K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-01-2013, 19:59   #41
nalenia
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-01 2013
Indlæg: 3
Styrke: 0
nalenia er ny på vejen
Ja, jeg går altså den modsatte vej og siger det er sku helt fint.
Selvfølgelig skal man ikke snyde staten. Personligt kunne jeg dog aldrig drømme om at melde nogen for snyd, hvis jeg kun havde en mistanke, jeg skulle være 100 % sikker i min sag.
nalenia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 22:37   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Her i dec. sendte de brev ud til alle førtidspensionister med en liste, hvor der forklaredes, hvornår man IKKE er reelt enlig.
Den var lang.
Jeg kan ikke lige huske alle de punkter, men en var, at hvis man købte ind sammen med nogen, så er man ikke enlig.
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-01-2013, 22:57   #43
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
Godt skrevet... bare synd, at det er på det grundlag det bliver skrevet.
Skal virkelig love for, at der bliver taget hånd om alle her i vores solidariske samfund, ikke Fru. Thorning-Schmidt.
Nåh nej, du er jo gift, har det hele på plads og er ikke ensom.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 12:04   #44
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg tror jeg ville brygge et svar sammen til sådan en henvendelse.
Hvad med:

Til Xxxxx Kommune

Mange tak for jeres henvendelse vedr. enlige/ikke enlige pensionister.
Jeg har med stor interesse læst skrivelsen flere gange, jeg vil jo så nødigt gøre noget forkert, det kunne jo blive ganske ubehageligt, om en af mine naboer fik mistanke om noget, som der ikke er belæg for.

Men selvom jeg nu har læst jeres fine skrivelse flere gange, så synes jeg ikke, at det fremgår tydeligt, om enlige pensionister f.eks. har lov at færdes på gaden i myldretiden. Når mennesker færdes så tæt sammen vil der jo nemt kunne opstå en misforståelse, om man er i følgeskab med en af de andre, eller om man tilfældigvis er på det samme sted på samme tid.

Ej heller synes jeg det fremgår tydeligt, om enlige pensionister må indånde den samme luft som andre, her vil der jo også nemt kunne opstå misforståelser.

Jeg ser frem til, at modtage en uddybelse af hvad enlige pensionister gerne må, uden risiko for, at blive beskyldt for socialbedrageri.

Med venlig hilsen Vovse, enlig førtidspensionist.
Hi hih Vovse

Nu tror jeg så ikke, at kommunen har samme slags humor...
Da sønikke var under 18, fik jeg et lignende brev.
Denne kommune har haft flere sager, hvor kvinder har fået frataget børnetilskud og fripladser, al den tid det tog i Statsforvaltningen.
De blev 'frikendt' og fik pengene med tilbagevendende kraft, men det må have været ulideligt - det hele, samtidig med ikke at få de berettigede tilskud.

Jeg mailede først og tilsidst snakkede jeg med en fra ydelseskontoret.
Dels fordi jeg var træt af mistænkeliggørelsen og fordi deres spørgsmål var 'underlige'.
Fx må man heller ikke få 'hjælp' til opgaver i husstanden, så jeg spurgte om det fx var forbudt, hvis nogen hjalp mig med, at min søns cykel blev lappet?
Fik så at vide, at grænserne var FLYDENDE, men hvis jeg ikke mente, at jeg var reelt enlig, skulle jeg jo så sætte kydset ud for det.

Dette foregik samtidig mens sagerne kørte, og især Information beskrev, hvordan kontrolenheden overskred deres beføjelser ved at indkalde til deciderede forhørssamtaler og 'politiovervågning'
Derfor trak jeg meget hurtigt følehornene tilbage.

Tak for et godt grin
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 14:12   #45
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Nu tror jeg så ikke, at kommunen har samme slags humor...
Det har du helt ret i... der er absolut ingen humor i kommunens Stasigrupper... det gælder simpelthen om at få knaldet så mange som muligt, så kommunen sparer penge...

Da jeg selv har været indkaldt til forhør ved kommunens Stasi-gruppe, før jeg flyttede udenlands, ved jeg af personlig erfaring at det er noget svineri der foregår... der bliver stillet ledende spørgsmål og man borer videre i ethvert forhold der med lidt H.C.Andersen eventyrsomskrivelse kan laves til noget mistænkeligt...

Absolut ingen humor tilstede... man skal forberede sig og svare klart og entydigt på de spørgsmål der stilles... og for alt i verden ikke lade sig drive til usikkerhed i sine svar...
Der er normalt 2 Stasifolk om afhøringen... sådan lidt good cop/ bad cop agtigt... Så et godt råd er at betragte dem som bad cop begge to...

Om jeg selv ville angive nogen til den behandling... aldrig i livet


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:05   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kommunen må IKKE førhøre folk på den der måde Hexi skriver om - jeg ved godt det foregår, men det er ulovligt!!

Ud fra Ombudsmanden står det klart, at forvaltningen bør foretage en skriftlig parthøring iflg. forvaltningslovens § 19, stk. 1, når de har undersøgt sagen, og at dette ikke indbefatter et møde, hvor SB el. anden person mundtlig indlader sig i en egentlig afhøring af parten.

Så hvis man nogensinde bliver indkaldt til sådan et møde, så skal man altså IKKE møde op - men skriftligt fortælle kommunen, at det er ulovligt det de foretager sig og henvise dem til forvaltningslovens §19 stk 1 (nu de ikke selv kender den!).

Gunvor herinde har før advaret om kommunernes ufine metoder...

http://www.k10.dk/showthread.php?t=23678
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 16:33   #47
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Kommunen må IKKE førhøre folk på den der måde Hexi skriver om - jeg ved godt det foregår, men det er ulovligt!!

Så hvis man nogensinde bliver indkaldt til sådan et møde, så skal man altså IKKE møde op - men skriftligt fortælle kommunen, at det er ulovligt det de foretager sig og henvise dem til forvaltningslovens §19 stk 1 (nu de ikke selv kender den!).
Ja det er ulovligt... men det er de da bare ligeglade med... og hvis man ikke møder op til forhøret tager de bare dine penge med et pennestrøg...er derfor jeg kalder dem Stasi'er... deres metoder ligger helt uden for lov og retssikkerhed....

Man vil få sine penge tilbage hvis man klager og får medhold... men det kan jo tage noget der ligner et år før klagen er afgjort... og det er det de ved... og de ved også at de aldrig får nogen straf for at overtræde loven...

Så det er rendyrket Stasi...


....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 17:30   #48
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hexi Se meddelelser
de ved også at de aldrig får nogen straf for at overtræde loven...
Det kan jo være fordi de ”ikke kender loven”.

Gad vide om den forklaring også er brugbar for Poul Hattemager. Eller gør disse regler sig kun gældende når myndighedspersoner overtræder loven.

Vi lever efterhånden i en banan republik , efter min mening.

Citat:
Syv menige politifolk i Fyns Politi slipper for at blive straffet, selv om de gentagne gange har overtrådt retsplejeloven. Betjentene går fri, fordi de var urutinerede og ikke kendte reglerne.

Også to ledere i Fyns Politi slipper for videre tiltale. Det sker, fordi de ikke vidste, at de menige betjente begik ulovligheder. Og så gik lederne i øvrigt også ud fra, at de syv betjentene betjente kendte til lovgivningen. Det er Statsadvokaten i Sønderborg, Jan Reckendorff, der har truffet den utraditionelle beslutning.

Ulovlig aflytning
Det ligger fast, at de syv betjente ulovligt optog telefonsamtaler mellem forsvarsadvokat Mette Grith Stage og en af hendes klienter, som blev fast aflyttet i forbindelse med efterforskningen af en sag.

http://ekstrabladet.dk/112/article1889933.ece
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 18:50   #49
hansenheidi
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2012
Indlæg: 91
Styrke: 12
hansenheidi er ny på vejen
er det muligt at nogle vil sætte den liste herind om hvad man må som førtidspensionist det brev der skrives om er kommet med posten,
__________________
De værste overgreb imod mennesker er begået med loven i ryggen og af Folk der sagde jeg passer bare min Job.
hansenheidi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2013, 22:17   #50
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg mailede først og tilsidst snakkede jeg med en fra ydelseskontoret.
Dels fordi jeg var træt af mistænkeliggørelsen og fordi deres spørgsmål var 'underlige'.
Fx må man heller ikke få 'hjælp' til opgaver i husstanden, så jeg spurgte om det fx var forbudt, hvis nogen hjalp mig med, at min søns cykel blev lappet?
Fik så at vide, at grænserne var FLYDENDE, men hvis jeg ikke mente, at jeg var reelt enlig, skulle jeg jo så sætte kydset ud for det.
Jeg har overhovedet ingen forventning om, at kommunerne har humoristisk sans.

Og dog, det lykkedes mig da engang at gøre en faglig konsulent til grin, så selv jobcenterchefen måtte kvæle et grin.

Men seriøst, hvis jeg fik sådan en skrivelse, så tror jeg, at jeg ville ile hen og tænde pc'en, og spørge ind til hvert eneste punkt hvor der kan være den mindste tvivl.

Problemet med at spørge dem i telefonen er, at man kan ikke bruge svaret til en sk**, for det kan ikke dokumenteres.

Og hvis de ikke svarer vil jeg ikke holde mig tilbage med, at klage over manglende svar.

Citat:
Oprindeligt indsendt af hansenheidi Se meddelelser
er det muligt at nogle vil sætte den liste herind om hvad man må som førtidspensionist det brev der skrives om er kommet med posten,
Den kunne jeg også rigtig godt tænke mig, at se.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension