K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2014, 17:10   #11
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Noget "rod"

Max..

Du BURDE have sat dig lidt mere ind i reglerne om fleksjob..

Det spørgeskema du har lavet er nærmest umuligt at udfylde korrekt..

Det køre langt hen af vejen på de gamle regler.. Fx. har der i mange år ikke været noget som hedder 1/3 tilskud.

Under ny ordning har man heller ikke fastsat timer i fleksjobbet.. De kommer først når der er et AKTUELT fleksjob..

Skulle du have glæde af spørgeskemaet, så skulle der være en afkrydsning mellem ny og gammel ordning..


Sidst redigeret af mik16; 26-07-2014 kl. 17:13.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2014, 21:30   #12
Max H
Max H
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2014
Lokation: Favrskov
Indlæg: 5
Styrke: 0
Max H er ny på vejen
Tak

Hej alle

Tusind tak for Jeres forskellige respons. Kan godt se at der burde havde været en klar opdeling på hvilken periode man har påbegyndt sit fleksjob (altså hvilken ordning/regelsæt man høre under), og så herefter have haft spørgsmål til den enkelte periode herudfra.

Jeg kan desværre ikke ændre i skemaet på nuværende, men håber at man svare på det man kan. Jeg kan nemlig, ud fra svarene rimeligvis se hvilken ordning man høre til (ny, gammel eller helt gammel hvor der også var 1/3 tilskud). Der er ikke krav om besvarelse af fordelings spørgsmålet i skemaet:-)
Og man er velkommen til at give kommentarer i spørgeskemaet også:-)


med venlig hilsen

Max H
Max H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-07-2014, 18:43   #13
Max H
Max H
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2014
Lokation: Favrskov
Indlæg: 5
Styrke: 0
Max H er ny på vejen
Hej alle

Jeg er meget taknemlig for de forskellige respons, det både direkte til mig og her i forum, og i særdeleshed tak for Jeres deltagelse i spørgeskemaet, håber der kommer mange flere

Som tidligere omtalt kan man ud fra besvarelserne se hvilken ordning, den der svare er under, der er derfor på den måde ingen fare for, at det bliver et blandet resultat. Bare svar på alt det man kan, og som er relevant til situationen:-) Husk det er dog vigtigt at man er færdig udredt og i varigt fleksjob før man besvare.

Kan dog godt se hvorfor der kan opstå lidt forvirring vedrørende nogle spørgsmål. Til information kan det oplyses at når man angiver årstal for start af sit nuværende fleksjob så ved man også hvilken ordning der er tale om. Her skulle skemaet selvfølgelig have været indrettet sådan at respondenten så blev ledt videre til relevante spørgsmål herom, men de funktioner koster og jeg er studerende
Rent teknisk er skemaet også bygget op med enkelte "kontrol spørgsmål", som skal hjælpe med at sikre at der ikke bare bliver svaret noget tilfældigt, hvilket jo altid er faren ved anonyme besvarelser. Tillige er der begrænsning på hvilke værdier man kan indsætte, man kan for eksempel ikke have over 100 timer om ugen, eller indtaste 60-90 osv.

Det ønskes blandt andet at sammenligne lønninger efter den gamle ordning frem til 2013. Her har der nemlig været skrevet en del artikler om fleksjobbernes høje lønninger, hvilket jeg ikke har kunnet nikke genkendende til, og derfor gerne vil have undersøgt om det er rigtigt - det er nemlig en del af det politiske grundlag for 2013 ændringerne. Se fx denne meget korte artikel, fra 2012: http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle4025013.ece

Tillige ønskes det at undersøge forskellen mellem ny og gammel ordning, og ja den kan godt beregnes nogenlunde, men et statiske grundlag kan støtte en sådan beregning.

Jeg er ikke ekspert i fleksjobordningen, men havde en fleksjobber ansat tilbage i 2000-2001, jeg oplevede at min kone blev trafikskadet og fik piskesmæld i 2005 og hun arbejder i dag som fleksjobber (på den gamle ordning), hvor hun er involveret i ansættelse af ny fleksjobber på arbejdspladsen. Derudover har jeg selvfølgelig læst en del litteratur herom inden jeg påbegyndte opgaven. Jeg håber således at kunne udlede nogle rimelig signifikante målinger ud fra spørgeskemaet - jeg skal bare have flest mulige og så komplette besvarelser som muligt:-)

Mange hilsner

Max H
Max H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2014, 10:49   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
God arbejdslyst. Vil du oplyse din opagveformulering?
Før kunne en medarbejder, der fortsatte i fleksjob så at sige bibeholde sin løn og det gav megahøje lønninger til nogen, der i forvejen var højtlønnede. Den nye ordning skulle jo gøre, at tilskudsberegningen er ændret, så det ikke længere er en guldgrube, da der er loft over tilskuddets størrelse, men dem med de laveste indtægter skulle få mere, men stadig ikke meget. Men stadig - det første er jo mere eller mindre historie, der alt andet lige er under udfasning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2014, 14:30   #15
Max H
Max H
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2014
Lokation: Favrskov
Indlæg: 5
Styrke: 0
Max H er ny på vejen
Hej Alle

Tak for Jeres medvirkende.
Spørgeskemaet er nu stoppet.

Angående kommentar vedrørende ændringer i fleksjobordningen, så kan jeg oplyse at der allerede ved reformen i 2006 kom loft over udbetalingerne til fleksjobbere. Loftet er nu blevet reduceret yderlig og lige som ved alle de andre reformer der har været siden ordningen startede i 1998, så påvirkes kun nye fleksjob, det inklusiv jobskifte, af de nye regler, så der er og har mere eller mindre været en permanent udfasning af ordningen, siden årtusindskiftet.

Dette har også medført stavnsbinding og utryghed for mange fleksjobbere, som igen har medført at der ikke er den samme jobrotation blandt fleksjobbere, som ved øvrige medarbejdergrupper. Hvis interesseret i mere information herom kan SFI's rapport "Handicap og beskæftigelse i 2006" fra 2006 downloades via dette link:
http://www.sfi.dk/søgeresultat_visni...906&NewsID=142

Min opgave stilling lyder:
Hvad eller hvem hjælper fleksjobordningen, den private (fleksjobberen),
virksomheden (fleksjobudbyderen), det offentlige (fleksjobtilskudsgiveren)?

Jeg vil kigge forbi K10 forum fra tid til anden, så hvis der er yderlig spørgsmål eller andet er man velkommen...

Tak for hjælpen.

Mvh.

Max H
Max H er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension