K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2013, 09:20   #1
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Fysioterapeut

Hej,
jeg har et spørgsmål ang fysioterapeut, jeg går til fys. Hver uge pga smerter forskellige steder i kroppen. Men synes ikke det har effekt.

Mit spørgsmål er, har man en journal hos fyssen hvor de har skriver om behandlingerne eller skal man selv bede dem om at de skal skrive det?

God dag til jer.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 09:29   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Det rygcenter jeg er ved hver ndr. Laver en journal, men har også oplevet fysioterapeuter som ikke gjorde?

Det kommer også an på hvad er dit formål med journalen? Jeg har prøver at jobcenteret skulle bruge en udtalelse fra rygcenteret (fys +kiropraktiker), men ikke at de skulle se journalen?
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 10:01   #3
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Hej tak for dit svar,

jeg ved ikke helt hvad det hedder journal eller udskrift, men jeg tænkte bare på om de ikke skriver noget ind et sted så de kan huske ens behandlinger og effekt.
For jeg har har været ude for at min ene fys har smidt sine notaer ud og de kan vel ikke huske alle deres patienters behandlinger i hovedet.

Og er det noget man bare kan sige til dem at man gerne vil have noget på skrift fra dem?

Det er fordi jeg gerne have det så jeg kan vise det til min sagsbehandler i mit sygeforløb fordi hun ikke selv har indhentet det og ikke synes det er nødvendigt.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 10:17   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Så ville jeg bede min fys om enten en kopi af deres journal, eller en udtalelse fra dem og forlange at sagsbehandler vedlægger den i din sagsbehandling.
Jeg har selv afleveret flere lægejournaler/ lægeudtalelser til jobcenteret som var bestilt af arbejdsskadestyrelsen eller egen læge (neurologer og ortopædkirurg) og de har medtaget dem i sagsbehandlingen. Så sparede de også udgiften ved selv at bestille dem.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 10:46   #5
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Ok det vil jeg så prøve. Mange tak for din hurtige svar
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 12:05   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Optrænings information

Min erfaring med optræning, af enhver art, er som at gå ind i hvilken som helst anden forretning. Du køber en ydelse, opdager muligvis, uanset skavank og diagnose, at det ikke hjælper.

Smerterne bliver større, indvendig tænker du at det er forkerte øvelser du udfører.

Jeg gør det at jeg finder en anden "forretning" indtil jeg finder terapeuter der efter få behandlinger opnår forbedringer. Såre simpelt.

Husk vi lever i landet, hvor "Kejserens nye klæder" blev skrevet.


Gen- og optræning. som du skal læse alt i.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813

http://scleroseforeningen.dk/netraad...min-henvisning

"Hvor i Danmark kan du bruge din henvisning?"


http://fysio.dk/org/nyheder/Engod-or.../#.Ua8KkKBQI4Y

"En god ordning men det kniber med dokumentationen."

Læs følgende information om journalpligt:

http://www.google.dk/#output=search&...w=1024&bih=574

http://fysio.dk/System/Search/?query=journalføring

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-06-2013 kl. 12:41.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 12:38   #7
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
Tak for dit svar, ja det har du ret i, men jeg har prøvet nogle stykker og akupunktur, men intet hjælper på min smerter heller ikke øvelserne som jeg har fået vist.

Altså kun at min pung bliver tyndere og tyndere
den ene fys har sagt at hun ikke ved hvad hun mere kan gøre for at hjælpe mig da jeg ikke rykker mig fra A-B, ( det er hende som har smidt sine notater ud)

Men jeg bliver alligevel med at tage derhen i håb om at det hjælper... Jeg ved ikke helt hvad jeg ellers skal gøre.

Sidst redigeret af Nogle råd; 05-06-2013 kl. 12:40. Årsag: Manglede lige en sætning
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 12:55   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal styrer din situation...

Kære Nogle råd.

Hvad siger din henvisende læge om diagnose, mistanke eller forslag?

Hvor i landet bor du ca.

Tager du smertestillende medicin?

Hvad har du selv af mistanke, tanker?

Er det muskelsmerter, ledsmerter, rygsmerter?

Hvor lang tid har dine skavanker stået på?

Beskriv de øvelser, som du selv tænker negativ over. Hvad laver du i disse øvelser?

OBS! Nu har jeg læst alle dine tråde. Bliv helst på een tråd, da det er lettere at danne sig et overblik over din situation.

Med min erfaring kan jeg læse mig til du er på vej ud i store problemer med din ryg, herunder de skavanker du har i L5/S1.

Til din information er jeg hverken læge eller sundhedsperson men udtaler mig som privatperson med alt for meget erfaring i rygproblemer og efterfølgende behandling og optræning.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-06-2013 kl. 13:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 13:19   #9
Nogle råd
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Nogle råd er ny på vejen
[QUOTE=phhmw;274390]Kære Nogle råd.

Hvad siger din henvisende læge om diagnose, mistanke eller forslag?
Min læge siger ikke så meget om det, hun tror vist ikke helt på mig.

Hvor i landet bor du ca.
Nordsjælland

Tager du smertestillende medicin?
Ja, almindelige smertestillende og Diclon.


Hvad har du selv af mistanke, tanker?
Jeg ved at jeg er hybermobil, og har lidt slidegigt i lænden. Men jeg har fået afvide at det ikke kan give mine smerter, så jeg ved ikke helt hvor jeg står, jeg vil bare gerne finde ud af det så jeg måske kan slippe af med nogle af mine daglige smerter.


Er det muskelsmerter, ledsmerter, rygsmerter?
Det er smerter i lænd, ryg, skulder, knæ, til tider mine ben og tit hovedpine og føler mig næsten altid træt.


Hvor lang tid har dine skavanker stået på?
Min lænd, ryg og skulder smerter har jeg haft siden slutningen af 2003. Resten er kommet løbende de sidste 2.5år

Beskriv de øvelser, som du selv tænker negativ over. Hvad laver du i disse øvelser?
Det er skulder øvelser med en elastisk som ikke er svære at lave men de hjælper ikke og får mere ondt af dem. Strækøvelser i ryggen og lænd som faktisk gør ondt at lave og hjælper heller ikke en disse.

Hvordan skal jeg styre min situation? Jeg gør som de (lægen og fysserne) har sagt jeg skal gøre, bare uden effekt.

Ok det skal jeg huske at blive i min tråd fremover.
Tak fordi du har gidet at læse mine tråde for at svare, det er jeg meget glad for.

Det gør ikke noget du ikke er læge eller lign. Jeg har bare brug for nogle råd ang. min Situation.

Men nu bliver jeg lidt bekymret når du siger det med min ryg, jeg har fået afvide at det ikke betyder det vilde. Så hvad mener du med det? Bliver det kun værre og værre eller kan man sætte en stopper for det?

Altså undskylder hvis jeg har nogle knapt så kvikke spørgsmål.
Nogle råd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2013, 13:37   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mit råd til dig.

Saml dine journaler, røngtenbeskrivelser evt MR-scannings beskrivelser.

Gå til din praktiserende læge og få en henvisning til http://ofeldt.dk/ for en vurdering.

Skadelige øvelser.
http://ofeldt.dk/index.php?id=49

Bemærk hvad jeg skrev i foregående svar:
"Med min erfaring kan jeg læse mig til du er på vej ud i store problemer med din ryg, herunder de skavanker du har i L5/S1."

Har du yderligere spørgsmål vender du bare tilbage. Håber du kan kører bil da der desværre kun findes klinikker i Rødovre og Karlslunde, hvor patienterne modtager tilskud efter normale aftaler, som i den alm fysioterapi. Patienterne er underlagt Sundhedslovens §79 stk.2 så tænk ikke på ordet alternativ behandling, men sygehusbehandling.


Hilsen Peter
http://ofeldt.dk/index.php?id=108

men fremover skal du ikke tro men vide.

Jeg skrev ud fra mine erfaringer om hvad du tidligere har nævnt i anden tråd.
"anterolistese, letdiscusbulging."

Hvis L5/S1 er begyndt at glide frem eller tilbage, hvilket du kan få bekræftet ved lægen så er det efter min mening alvorligt.

Men jeg er ikke læge og kan ikke tillade mig at tale imod læger der fortæller et.

Men når jeg har siddet i 5 år i en kørestol og i journalen nævnes "alle behandlingsmuligheder udtømte" og jeg alligevel har fået livet tilbage, så er der noget galt. Det tog mig et 1/2 liv at finde ud af.

Gør ikke de samme fejl men få den korrekte behandling på et tidligt tidspunkt og få forståelsen for hvorfor det er den rigtige behandling, som kun kan verifiseret gennem en vurdering.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fysioterapeut der arbejder med nåle nielsen69 Alt det andet 12 24-05-2012 22:01
Fysioterapeut til min højre hånd §ABC Alt det andet 6 08-02-2012 01:11
betaling af psykolog og fysioterapeut nielsen69 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 31-01-2012 12:29
Tilskud til Fysioterapeut? Vendel Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 10 15-11-2008 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension