K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2011, 08:18   #1
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Kommunerne er så tunge at danse med,

avisen idag, link ude til venstre
http://avisen.dk/syge-hyrer-hjaelp-t...=latestNewsBox

Citat:
Kommunerne er så tunge at danse med, at mange borgere føler sig nødsaget til at hyre private socialrådgivere.
Del
Onsdag den 9. marts 2011, 06:31

Koldsved i hænderne og mistro i sindet rammer mange borgere, når de skal til møde med kommunen.

Derfor vælger et stigende antal danskere at bruge tusindvis af kroner på at hyre en privat socialrådgiver som bisidder, når man skal til møde med sin kommune.

"Mange oplever kommunen som en fjende. Stressnivueauet er helt oppe allerede inden mødet," siger formanden for Sektion for Selvstændige i Dansk Socialrådgiverforening, Karen Fabricius Hansen.

Sidst redigeret af Stezu; 09-03-2011 kl. 10:21. Årsag: forkortet pga. copyright
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 09:38   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, det er frygteligt, at det er sådan.

Jeg troede også at Kommunen var min "ven" og ville hjælpe mig, hvis Jeg var i nød.
Jeg blev hurtig klogere, desværre.
Det var nemlig IKKE tilfældede.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:12   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det første som kommunens sagsbehandler, som jeg har aldrig set eller mødt før, har sagt til mig var:
Jeg er ikke din fjende.

Men det er jeg som er din fjende, har jeg svaret hende og sådan startede krigen , mellem mig og hende der, sagsbehandleren.

Hun har nok også været opfattet af sociale klienter som "en ven", dog kun i starten, indtil de fik dårlig smag i munden af sådan et vendskab.

Sidst redigeret af Karo; 09-03-2011 kl. 14:28.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:19   #4
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Hos KL har man lavet en måling, som viser, at 45 minutter ud af en time bliver brugt på administrativt arbejde.

"Der skal selvfølgelig svares på mails og henvendelser. Men igen, hvis reglerne var lettere, ville der blive mere tid til borgerne," siger Camilla Treldal Jørgensen.
Når man tænker lidt over det så går der 45 minutter af hver time til at fodre systemet og 15 minutter der så skulle gå til at hjælpe borgeren... det siger sig selv, at hvis man bruger så meget til at rode med papir, så er systemet så dyrt og tidskrævende at de sidste 15 minutter skal bruges til at spare penge og snyde borgeren for at få råd til at systemet kan fodres...

De fleste der har været igennem den kommunale mølle har vist oplevet deres værste mareridt gå i opfyldelse... personligt vil jeg aldrig kunne opbygge en tillid til systemet igen... og jeg forstår udmærket at de kloge garderer sig mod sagsmishandling så godt de kan... for det er en stor overmagt man er oppe imod når man sidder overfor den kommunale maskine...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2011, 13:33   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
... for det er en stor overmagt man er oppe imod når man sidder overfor den kommunale maskine...
....
Jo hurtigere man blive klar over det, jo bedre blive det for en selv. I dag er jeg er glad for, at mit tillid til de offentlige blev meget hurtigt kun på plan 0, dog ikke helt fra starten af, desværre.

Jeg kommer i takner om min afdøde bekendt som i sin tid har søgt FP, på dette tidspunkt har jeg været i arbejde og jeg husker nu, at jeg blev mere og mere mistænklig over for ham på grund af hans mærklige måde at opføre sig på siden hans FP sag startede hos kommunen.
I dag ved jeg hvad han gik igennem. Desværre så kan jeg ikke fortale ham om det nu.

Sidst redigeret af Karo; 09-03-2011 kl. 14:02.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 00:06   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
ja komunerne er så tunge at danse med de give ikke op bare for de kan holde andsigt.om så de skla klage alle de steder de kan.også selvom en dom vil give den extreme konsekvenser er de lige glade med de vil bare rede deres røv og lige glad med alt det andet.eller retter mange er der er skam også mange af de søde ind inemmelm
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 08:18   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
ja komunerne er så tunge at danse med de give ikke op bare for de kan holde andsigt.om så de skla klage alle de steder de kan.også selvom en dom vil give den extreme konsekvenser er de lige glade med de vil bare rede deres røv og lige glad med alt det andet.eller retter mange er der er skam også mange af de søde ind inemmelm
Hmm, mon ikke at sådan noget sidder i generne

Sidst redigeret af Karo; 10-03-2011 kl. 08:25.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 09:17   #8
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Personligt synes jeg, at dét der er galt med systemet er, at de enkelte ledere åbenbart hverver og komplimenterer sagsbehandlere som ikke har medmenneskelighed.

At kommunen skal spare kan vi jo ikke gøre noget ved - det er jo reelt også vores egne penge de passer på med ikke at misbruge.
At loven kan være stram og rigid er jo heller ikke kommunens ansvar.

Næ, dér hvor hunden ligger begravet er måden hvorpå man forvalter ovenstående virkelighed. Man kan som sagsbehandler sagtens levere en venlig og åbenhjertig service og samtidig agere i en presset økonomi og lovgivning. Det handler blot om kommunikation.
Alle bliver selvfølgelig skuffede over afslag på det de søger om, men så længe afslaget bliver leveret på en ordentlig og forståelig måde, så vil frustrationerne bliver holdt på et minimum.
Der findes sagsbehandlere derude der magter dette og det er reelt dem lederne skal headhunte.
Alle de andre burde finde sig et andet arbejde og tage deres inkompetente ledere med sig.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:19   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ozelot Der må jeg erklære mig uenig.

Altså vi er helt enige om at SB´erens måde at begå sig over for borgeren har en meget stor betydning, men at SB´eren er god til at kommunikere, gør altså ikke dennes afgørelser mere rigtige.

Fx ved jeg at min kommune får besked på at rette ind i ca halvdelen af de sager der ryger videre til ankenævnet... HALVDELEN det er edder rønme meget.
Lige så ved jeg helt tilfældig vis at de gør mangt og meget for at jeg som borger ikke skan anke/klage, ork den der med "det kan ikke betale sig du får ikke medhold" har jeg skam også hørt (og var ligegglad og fik sørme medhold, men det viste jeg så også godt at jeg ville få, den var ret tydelig for en inde i §§) Og hvad så med de mange borgere som tror på sagsbehandleren, og derfor ikke anker??, vi kan jo roligt gå ud fra at også ca halvdelen af de sager er forkerte... ja glasset er halv tomt.

Lige DER er den gode kommunikation, faktisk møg hamrende giftig, fordi den netop er med til ikke at få folk til at anke, og så er det da først kommunen kan spare nemme penge, som de reelt ikke må spare.

Ja loven er som den er, og det er ikke SB´ernes skyld, men det er SB´erne der har ansvaret når de fx ulovligt stanser en ydelse (jo tak den har jeg også prøvet) eller når de nægter at tage stilling til §7a eller når de omformulere lægeudtalelser, eller den ret typiske, hvor en læge har skrevet at man måske kan få livskvalitet... nå jamen så må du klare dig selv, for det er det samme som arbejdsevne, eller.... ork der er flere tusinde variationer, se bare her på siden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 10:23   #10
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
dagen opfølgning


http://avisen.dk/dyre-sociale-vaebne...me_143043.aspx
Dyre sociale væbnere vækker harme
Syge danskeres køb af private socialrådgivers ydelser vækker...
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hårdt at "danse" med Slagelse kommune archibald Alt det andet 1 25-03-2012 08:44
Spørgsmål til de tunge §-Piger/§-Drenge: Arbejdsprøvning/lovhjemmel? Carmen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 21-01-2011 07:58
Studerende afgør tunge sociale sager Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 15 14-12-2008 09:47
Rod hos kommunerne. Camille Dit og Dat 7 19-09-2008 11:02
Det kommunale system er tung at danse med. Birdie56 Dit og Dat 12 15-01-2008 19:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension