K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-08-2010, 21:43   #1
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
frivilligt arbejde

Hej.
Er der nogen der kender noget til reglerne omkring frivilligt arbejde, undervej mens man venter på afgørelse om fleksjob/fp. Jeg er blevet tilbudt at blive smertekonsulent, men er i tvivl om jeg må. Min sagsbehandler har selvfølgelig ferie.
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 02:00   #2
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Du kunne jo starte med at kunsulere mig jeg har så ondt at jeg ikke kan sove

jeg ved ikke hvor langt du er i din sag,men hvis du ikke har været afprøvet endnu,ville jeg vente med det til bag efter.
Har du været i afprøvning,kan du evt,tale med er sagsbehandler ,der må jo være en anden der tager over når din ejen har ferie.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 09:23   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke om du må... jeg ved at man ikke må på revalidering, men ved du hvad? det er jeg bare ligeglad med, det er s q efterhånden den eneste form for livskvalitet jeg har, så de kan rande mig et vis sted.... jeg ville simpelthen visne hen hvis jeg ikke havde noget der miner om et arbejde, jag kan rive i, jeg har vurderet frem og tilbage, i forhold til konsekvenser, og for mig er konsekvenserne af ikke at være i beredskabet LANGT værre end de konsekvenser kommunen kan stille med.

Der til ved de det godt, og har valgt at se i gennem fingre med det (sikkert fordi de ved at jeg klager hvis de begynder at lave ballade) så længe jeg ikke tager udd´er, at jeg så tager udd´er alligevel er en anden sag. Det skal jeg, jeg skal fx som minimum have 12 timers 1.-hjælp, have en grund udd, som skal holdes ved lige ol, men også der er jeg totalt kold i røvsi, jeg tager de udd´er jeg har lyst til slut prut (det foregår uden for normal arbejdstid, og den tid vil jeg farmer have lov at disponere over som det passer mig)

MEN nu står jeg så også i en lidt omvendt situation, her siger jeg og lægerne fleks, mens kommunen ikke vil, det er for dyrt, det er meeeeget billigere at stikke mig en FP, men det er jo svært at "tvinge" sådan en i gennem, når jeg er i stand til at deltage i beredskabet op mod 70 timer om måneden (det er så med weekend øvelser, det de første 48-50 timer, der ud over kan jeg på samme måned tage en 2-3 dage alt efter hvad det er) og er i stand til at tage udd´er, der i gennem, så de er ikke ligefrem begejstrede... men det kan jeg altså ikke tage mig af.... jeg vd jeg hører til på fleks, og jeg ved at de ikke vil, fordi de så skal tage fingeren ud, og kaste penge efter mig, og de ved at jeg ved det.

Men det er bestemt en god ide at tænke sig om, jeg tænker at hvis du nu laver noget frivilligt, kan de sikkert finde på at betrakte det som om at du ikke står til rådighed, altså du må sikkert gerne, men... er de helt på tværs, kan de måske oven i finde på at betrakte det som om du slet ikke er syg (nok) personligt ville jeg ikke ture det, hvis jeg stod i den mere normale situation, eller dvs jeg ville ikke ture at lade kommunen vide at jeg gør det.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 10:54   #4
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Hvis du har overskud og energi til det, så.... Behøver ikke skrive mere vel?

Jeg vil tilslutte mig LUM jeg ville ikke turde før der var en afgørelse.

Man skal passe så forbandet meget på ikke at ende med at skade sin egen sag. Og har du frivilligt arbejde, så har du jo et vist overskud/energi til at kunne arbejde, mon så ikke du også liiiige kunne lidt mere osv. Den kan meget nemt vendes rundt og bruges mod dig.

Så selvom det er fristende, så tænk dig grundigt om inden. Har du en god sagsbehandler, så prøv at spørge der, det kunne jo være noget du bare har tænkt på, hvis nu du skulle få energien til det
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:15   #5
Pial41
Ved at vænne sig til K10
 
Pial41s avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Lokation: Falster
Indlæg: 17
Blog Indlæg: 6
Styrke: 14
Pial41 er ny på vejen
Takker mange gange for jeres svar.
Jeg har lige talt med en anden sagsbehandler, hun siger jeg skal undersøge hvor længe udd. tager og så må vi se. (men det er jo ikke en rigtig uddanelse)Der er ingen på jobcenter der kan give svar, så de ville gå videre med det.(hvor mon de går hen, når de går videre) Hun kunne dog godt se det var en god ide for ikke at gå helt i stå.
Og så lige en sjov en, jeg er uddannet ssh, har nu fået konstateret hybermobilitet syndrom og kan ikke længere bruge mine hænder. (har skinner på 3 fingre på hver hånd) så sagde den rare dame at det jo var en mulighed at få personligassistance med på job som ssh. Derved kunne jeg igen arbejde 37 timer. Mit spørgsmål til hende var så "hvad skal jeg lave, hvor jeg ikke skal bruge mine hænder?" det ville hun ikke svare på. Folk er altså underlige på jobcentre. Gad vide hvad de gør ved dem inden de bliver ansat, for det er vel normalt fungerende mennesker, eller?????
God weekend til alle
Pial41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-08-2010, 11:23   #6
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Griner lidt, ja den var da god. Det lyder jo helt rigtigt at du ikke kan bruge hænderne, men de så er villige til at ansætte en personlig hjælper, så du kan arbejde fuldtid og de så betaler en anden fuldtid - hmm... Det hænger da helt rigtigt sammen

Også god weekend til dig
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frivilligt arbejde/hygge viggo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 32 23-03-2012 22:14
Frivilligt arbejde. Lotus1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-12-2011 20:28
Frivilligt arbejde / sygedagpenge Diddii Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 30-08-2011 20:24
Frivilligt arbejde. Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 2 07-02-2011 14:26
Frivilligt arbejde.. Hejdien Spørgsmål ang fleksjob 4 13-12-2005 21:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension