K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2012, 12:49   #1
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Svarfrist

Hej alle

Nu er jeg efter 6 år, udredt på kryds og tværs. Senest af Socialt arbejdsmarkeds center. Mit spørgsmål går på, hvor langt tid, kommunen/pensionsnævnet må bruge, før jeg får et svar?
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2012, 15:57   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skriver faktisk ikke hvad det er du venter svar på...

Er det noget du har søgt....eller er det bare generelt svar på hvad der skal ske videre i din sag...

Hvis det er det sidste...så er svaret meget vævende....for der er ikke nogen svarfrist...når det bare er generel sagsbehandling...

Men der er masser af svarfrister når det gælder specifikke ting...disse svarfrister SKAL være bestemt og SKAL kunne oplyses til dig...

Er det generel sagsbehandling du spørger ind til....så skal det gå så hurtigst som overhovedet muligt....hvad det så end er....

Det er jo en yderst bred formulering som man ikke rigtig kan finde ud af hvad er...

Men oplys om det er noget specifikt du venter svar på....

Oplysninger som hvilken ydelse du er på vil også hjælpe folk når de skal svare dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 14:31   #3
PerHolbæk
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
PerHolbæk er ny på vejen
Svarfrist

Undskylder at jeg ikke forklarede mig godt nok.

Jeg er totalt afklaret og Socialt arbejdsmarkeds center har rådet kommunen, til at tildele mig fp. Jeg er naturligvis på kontanthjælp.

Dette er nu flere uger siden og jeg har fortsat intet hørt fra kommunen. Der må vel være en svarfrist, på dette?
PerHolbæk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2012, 17:46   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af PerHolbæk Se meddelelser
Undskylder at jeg ikke forklarede mig godt nok.

Jeg er totalt afklaret og Socialt arbejdsmarkeds center har rådet kommunen, til at tildele mig fp. Jeg er naturligvis på kontanthjælp.

Dette er nu flere uger siden og jeg har fortsat intet hørt fra kommunen. Der må vel være en svarfrist, på dette?
Hej PerHolbæk,

Vi er stadig ikke helt med på det du skriver.

Du skriver, at et Socialt arbejdsmarkeds center har rådet kommunen til at tildele dig fp. Er det et sted at du er i aktivering i forbindelse med din mulighed for at opnå kontanthjælps berettigelse? Jeg gætter kun.

Jeg formoder at du er tilknyttet en sagsbehandler i jobcenteret i din kommune? Han/hun er den der skal tage stilling til "hvad der skal ske med dig". Det kan meget vel være at det sted hvor de var mente, at du skulle have fp. men det er din sagsbehandler i kommunen der skal tage hånd om dette helst i samarbejde med dig naturligvis.

Hvis jeg var dig ville jeg se til at få kontakt med din sagsbehandler i din kommune og høre om dine muligheder for at blive indstillet til fp.

Når det skal undersøges om hvorvidt man er berettiget til fp. skal man både gennemgå en helbredsmæssig, såvel som arbejdsevnemæssig afklaring. Du kan naturligvis nævne for vedkommende at det sted du var, mente at du ville være berettiget til fp., men der er som nævnt en del mere man skal igennem.

Første skridt er at finde frem til ens sagsbehandler i kommunen og høre om dine muligheder og hvorledes en sag mod fp. gribes an.

Held og lykke.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-10-2012 kl. 17:49.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Svarfrist gje Alt det andet 32 25-06-2013 07:20
Svarfrist....? Rikke Jensen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-04-2013 16:26
Aktindsigt svarfrist go'menbrugt Alt det andet 2 05-12-2012 20:39
svarfrist frida Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 16-12-2008 22:33
Svarfrist v. klager? oldgart Skal kommuner ikke overholde loven? 15 06-11-2008 09:24




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension