K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2011, 10:16   #31
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det kræver ekstra ressourcer at stå med børn der har særlige behov.. og du har jo stået med det i mange år.

At diagnoserne først er kommet på nu, er jo ikke det samme som at du ikke i årevis har støttet ekstra og uden måske at tænke så meget over det, kompenseret rigtigt meget.

Når man så også bliver uden arbejde, og ens økonomiske situation bliver et stressmoment, så er man simpelthen omgivet af rigtigt mange stressorer i dagligdagen, bare for at få det til at hænge sammen.

Hvis man så holdes der i en uafklaret situation, man ikke selv kan påvirke, trækker det yderligere tænder ud, mens alt bliver nedslidt omkring en, man må tage en dag ad gangen, og hvor det der skal til for at vælte en, bare bliver mindre og mindre... og man bliver mere og mere tyndslidt..

Man risikerer at stå med et belastningssyndrom, der kan ende med at blive kronisk.. og det vil også påvirke de fysiske skavanker man har, da både psyken og kroppen reagerer på mindre og mindre..
Du har helt ret, vores hverdag ændre sig jo egentligt ikke specielt meget.. der er tilført lid medicin med dertil hørende bivirkninger.

Jeg er i forvejen sygemeldt med ptsd, og føler mig sart og skrøblig i fht. livet, men i mange henseender er der også nogle brikker der er faldet på plads, og dermed udspringer også mine tanker omkring om man bliver mere slidt når man har børn med særlig behov.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 10:33   #32
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man bliver mere slidt..

Kampen for den rette hjælp, kampen for at støtte korrekt, helst 24/7..

Alle de reelle bekymringer for fremtiden..

År efter år....
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 11:25   #33
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
sygemeldt med syge børn

Hej

HTML-kode:
Man bliver mere slidt..

Kampen for den rette hjælp, kampen for at støtte korrekt, helst 24/7..

Alle de reelle bekymringer for fremtiden..
Min søn med ADHD er 29
Min datter er 20 og paronid Skitzofren
ER selv 58 havde været syg i mange år da jeg kom på FP som 32-33 årig

Har 4 børn

De to syge har været syge siden de var små, de har altid haft brug for støtte, de er mine børn, så vi gør alt for at støtte dem

Har sovet med en telefon ved sengen siden den store var 12 år, er altid til at få fat i for børnene
Det slider

Lægerne siger at jeg ud over min arbejdsskade, slidgigt, ledgigt nu har kronisk belastnings symdrom

Skrive mine indlæg her kan ind i mellem tage timer

Til jer derude
Prøv at passe på jer selv

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 11:38   #34
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hej

HTML-kode:
Man bliver mere slidt..

Kampen for den rette hjælp, kampen for at støtte korrekt, helst 24/7..

Alle de reelle bekymringer for fremtiden..
Min søn med ADHD er 29
Min datter er 20 og paronid Skitzofren
ER selv 58 havde været syg i mange år da jeg kom på FP som 32-33 årig

Har 4 børn

De to syge har været syge siden de var små, de har altid haft brug for støtte, de er mine børn, så vi gør alt for at støtte dem

Har sovet med en telefon ved sengen siden den store var 12 år, er altid til at få fat i for børnene
Det slider


Lægerne siger at jeg ud over min arbejdsskade, slidgigt, ledgigt nu har kronisk belastnings symdrom

Skrive mine indlæg her kan ind i mellem tage timer

Til jer derude
Prøv at passe på jer selv

Hilsen
NPH
Jeg øler nærmest at tlf. er klistret til min krop 24/7 og det i sig selv er mega stressende, især når der bliver ringet med hemmeligt nr. så når jeg at tænke 1000 -vis af meget sorte tanker inden jeg tager den
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 11:41   #35
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Jeg har virkelig brug for nogle gode råd omkring afvænning eller lign. til den store, jeg føler at han rende rundt i en stor tåge konstant og er ved at brænde ALLE broer bag sig.. jeg er træt af ham og irriteret på ham og selvf. ikke mindst bekymret. Han ryger dagligt hash, passer ikke sin hf. virker lidt ligegyldig overfor alt
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 14:29   #36
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Jeg øler nærmest at tlf. er klistret til min krop 24/7 og det i sig selv er mega stressende, især når der bliver ringet med hemmeligt nr. så når jeg at tænke 1000 -vis af meget sorte tanker inden jeg tager den
Blot et indspark fra sidelinien:

De blandt publikum der ikke har været i situationen, de ved formodentlig ikke, hvad du taler/skriver om mht. at blive tilringet med hemmeligt nr. på en 24/7 "vagt"-telefon.

Men det kan du evt. selv uddybe, hvis du har lyst ... det kan være godt nok at få talt/skrevet om + publikum forberedes lidt, hvis det skulle ske for dem selv.


PS: Man kan i dag få mobiltelefoner til næsten ingen penge, og et taletidskort kan du holde i tilringningsdrift i omegnen af en flad 50'er pr. år.

Så på den måde kan man principielt godt have en speciel "vagt"-telefon liggende / på sig uden de særlig store udgifter :-)

PS2: Der er en speciel myndighed, der har database-adgang til alle tele-registreringer (IMEI nr., SIM-kortnr., telefonnummer, navn og adresse mv.), så hvis du blot sikre dig, at udbyderen af taletidskortet har dit navn og adresse på nummeret til taletidskortet, så kan myndigheden finde dit nummer.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 05:56   #37
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
sygemeldt med syge børn

Hej

HTML-kode:
De blandt publikum der ikke har været i situationen, de ved formodentlig ikke, hvad du taler/skriver om mht. at blive tilringet med hemmeligt nr. på en 24/7 "vagt"-telefon.
Når der ringes og jeg ikke kan se hvem, tænker jeg som gøgleren alle de grimme tanker
Er det et hospital, eller er der politiet der ringer eller bare nogle komplet fremmede der ringer og giver en besked om at noget er sket med børnene

De for vild, da de var lidt yngre,de er dårlige i trafikken, og kommer tit på skadestuen
Min yngste har forsøgt sig med overdosis medicin
Min ældste har vært anholdt

Han er eksembelvis taget på besøg hos venner på fyn, og ringer så kl 3 om natten fra odense at han havde glemt at der skulle være penge til turen hjem

Har været hos min datter i nat kl 02, da hun var så angst at hun ikke turde stå ud af sengen

Nej jeg kan ikke lide når telefonen ringer

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 23:21   #38
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Hej igen, tænker det må være tid til at opdatere lidt.., jeg har været lidt flad og har derfor ikke haft det store overskud til at skrive herinde. Jeg har været rigtig glad for de råd og opbakning jeg har fået.

den store er startet i medicinsk behandling, har været hos en neurolog,psykiater og er startet i hashafvænning. Det går fremad, dog lidt langsom hvis man spørg mig, men jeg er også en lidt utålmodig mor
Han har fået afslag, på en støtte kontakt person fra kommunen, desværre..
Mit håb var ellers at jeg kunne blive aflastet lidt på den front.

Den yngste, skal starte i ritalin behandling efter efterårs ferien, hun er blevet udredt hos en psykiater, som kalder hende en velopdragen adhd'er en titel hun er meget glad for.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2011, 05:45   #39
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
sygemeldt med syge børn

Hej

Det glæder mig at i får hjælp

Håber at det bliver lidt lettere for jer

HTML-kode:
Han har fået afslag, på en støtte kontakt person fra kommunen, desværre..
Mit håb var ellers at jeg kunne blive aflastet lidt på den front.
Kan du anke dette afslag!

Min datter har fået bevilliget støtte kontaktperson

Det træder bare først i kraft efter jul på grund af ventetider

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
Det kræver sku sin "mand" at være sygemeldt Lille mig Spørgsmål ang fleksjob 6 17-09-2010 20:08
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
"ferie" under ledighedsydelse, sygemeldt energizer Spørgsmål ang fleksjob 5 07-01-2010 00:08
"De sociale myndigheder skal ikke tage syge i kur" Benny Gerhard Din historie 1 24-04-2008 15:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension