K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2011, 09:30   #1
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Hvad gør man så nu?

Hej

Jeg er blevet tilkendt revalidering og skal efter planen starte uddannelse til Januar .. Kommunen vil gerne have mig igang med noget relevant til min uddannelse, indtil januar .. De er i samråd med mig og læge undersøgelser blevet enige i at jeg ikke kan transporterer mig frem og tilbage uden en bil.
Jeg har så søgt om tilskud til bil gennem kommunen, men de siger nej, fordi jeg er "for rask" ... Jeg har prøvet banker, finansieringsselskaber og de siger også nej, pga jeg er på sygedagpenge ...
Min kommune vil have jeg skal få det løst hurtigst mulig, så jeg kan komme igang med noget, ellers vil de højst sandsynligt lukke for sygedagpengekassen..
Hvad gør man, når man virkelig ikke kan transportere sig med offentligt pga en ødelagt fod? ... Kan de bare sige, "ærgeligt for dig"

mvh
Johnny
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 09:41   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kan de ikke give dig taxakørsel eller transport med handikapbus så....

Og hvis der er langt, så taxatilslutning til offentligt transportmiddel, går ud fra problemet er at der er for langt at gå i begge ender af offentlig transport...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 09:43   #3
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Det er over 50 km hver vej, så det er ikke en mulighed fra deres side
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 10:22   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Desværre har du ikke ret til økonomisk bistand til bil, heller ikke som revalidend med mindre det er en del af en udd man revalideres til, sådan er det altså.

Er man på sygedagpenge (og den gamle/høje reva-ydelse) kan man selv spare sammen, er holdningen fra systemet.

MEN! de kan ikke sådan bare lukke for dine sygedagpenge uden videre, om de kan lide det eller ej så er der stadig noget der hedder varighed (som de pænt har af at vente på) §7a i retssikkerhedsloven og §27 i sygedagpengeloven

Citat:
§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked
Så lad dig ikke stresse af at de forsøger at presse dig, de har ikke kortene på hånden, der imod bør du SKRIVE til dem, hvor du kort beskriver den trussel du har modtaget om stansning, og beder om skriftligt at modtage den givende § der giver kommunen ret til at fremføre en sådan trussel (og brug meget gerne ordet trussel)

I samme mundfuld SØGER! (gør det meget tydeligt) du handicap/taxi ell kørsel til og fra dit reva-sted.

Og så venter du ellers pænt på svar, det reagere du på ved at stikke dem §27 punkt et, og spørger efter hvorfor de ikke vil forlænge efter denne, nu de allerede har godkendt dig til en revalidering? og så anker du naturligvis afslaget på kørsel (og det gør du tydeligt i et afsnit for sig, der må ikke være den mindste tvivl)

Noget helt andet er så, at jeg undrer mig over hvordan du kan mene at du er i stand til at have et helt alm fuldtidsjob, med en fod som ikke kan bruge offentlig transport??
Jeg spørger ikke for at være et mås hul, eller fordi jeg betvivler DIG *ss* jeg spørger fordi du via en revalidering skriver under på at du efter revalideringen er i stand til 100% selvforsørgelse, altså kan passe et helt alm fuldtidsjob uden anden hjælp (dvs ikke har brug for nedsat tid i form af fx fleks)

ALT! for mange bliver fristet af reva-ydelsen uden at tænke over hvad det betyder i den anden ende, uden at tænke over at de SELV! skal sørge for at evt skånehensyn der gælder efter endt reva, skal indføres i kontrakten, en revalidering giver retten til KHJ (med mindre man kan gå direkte fra revalideringen over i job uden ophold, eller bliver langtidssyg med NY sygdom og der stadig har bevaret retten til dagpenge) man har ikke ret til fleks, dagpenge ell, man har raskmeldt sig selv ved at skrive under på en standart revaliderings kontrakt.

Det er et hul rigtig rigtig mange falder i, kommunerne giver gerne en revalidering selv om at de godt ved folk ikke vil kunne bruge det til en døjt, selv om at de godt ved at det er urealistisk at folk overhovedet holder mere end få måneder som revalidend, men det smadder smart, for revalidenden har ikke ret til andet end KHJ, og det er slet ikke til diskussion, på samme måde som det kan diskuteres om fx sygedagpengene skal forlænges, om folk hører til på fleks eller andet.

Samtidig har kommunen retten på deres side, selv om at revalidenden efterfølgende kan bevise at denne ikke er blevet vejledt korrekt, for revalidenden har selv skrevet under, og man har som borger altså selv et ansvar for at sætte sig ind i tingene og påpege evt manglende vejledning.

Men borgerne takker gerne ja, fordi de ellers har udsigt til at havne på en KHJ, en reva-ydelse er trods alt til at leve af, og så glemmer man ellers alt om konsekvenserne.

Her skriver jeg af skade, jeg blev så samtidig truet og presset til at sige ja til en reva (som jeg sagde højt var urealistisk) på samme måde som du nu gør.. vi lukker for kassen hvis ikke, og jeg viste ikke bedre, så jeg kan intet bevise, værgen at jeg allerede den gang holdt på at det ikke var realistisk (hvilket jeg jo så fik ret i) eller at jeg blev truet, eller at jeg for den sags skyld slet ikke var blevet vejledt korrekt, der er kun EN! til at betale prisen uanset at det er kommunen der har aben, og det er borgeren, og det er så derfor jeg prikker lidt til dig *ss*

Pas på dig, der er KUN! dig selv til at gøre det din kommune har overhovedet ingen interesse i at gøre det for dig eller hjælpe dig med det, sæt dig ind i lovgivningen, for din egen skyld.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Hvad gør jeg? Hvad er mine chancer? Suzy Jensen Alt det andet 7 17-06-2011 17:32
Forste mode med en sagsbehandler -Hvad skal man taenke på? /Hvad bliver der spurgt? Tessa Alt det andet 2 10-12-2009 02:26
Hvad Er Kvalitet??? Hvad Er Forebyggelse? zuza Politik og Samfund 0 21-08-2007 15:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension