K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-01-2009, 16:39   #1
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Resourceprofil

hej håber der er nogen der kan hjælpe mig vedr. førtidspension § 17.
Søger selv førtidspension,efter jeg er kommet på kontanthjælp.
Under min sygedagpenge per. har min sagsbehandler lave en Resourceprofil,som jeg ikke deltaget i det.Den er 2år gammel.
Når jeg selv søger en Førtidspension, bruger de den gamle eller skal der laves en hel ny Resourceprofil ?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:00   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået, skal resspurceprofilen være nyopdateret, ikke mere end 6 mdr gammel....

Men da du vil søge §17, så kan du godt risikere at de får afslag med begundelsen om, at din ressourceprofil ikke er opdateret, så de ikke han danne ordenligt grundlag for din relle kunnen.....og hvad der er sket i de sidste to år af dit liv.
Omvendt, kan det jo være at sin sag indeholder de samme opdaterede oplysninger??

Har du fået aktindsigt? Hvis du ikke har, så søg om det! Der kan du læse nøjagtigt hvad der ligger i din sag af brugbare oplysninger og andre 'guldkorn' som du evt kan bruge i en klagesag. Eller bare kan bruge til at orintere dig på et breddere grundlag.

Men en §17 kan jo til enhver tid søges....spørgsmålet er bare om de vil komme med en god konklussion til din fordel, hvis ressourceprofilen er forældet, de er jo blevet MEGET strikse omkring ressourceprofilen....

Om ikke andet, så kan § 17 være med til at få bragt alle disse forhold i orden, hvorfor nogen da også kalder § 17 for et tydeligt bank i bordet om, at NU skal der ryddes op i sagen og lægges en ordenlig og brugbar plan - med mindre man bliver tilkendt førtidspension fordi sagen er selvforklarende på samtlige punkter...

Og velkommen til K10, dejligt du kom forbi!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:11   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
risikere at de får afslag med begundelsen om, at din ressourceprofil ikke er opdateret


Helenekr.... det tror jeg dog ikke, kommunen ville gøre, for det ville jo afsløre, hvor elendig dens sagsbehandling er, hvis den ikke er opdateret i 2 år.

En ressourceprofil SKAL laves i samarbejde med borgeren. En sagsbehandler må ikke lave den uden din medvirken.

Hvis du evt. skulle tilkendes fleksjob, så mister kommunen OGSÅ refusion til fleksjobbet, fordi der er så mange fejl i din sagsbehandling.

Send du en ansøgning om §17, for så får din kommune travlt med at opdatere din ressourceprofil (der skal ikke laves en ny).

Din kommune får også "travlt" med at bortforklare, hvorfor der INTET er sket i din sag i 2 år. Du er jo bare "parkeret" UDEN at der er gjort noget som helst for at få dig nærmere arbejdsmarkedet, og det er også ulovligt.

Jeg håber, du skriver nærmere om din sag i denne tråd efterhånden, som den skrider frem.

Spørg endelig igen, hvis der dukker mere op.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:26   #4
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
jeg har ikke været i arb.prøvning pga.af mange skånehensyn,ifølge deres lægekonsulent,
og i følge min egen læge er det meningløst at iverksætte sådan en arb.prøvning.
Komunen gør ikke noget udover det de skal:kvartalsmøder med praktikant og ikke min rådgiver,de anmoder om en sygeseddel fra min egen læge eller så er det aktivering,nu har jeg været på kontanthjælp i et år uden lys forude,derfor søger jeg pension §17
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:32   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis du er for syg til arbejdsprøvning, er du helt sikkert også for syg til aktivering.

Men søg og gør det skriftligt, så har kommunen 3 måneder til at rette op på din sag, din ressourceprofil osv.

Og du SKAL have mulighed for at kommentere din ressourceprofil.

Kommunen får vist svært ved at gøre andet end give dig pension med de lægeudtalelser, der ligger i din sag.

Held og lykke.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 17:40   #6
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
mange tak...
jeg har fået mere hjælp og svar her på den halve time ind hele det forløb på 3 år med 4 sagsbehandler på komunen og 3F i ryggen. 1000 tak for hjælpen.
PS: nu er det en måned siden at jeg har søgt Førtidspension,og har ikke hørt noget endnu fra dem ud over at de har modtaget min underskrivet anmodning.
I skal nok få besked når jeg høre fra dem.
Hisen
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 18:30   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hejsa..
lidt af det her, lyder da som min sag.. uden særlig god sagsbehandling. jeg har ikke så mange kommentarer, men skriver lige lidt fordi jeg gerne vil kunne finde tråden igen.
og dette var den eneste mulighed jeg lige kan finde ud af..
undskyld forstyrrelsen.. :-)
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-01-2009, 18:44   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra tænkt på at gemme linket til tråden i en notepad på dit skrivebord feks
det er jo kun lige en dag eller to med mange indlæg så er den væk og vi skal jo ikke bombe indlæg frem bare for at finde dem igen

Nå men til ressourceprofilen, den skal jo opdateres hvergang der sker noget nyt i din situation , og det sker der jo løbende når man er syg , der er ikke nogen faste tider på hvornår den skal opdateres ...

Når du skriver og søger pension efter § 17 så tror jeg også godt at du kan regne med at blive kaldt meget hurtigt op til et møde (og her vil der garenteret være en der foreslår at du lige skal prøve det og det så kan man evt søge en § 18 til dig ) her kan du så sige ja tak til at prøve det de foreslår hvis du syntes det er rimligt og ser logik i det , men sige at du alligevel selv om du prøver det vil fastholde din § 17 ansøgning ...

Jeg ville også med det samme bede om at få aktindsigt så du kan se hvad de ligger inde med (der ligger en begæring om aktindsigt under nyttige link )

Og så ville jeg derudover sørge for allerede inden for den første måned bede om lige at få en tilbage melding over hvor langt de er med sagen da det ville være langt fra første gang vi så at de "glemte" en sådan ansøgning

Og husk så lige den gyldne regl ALDRIG mere tal med kommunen i telefon alt skal være på skift ... held og lykke
  Besvar med citat
Gammel 05-01-2009, 00:31   #9
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
okay men er ikke lige med nu hvor du skriver prøve hvad de foreslår hvad kunne det være? jeg har sendt min ansøgning ind om pension så den anuler vel ikke bare igen?
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 16:59   #10
duedal
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: aalborg
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
duedal er ny på vejen
Så kom brev
4 uger efter anmodning om førtidspension § 17.
Inkaldelse til Jobsamtale med formål for etablering af aktiveringstilbud,samt opdattering af min Resourceprofil.
Hvad går det ud på?? nu forstår jeg ingenting
duedal er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Resourceprofil 5dia Alt det andet 4 22-11-2010 00:15
Resourceprofil. J&J Alt det andet 19 20-08-2010 12:22
Resourceprofil Gunell Alt det andet 5 29-01-2010 18:22
Resourceprofil Ragdoll Alt det andet 11 01-10-2009 09:57
Resourceprofil lena Politik og Samfund 19 29-10-2007 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension