af overenskomsten eller aftalen, at den ansatte f.eks. får en bonus eller et funktionstillæg som en del af den mindste overenskomstmæssige timeløn på området, fordi der er tale om en særlig funktion/stilling, som den pågældende udøver, vil tillægget kunne lægges til grund for beregningen af tilskuddet. Arbejdsmarkedsstyrelsen er dog opmærksom på, at AES og AER af historiske årsager kan indgå i beregningen af tilskuddet.
Hvis der inden for et overenskomstområde er indgået lokale overenskomster, er det mindstelønnen efter lokaloverenskomsten, der skal lægges til grund for beregningen. Hvis den lokallønaftale, der er indgået med en virksomhed, har karakter af en lokaloverenskomst, skal der tages udgangspunkt heri.
Skemaet er ikke udtømmende, da der i medfør af lovgivning kan komme nye arbejdsgiverbidrag, ligesom overenskomsterne kan indeholde varierende obligatoriske ydelser. Det kan f.eks. gælde for løn for feriefridage, pension og gruppelivsforsikring. For pension gælder, at hvis pensionsbidraget er fastsat på grundlag af lønnens størrelse, indgår alene det bidrag, der relaterer sig direkte til den tilskudsberettigede løn, i beregningsgrundlaget.
I øvrigt henvises til de afgørelser, som Ankestyrelsen træffer på området samt til ovennævnte orienteringsskrivelse af 6. juli 2005.
Arbejdsmarkedsstyrelsen, den 31. januar 2008
Karen Ryder
________________________________________
Bilag 1
Oversigt over løntilskud i fleksjob.
Ydelser (fleksjob - fuldtid) (Nye oplysninger er markeret med *) Indgår ved beregning af tilskuddet
Løn
- grundløn Ja
- anciennitetstillæg Nej
- funktionsløn1) Ja
- Provisionsløn ved en lav grundløn * Ja/Nej2)
- kvalifikationsløn Nej
- fast påregnelige tillæg, fx arbejdstids- og ulempetillæg Ja
- søgnehelligdagsbetaling2) Ja
- løn under ferie Ja
- løn under sygdom og barsel Ja
- Arbejdstøjstillæg * Ja
- Feriepenge4) (12½ % af tilskudsgrundlag + 1½ pct. i særlig feriegodtgørelse) Ja
ATP og andre arbejdsgiverbidrag
- ATP-bidrag Ja
- arbejdsgiverbetaling til pension Ja
- gruppelivsforsikring Ja
- 1. og 2. ledighedsdag Ja
- AER + SKP (skolepraktik) Ja
- DA/LO uddannelsesfond Nej
- indbetaling til AKUT fond Ja
- ansvarsforsikring Nej
- BST-kontingent Nej
- arbejdsskadeforsikring inkl. bidrag til AES Ja
- lovpligtig arbejdsmiljøafgift Nej
- arbejdsmiljøomkostninger i øvrigt Nej
- lønsumsafgift Nej
- ATP/Fritvalgsordningen (FIB)5) * Ja
- Barselsfond * Nej
- Finansieringsbidrag6) * Nej
- LG * Nej
- Udgifter til fx bil, der er nødvendig i forbindelse med arbejdets udførsel * Nej
- Skurvognstillæg * Nej
- Genetillæg * Ja
- Smudstillæg * Ja
1) Et funktionstillæg indgår i beregningen, hvis der er tale om en særlig funktion/stilling, som den pågældende udøver, og funktionstillægget efter overenskomsten er en del af den mindste overenskomstmæssige timeløn på området. Har tillægget karakter af anciennitetstillæg, kan der ikke ydes tilskud.
2) Hvis det er en del af den mindste overenskomstmæssige timeløn, og alle andre ansatte også får det, kan det indgå, ellers ikke.
3) Hvis det er aftalt i overenskomsten.
4) Hvis der ikke ydes løn under ferie. Såfremt det følger af overenskomsten, at der skal ydes et højere beløb i feriepenge og feriegodtgørelse, er det det beløb, der skal lægges til grund for beregningen af tilskud.
5) Overenskomstbestemt ordning hvor arbejdsgiveren indbetaler %-del af lønnen til fritvalgskonto. Medarbejderen kan selv vælge om beløbet udbetales, veksles til pension eller anvendes til at holde ferie for.
6) Atp, LG og finansieringsbidraget bliver fremover samlet i en fælles opkrævning.
toppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Refusionsregler Peacock Dit og Dat 2 01-07-2008 11:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:11.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension