K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2012, 18:51   #1
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Ulykkesforsikring... altid mindst to !

Jeg vil bare lige give et råd videre, hvis du har en ulykkesforsikring

Man må have alle de forsikringer man vil have, og de dækker ikke i fællesskab, men hver for sig.

Jeg har lige afsluttet en skade som gav 8%, selvom begge selskaber til at begynde med sagde 5%
Men så ville det Selskab A, hvor jeg ikke har en særlig stor dækning have en yderligere læge udredning, selskab A holdt på den baggrund deres dækning på 5%
Da selskab B læste de samme lægepapirer sagde de 8% selvom de egentlig havde lukket sagen på 5%
Jeg kontaktede selskab A og sagde at selskab B nu havde sagt 8% Og få dage senere fik jeg en chek fra begge selskaber på de resterende 3%

at jeg har haft to selskaber på sagen har dermed alt i alt betydet at jeg har fået udbetalt ca. 85.000 kr mere end hvis selskaberne ikke kommunikere indbyrdes.

Selskab A har en lille bitte dækning set i forhold til selskab B, men alligevel fik det påvirkning af selskab B at de andre overhovedet udbetalte noget.

Selskab A var igennem fagforening, som jeg nu melder mig ud af, men jeg tegner afgjort en ekstra forsikring i et andet selskab for at have to forsikringsselskaber på sagen en anden gang.

Faktisk er det gået ufatteligt let med hele den forsikringssag, jeg har haft kontakt med dem ialt 5 gange skriftligt og har ringet 3-4 gange, samt at jeg var til en neurologiske undersøgelse.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2012, 22:26   #2
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen


Tillykke med det smidige forløb.

Jeg forstår blot ikke hvordan du kan let kan tegne nye forsikringer med en mén grad på 8%. Jeg vil også gerne have 2 forsikringer men ingen vil have mig uden at jeg først bliver undersøgt i begge ender samt udfylder en masse papirer.

Derfor har jeg nu kun en lille ulykkesforsikring via Det Faglige Hus.

Sidst redigeret af Bamseline; 16-02-2012 kl. 22:31.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 07:01   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bamseline Se meddelelser


Tillykke med det smidige forløb.

Jeg forstår blot ikke hvordan du kan let kan tegne nye forsikringer med en mén grad på 8%. Jeg vil også gerne have 2 forsikringer men ingen vil have mig uden at jeg først bliver undersøgt i begge ender samt udfylder en masse papirer.

Derfor har jeg nu kun en lille ulykkesforsikring via Det Faglige Hus.
Som jeg forstår det er begge forsikringer tegnet før tilskadekomst.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 07:27   #4
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Som jeg forstår det er begge forsikringer tegnet før tilskadekomst.
Den ene er tegnet før tilskadekomst, den anden er en gruppeliv, igennem fagforeningen.
Jeg ved således ikke om man kan tegne en forsikring hvis man er syg, men gruppeliv kræver ingen forhåndsgodkendelse.

Derfor er det jeg også siger, at bliver man tilbudt en lille gruppelivs forsikring gennem fagforening, kan det nok godt betale sig at at sige ja til at betale det lille ekstra beløb hver måned i kontingent.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 12:55   #5
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Den ene er tegnet før tilskadekomst, den anden er en gruppeliv, igennem fagforeningen.
Jeg ved således ikke om man kan tegne en forsikring hvis man er syg, men gruppeliv kræver ingen forhåndsgodkendelse.

Derfor er det jeg også siger, at bliver man tilbudt en lille gruppelivs forsikring gennem fagforening, kan det nok godt betale sig at at sige ja til at betale det lille ekstra beløb hver måned i kontingent.
ABC.. jeg troede da at gruppeliv kun var noget der gjalt når det er ved død...

Jeg har gruppeliv hos FOA.... og da jeg var ude for en arbejdsskade med mengrad på 8% ... da fik jeg kun en latterlig lille sum udbetalt fra Kommunernes Gensidige Forsikring - det var Ask der udregnede den men grad..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 13:23   #6
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen

Jeg håber det er OK jeg spørger jer kloge hoveder om en ting som nager:

Før min ulykke havde jeg 2 ulykkesforsikringer hos Alka, den ene via HK.

Efter ulykken opsagde jeg min egen forsikring grundet en elendig økonomi på sygedagpenge. Dette var en stor fejl men jeg skrev via mail inden 2 uger fra opsigelsen at jeg havde fortrudt og ønskede at beholde min egen forsikring hos Alka. Alka svarede aldrig på denne henvendelse hvorfor jeg i dag kun har en lille ulykkesforsikring hos Det Faglige Hus. Da jeg således ikke længere er HKer er min anden fagforsikring hos Alka også stoppet.

Mener i at jeg har en sag overfor Alka i forhold til at fortsætte med samme policebetingelser som før ulykken idét jeg jo skriftlig fortrød inden 14 dage eller er løbet kørt?

Jeg kontaktede Alka sidste år de vil gerne have mig som nyt medlem men til en helt anden pris end før og jeg skal først undersøges og udfylde en bunke papirer. Alt dette ville jeg jo have været foruden såfremt Alka havde godtaget min fortrydelse af opsigelsen indenfor de 14 dage.

Undskyld mine dumme spørgsmål men jeg får megen medicin og derfor er der ofte tåget oppe i øverste etage.

Fortsat god dag!

Venligst
Bamseline
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 14:34   #7
pinocchio
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2011
Indlæg: 21
Styrke: 13
pinocchio er ny på vejen
Post

Hvis I mangler en forsikring og er handicappet på den ene eller anden måde, så er forsikringen hér:
http://www.handiforsikringsservice.d...orsikring.aspx
pinocchio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 16:29   #8
§ABC
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2012
Indlæg: 316
Styrke: 13
§ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
ABC.. jeg troede da at gruppeliv kun var noget der gjalt når det er ved død...

Jeg har gruppeliv hos FOA.... og da jeg var ude for en arbejdsskade med mengrad på 8% ... da fik jeg kun en latterlig lille sum udbetalt fra Kommunernes Gensidige Forsikring - det var Ask der udregnede den men grad..

Knus Lone
Det kommer an på hvem gruppeliv er tegnet hos.
Da jeg var hos FOA og dermed pensam, var gruppeliv også kun ved død.
§ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 17:14   #9
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af §ABC Se meddelelser
Det kommer an på hvem gruppeliv er tegnet hos.
Da jeg var hos FOA og dermed pensam, var gruppeliv også kun ved død.


Ja og så har det været den samme vi har haft...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2012, 18:42   #10
Bamseline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bamseline er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pinocchio Se meddelelser
Hvis I mangler en forsikring og er handicappet på den ene eller anden måde, så er forsikringen hér:
http://www.handiforsikringsservice.d...orsikring.aspx

Tak for dit "tip" men jeg opfattes nu ikke som værende udvklingshæmmet



HANDI Boforsikring For at kunne tegne HANDI Boforsikring er det et krav, at man er udviklingshæmmet og bor i et bofællesskab. Hvis man bor i egen lejlighed, skal man have tilknyttet en hjemmevejleder.

Sidst redigeret af Bamseline; 17-02-2012 kl. 19:24.
Bamseline er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådigheds beløbet, det mindst tilladte. Undiscovered Alt det andet 14 02-02-2012 12:03
FP alt afprøvet og mindst 11 forskællige medicin navne LUM Politik og Samfund 5 24-03-2011 10:25
Endnu et eks. på at over og under DK eksisterer og ikke mindst hvorfor der må spares gunvor Politik og Samfund 0 15-11-2010 10:10
Mindst antal timer? PCML Spørgsmål ang fleksjob 13 15-09-2009 11:18
8 timer pr. uge mindst een måned - ansættelsesbevis zuza Minimums Arbejdstidsgrænse for Fleksjob/Førtidspension 0 13-01-2008 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension