K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2009, 14:19   #1
RuSSeR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
RuSSeR er ny på vejen
Sag "Tidsfrist"

Hey

Jeg har været i lang forløb med kommunen nu. Efter en bilulykke der er skyld i at jeg ikke kan holde til at så meget som før

Men jeg ville lige høre om nogle ved om kommunen ikke har en tidsfrist de skal forholde sig til i en helhed. Sådan ang jeg har været i 3 arbejdesprøver og nogle undersøglser.

Har de ikke nogle tidsfrisk på hvornår sådan en sag skal afklares eller kan de bare trække den ud lige så længe de har lyst til ?

Håber der er nogle der kan hjælpe for kan ikke finde noget på net og ved ikke hvem jeg skal tage kontakt til for kommunen fortæller ingenting

Mvh
RuSSeR
RuSSeR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 14:30   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære RuSSeR

Hjertelig velkommen.

Svaret er JA/NEJ måske og det kan du ikke bruge til noget men læs lidt om emnet her.

Som udgangspunkt har din sagsbehandler fuld råderet over din situation, og bestemmer hvornår og hvordan du skal udredes.

Men som du kan læse findes der også regler om sagsbehandlingstider.
Dem skal du kende til. Og så iøvrigt være med her på k10 for at kæmpe for at få fortolket lovgivningen. Eet af vores mål er at få sat sagsbehandlingsfrist på eksempelvis ansøgning til flex-job. Retssikkerhedslovens §3 stk.2 er jo også gældende for dette område......men.......men

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=2

Giv lidt flere oplysninger, er du på sygedagpenge?
Er du sygemeldt eller delvis?
Hvad mener du selv? ønsker du pension eller flex-job?

Der skal nok kommer flere spørgsmål og svar til dig

Mange hilsner Peter vodka

Sidst redigeret af phhmw; 15-05-2009 kl. 14:32. Årsag: tilføjelser
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-05-2009, 17:24   #3
RuSSeR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
RuSSeR er ny på vejen
Jeg har ikke på sygedagpenge mere eller kontakt hjælp klare mig selv nu. Via forsikring.
Jeg ved ikke hvad jeg er . For er jo i arbejdes prøvning osv og i træning forløb osv.
Jeg kan ikke holde til det jeg har prøvet alså har ikke kunne holde til det kommunen ønsker. Er ligeglad hvad de gør jeg vil gerne arbejde og gerne komme ud blandt andre. Men hvis ikke kan klare deres krav og få presset alt ud sådan det kan lade sig gøre er det som om de bare tænker oki vi finder bare på et eller andet for at trække tiden ud.
Jeg har længe bare gjort som sagt men er træt og er begyndt at blive mere aggrsiv osv. Så frygter for at gå en deprastion.

Så derfor jeg ville høre om der var en regl for hvor længe de bare må bruge mig som en blod og spille rundt og bare være på tværs
RuSSeR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 00:30   #4
merete4230
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
merete4230 er ny på vejen
Hvorfor spørger du ikke dem direkte, som sender dig ud i arbejdsprøvning. Hvad de regner med at du skal bevise osv. og om varighed inden en afgørelse på din sag.
Jeg har været til møde i dag med job-center og stillet en masse spørgsmål ang. min sag og fik ret meget ud af dette. Håber du kommer til en afgørelse snart.
merete4230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 00:32   #5
merete4230
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: slagelse
Indlæg: 7
Styrke: 0
merete4230 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af merete4230 Se meddelelser
Hvorfor spørger du ikke dem direkte, som sender dig ud i arbejdsprøvning. Hvad de regner med at du skal bevise osv. og om varighed inden en afgørelse på din sag.
Jeg har været til møde i dag med job-center og stillet en masse spørgsmål ang. min sag og fik ret meget ud af dette. Håber du kommer til en afgørelse snart.
bed om agtindsigt så kan du følge din sag i kommunen.
merete4230 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2009, 10:13   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Start med sommerete skriver at søge aktindsigt så du kan se hvad der står i din sag og hvor langt kommunen selv mener at være nået ..
'
Du finder erklæringen til aktindsigt under nyttige link ...
Og står der ikke lige et møde for døren (hvor du skal have optager og bisidder med) så sæt dig ganske enkelt ned og skriv et brev til dem hvor du lister helt konkrete spørgsmål op...

Hvad er meningen med den fortsatte arbejdsprøvning ?
Hvornår forventes der at være en løsning ?
Hvad er det de arbejder hen imod ?
Hvad er det der mangler i din sag før end der kan træffes en afgørelse ?

Også lige nogle spørgsmål til dig ..

Er der udarbejdet en ressourceprofil ?
er der en konklusion i den ?
hvorfor får du ikke sygedagpenge eller kontanthjælp ?
Hvad mener du selv er løsningen for dig ? (fleks, pension, eller revalidering ? )

Hvis alt andet glipper kan muligheden være at søge en § 17 PÅ forliggende grundlag på den måde kan du få andre til at kigge på din sag ved et afslag og forhåbentligt sparke kommunen i gang ...

Du kan evt skrive til din borgmester og skrive at det her lugter lidt af at kommunen skal spare penge da de i øjeblikket ikke har nogen ydelse at udbetale dig og dermed spare din forsørgelse, samtidig så virker det lidt forrykt at de bliver ved at have dig i arbprøvning det er bestemt heller ikke billigt , men kan være at de trækker din sag på den måde i en sagspukkel ...
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 15:56   #7
RuSSeR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
RuSSeR er ny på vejen
Okey lad os se :P
De prøver på at jeg kan komme op i flere timer pga timer som jeg abrejder nu ikke er nok til flextid. Så går ud fra det er der for.

Nej har ikke fået udarbejde en ressourceprofil.
Personlig er jeg ligeglad hvad de vil med mig kan ikke presse min krop til mere end den kan holde til. Jeg ønsker bare de snart afslutter min sag så jeg kan få et normal liv igen uden alt mulig om høre fra det ene og det andet sted.

Jeg skal til møde på onsdag og hvis jeg spørger til hvornår de forventer en afslutning af min sag siger hun bare det ved hun ikke.
Og synes jeg ikke er et svar jeg kan bruge til noget.
Jeg gider ikke have flere problemer med kommunen de er ikke til at snakke med og hvis man bliver det mindste træt af det og gerne vil vise man gerne vil der sker noget , gør de bare det hele meget mere surt.
Det er et råbe rør ikke noget med samtale.
De laver ikke meget andet end a dikter mig. :P
RuSSeR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 16:17   #8
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Jeg syndes at det ikke burte at være nødvendig med tidsfrist. Hvis man var en andstendig sagsbehandler som satte en ære i at gøre et godt stykke arbejde for sine borger.

Men desværre er der meget langt i mellem sådan sagsbehandler o.li. Siden vi er nødtil at have tidsfrister på sagsbehandlinger.

Hvorfor går der så mange sagsbehandler/jobkonsulenter/lægekonsulenter rundt i vores system og sylter sagerne det bliver jo både dyrt for både samfunden og for os som på den ene eller andet måde er nødtil at have hjælp fra det offlige.

Hvor er ære begrebet/loyliatit og respect blevet af. Er de en af de konserkevenser at vi er blevt et rigt samfund på pengen men mere fattige på moral og respect for sin med mennesker.
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 22:59   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af RuSSeR Se meddelelser
Okey lad os se :P
De prøver på at jeg kan komme op i flere timer pga timer som jeg abrejder nu ikke er nok til flextid. Så går ud fra det er der for.
Hvor mange timer er du da oppe på nu ? og hvor længe har du været i arbejdsprøvning


Citat:
Nej har ikke fået udarbejde en ressourceprofil.
Hvis du ikke har fået lavet nogen ressourceprofil så er der ikke nogen løsning i horisonten , da de ikke kan træffe nogen som helst beslutninger om det ene eller det andet uden en ressourceprofil /arbejdsevnevudering

Citat:
Personlig er jeg ligeglad hvad de vil med mig kan ikke presse min krop til mere end den kan holde til. Jeg ønsker bare de snart afslutter min sag så jeg kan få et normal liv igen uden alt mulig om høre fra det ene og det andet sted.
Har du overvejet at søge en pension efter § 17 på forliggende grundlag for på den måde at få SPARKET din sag igang ?
Citat:
Jeg skal til møde på onsdag og hvis jeg spørger til hvornår de forventer en afslutning af min sag siger hun bare det ved hun ikke.
Det kan hun heller ikke vide hvis ikke der er lavet noget for at afklare dig så er du bare gratis pakeret , det vil sige du er parkeret på egen regning ...


Citat:
Og synes jeg ikke er et svar jeg kan bruge til noget.
Nej selvfølgelig er det ikke det

Citat:
Jeg gider ikke have flere problemer med kommunen de er ikke til at snakke med og hvis man bliver det mindste træt af det og gerne vil vise man gerne vil der sker noget , gør de bare det hele meget mere surt.
Det er et råbe rør ikke noget med samtale.
De laver ikke meget andet end a dikter mig. :P
Måske det var på tide at du sagde fra, du har alt at vinde og intet at miste , til mødet Onsdag så tag en aktindsigts erklæring med og aflever den , spørg ind til ressourceprofil, hør hvad de har tænkt sig og hvad handleplanen er for dig , hvordan har de tænkt sig at få dig tilbage til erhverv og hvilket erhverv ..

Sig evt at du påtænker at søge en § 17 PÅ FORLIGGENDE GRUNDLAG det vil du så få at vide at det kan du lige så godt spare dig , for det får du ikke , og det reagere du så på ved at sige ..

Næææ det kan være men så sker der da noget i min sag og det gør der jo ikke nu ,, ikke engang ressourceprofil er kommet i gang

Tag MEGET gerne en bisidder med , og helst også en optager ....
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 00:11   #10
RuSSeR
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
RuSSeR er ny på vejen
Jeg også tænkt mig og tage en optager med til næste møde.
For det er altid godt når jeg skal fortælle videre til advokat.
Har nu også tænkt mig og høre hvad planer er for nu og hvis jeg skal til i arbejdesprøvning Og hvis jeg skal om der overhovede er en grund til det mere.

Jeg har været ude 3 gang ind til nu og været i genoptræning nu her i 5 mdr ca.
Og intet er blevet bedre.. Måske lidt dårlig med min ryg og nak. Men ikke noget der er værd at skrive om.

Jeg har været ude i en små 6-9 mdr sidste arbejdes prøvning "1½-2 timer" og den sages behandler jeg havde angår arbejde mente det var tid til at søge min pension.
Men så fik jeg en ny og som om vi er startet forfra.
Har heller ikke tænkt mig at lade det blive ved at stå til. For nu er alle mine år i 20'er snart gået og mit liv passer mens mit liv står på standby.

Så nu må vi se i morgen der skal jeg hente min rapport sådan jeg har en chance for at se den og snakke med advokat før møde..
Og det er noget der kan hjælpe .. Jeg har været glad for træning men som sagt intet er blevet bedre?

Og ja har overvejet at søge. Fordi jeg er så træt og er lidt bange for at det hele ender med at sætte sig til en depristion eller hvordan det staves :P Men advokat sagde det ikke var en god ide.. Og jeg måtte prøve at holde mit hovede høj lidt endnu og hovede kold :P
RuSSeR er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension