K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-04-2012, 15:03   #1
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Kontant-hjælp - tilskud til medicin og psykolog

Vil lige hører om der var nogle der ved noget om tilskud til medicin og psykolog.

Ved jeg kan få tilskud ved kommunen til medicinudgifter, men har hørt det skal være over 200 kr om måneden?

NU er jeg blevet henvist til en psykolog af min læge, men der er en egenbetaling på næsten 400 kr og da man ikke lige frem bliver rig af kontanthjælp. Kan man så få noget hjælp til det?
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 19:15   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg har ikke hørt andet end at det kan søges som enkeltydelse afhængig af dit rådighedsbeløb..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 19:20   #3
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Du kan søge om tilskud til medicin - det som hedder en enkeltydelse
og du kan søge om at få dækket egenbetaling af psykologbehandlingen over
sygebehandling. Det kan også være, at du skal til samtale omkring det. Nogle gange er det nødvendigt andre gange ikke.

Ved ikke hvilken kommune du bor i - mange kommuner har ansøgningskemaer liggende på websitet.

Du skal sammen med din ansøgning medsende et budget over dine udgifter/indtægter. Du kan f.eks bruge pbs udskrift som dokumentation for dine faste udgifter såsom husleje, varme, el, tlf.abonnement, licens, forsikring etc.
Der kan ikke siges noget generelt, da der foretages et skøn over det du har tilbage, når du har betalt dine faste udgifter.

håber det lykkes
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 10:20   #4
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Tak, jeg prøver at gå på kommunens hjemmeside og kigge lidt rundt. Ellers så spørger jeg li min sagsbehandler til næste møde.
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2012, 10:55   #5
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Du kan med fordel vedlægge kopi af henvisningen. Det skal lægeligt velbegrundet så du vil formentlig skulle aflevere den alligevel.
I fald du bevilges hjælp til betaling af psykolog skal du være opmærksom på at finde en psykolog der har overenskomst med regionen (så er egenbetalingen langt mindre da regionen yder et direkte tilskud til psykolog hvis der er indgået en aftale herom med regionen). Ofte vil det være sådan at du bevilges eks. 3 timer hvorefter psykologen skal vurdere omfanget og behovet af evt. fremtidige psykologsamtaler.
Det ansøgningsskema du skal bruge skal være med henvisning til Lov om aktiv socialpolitik § 82.
Der er ikke nogen regel om at man skal betale 200 kr. selv. Der skal ved hver ansøgning foretages en individuel konkret vurdering af borgerens betalingsevne. Ud fra denne økonomiske vurdering kan der enten gives en fuld bevilling, en delvis bevilling (dvs. at det er blevet vurderet at man selv skal afholde en del af udgiften) eller et afslag.
Pøj pøj med det

Sidst redigeret af FrkM; 20-04-2012 kl. 11:00.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2012, 19:49   #6
MariaRJ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
MariaRJ er ny på vejen
Hej frkkaos.

Prøv din sagsbehandler. Hun skulle gerne have styr på det. Det er dog ikke altid at kommunen tolker reglerne til din fordel, så du kan evt. læse dette indlæg først.

http://www.gigtforeningen.dk/om+gigt...er/merudgifter

Psykologer kan du finde på fx. www.psykologoversigt.dk eller psykologeridanmark.dk.

Begge steder kan du se om du kan få tilskud med lægehenvisning eller ej. Hvis psykologen ikke har en aftale med den offentlige sygesikring, så hænger du selv på hele regningen og så får kontanthjælpen desværre alt for hurtigt ben at gå på

KH Maria.
MariaRJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:57   #7
frkkaos
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
frkkaoss avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Århus
Alder: 39
Indlæg: 35
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
frkkaos er ny på vejen
Så fantastisk med mange svar herfra giver mig meget mere styrke til at ringe og så virker det som om man har styr på sine ting!
Lyder til jeg både kan få tilskud til min medicin og til egenbetaling ved psykologen, så det er jo rart.
frkkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 22:15   #8
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
De fleste kommuner plejer at bevilge 10 psykologtimer!

Og hvis man skal have yderligere, så indhentes en status fra psykologen, som skal skal kunne pege på, at der er en god stabil udvikling i gang, som kan gøre én mere funktionsdygtig fx i fht arbejdsmarkedet.
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilskud Psykolog søsser98 Alt det andet 5 05-06-2013 17:18
Min psykolog ”kloger” i min medicin LeneGo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 12-01-2011 10:15
Psykolog priser/tilskud Simmer Alt det andet 10 25-11-2010 15:32
jeg er rasende... Søge tilskud til psykolog Sandie75 Alt det andet 13 11-06-2010 10:32
tilskud til psykolog i Odense ? Odense66 Alt det andet 0 08-10-2009 20:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension