K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2010, 17:58   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Galdeblære fjernet

hejsa jeg skriver her for at høre om i også har prøvet/oplevet dette her

har aldrig døjet med min mave før jeg fik fjernet en betændt galdeblære akut i

sep 2006 og derefter har jeg døjet meget med tynd afførring derefter, fik at vide

at mine tarme lå helt trykket op under mine ribben, da jeg blev opereret og om

jeg havde haft feber men det havde jeg ikke haft, kun haft enormt ondt og meget

mørk urin, der lugtede sådan og hvidgul afførring.

jeg har så efter denne tid haft meget tynde afføringere galdefarvet og mave kramper

lige meget hvad jeg spiser og drikker får jeg det også når jeg ikke spiser eller drikker

kommer det også, har altid en meget øm mave og storset altid mavekramper/kolik smerter

og med wc besøg flere gange om dagen, har været til diverse undersøgelse ligefra

kikkerten ned i halsen og den anden vej også op i tarmen, scanning af mavesækken

og ingenting fandt i ud over at jeg døjede med irritable tyktarm og har spist HUSK osv

har fået diætplan fra sygehuset også men ingenting hjælper, hverken på afføringerne

eller mavekramperne

har ligeledes også sådan en stikken i højre side inde under højre bryst lige som

sidestik som stråler ned mod hoften.

har forhøjet levertal pga fedtlever, vejer 108 kg så er for tyk.

har i det også sådan efter i har fået fjernet galdeblæren ????
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:01   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg blev opereret akut for galdesten og svært betændt galdeblære nytårsaften, og eneste besvær siden da er, at jeg har fået nogle meget grimme ar.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:06   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Altså, nu har jeg ikke fået fjernet den, men min Mor har, og hun har altså ikke nogen af de ovennævnte symptomer. Dog har hun lidt skiftende afføring, men slet ikke noget i nærheden af det du beskriver..........

Jeg lider selv af irriteret tyktarm og kan nikke genkendende til flere af dine beskrivelser bla det med stikken under højre bryst der stråler ned mod hoften a la sidestik, samt konstant øm og direkte smertefuld mave - uanset hvad jeg spiser, eller OM jeg spiser. Har også mavekramper og det der kolikagtige, og kan vågne op om natten med de skrækkeligste smerter hvor jeg end ikke engang kan røre ved maven.......frygteligt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 18:07   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hvis jeg var dig ville jeg blive testet for glutenallergi, og så hvis det ikke hjalp ville jeg søge alternative veje. Irislæge el. lignende.

Rigtig god bedring!!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:09   #5
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Altså, nu har jeg ikke fået fjernet den, men min Mor har, og hun har altså ikke nogen af de ovennævnte symptomer. Dog har hun lidt skiftende afføring, men slet ikke noget i nærheden af det du beskriver..........

Jeg lider selv af irriteret tyktarm og kan nikke genkendende til flere af dine beskrivelser bla det med stikken under højre bryst der stråler ned mod hoften a la sidestik, samt konstant øm og direkte smertefuld mave - uanset hvad jeg spiser, eller OM jeg spiser. Har også mavekramper og det der kolikagtige, og kan vågne op om natten med de skrækkeligste smerter hvor jeg end ikke engang kan røre ved maven.......frygteligt.
Har du nogle gode råd evt som der har hjulpet på dig ?
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:27   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Prøv eventuelt Aeropax (Men ikke Imogas). Fås i håndkøb. De har hjulpet på mine koliksmerter og diarre, udløst af noget medicin. Jeg tager op til 15 tabletter om dagen, for tabletterne er egentlige beregnet mod tarmluft, men har som bivirkning forstoppelse. Lægerne siger de er helt uskadelige, da de slet ikke optages i kroppen.

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 20:37   #7
Lizzy
Afhængigheds tegn af K10
 
Lizzys avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Lokation: Fyn
Alder: 58
Indlæg: 337
Styrke: 16
Lizzy er ny på vejen
Jeg fik fjernet min galdeblære for 8 år siden.
Jeg var meget overvægtig, men efter operationen kunne jeg slet ikke spise fed mad, uden at få voldsom diarre.

Hvis jeg bare sørger for at spise fornuftigt (har tabt omkring 40 kg) så er der ingen problemer. Mælk og æg kan også give problemer/ondt i maven.

Jeg har dog haft to anfald siden, men i forhold til før operationen, er det småting.

Så se på kosten, 0m der er noget du kan ændre.

__________________
*Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du!*

Copyright © - mine indlæg må ikke kopieres eller gengives andre steder.
Lizzy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 21:02   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
Har du nogle gode råd evt som der har hjulpet på dig ?
GID jeg havde!!!!

Jeg har haft en af de rigtig slemme dage i dag og har simpelthen så ondt at jeg næsten ikke kan bevæge mig, på trods af jeg ikke har spist andet end 2 stks smørrebrød til frokost
Jeg får lige så ondt hvis jeg spiser helt vildt.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2010, 22:36   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af velcro Se meddelelser
Prøv eventuelt Aeropax (Men ikke Imogas). Fås i håndkøb. De har hjulpet på mine koliksmerter og diarre, udløst af noget medicin. Jeg tager op til 15 tabletter om dagen, for tabletterne er egentlige beregnet mod tarmluft, men har som bivirkning forstoppelse. Lægerne siger de er helt uskadelige, da de slet ikke optages i kroppen.

Velcro
Hvis man har problemer med luft i maven kan jeg varmt anbefale disse:
http://www.mavel.dk/
De har tidligere heddet Mablet.

Luft i maven kan være ganske smertefuldt, og det er ikke altid man kan mærke, at det er det der er i vejen, man har det bare ad h...... til.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2010, 10:32   #10
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Fik fjernet min galdeblære i 2008...og har også bøvl med skiftende afføring...smerter...og små anfald....her på det sidste er smerterne blevet værre....kvalme.

Fik brok i højre side efter operationen...men det viste sig så at det hele under huden var gået op....så lægen var vild forundret over det kun var i den ene siden det posede ud....så fik sat net tværs over hele maven....så nu er det begyndt at ligge og "gnave" i mine ribben når jeg sidder...med mere kvalme og flere smerter .

Fik nogle tabletter af lægen til kramperne efter operationen...de gode og tager smerter og kramperne.

De hedder Buscopan 10 mg...måske du kan spørge din læge om de vil være gode for dig.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En dum regel er blevet fjernet. Debutanten Politik og Samfund 3 21-05-2012 08:36
Får fjernet min kontanthjælp! FrkSilverfox Alt det andet 36 11-01-2012 23:49
Har du fået fjernet visdomstænder? Ninja Dit og Dat 24 27-11-2011 15:39
§20-spørgsmål om at få fjernet urigtige oplysninger zuza Nyt om loven 3 29-10-2007 20:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension