K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2009, 13:48   #1
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Konference- Retssikkerhed i den sociale sektor

Retssikkerhed i den sociale sektor
Retssikkerhedsfonden og Dansk Socialrådgiverforening inviterer til konference om retssikkerheden på det sociale område 6. maj 2009
kl. 13 – 17.30 i Landstingssalen på Christiansborg.

Fokus er på de nye regler på børneområdet med blandt andet lovforslag om tvangsadoption, mulighed for fastholdelse af anbringelse, forældrepålæg og ungepålæg samt på den faktiske retssikkerhed for handicappede borgere og for borgere, der skal gennemgå et integrationsforløb i Danmark

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2154
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2009, 17:59   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Skide godt fundet!!!

Jeg har postet flg;

Citat:
Kære Poul Lüneborg

Jeg kan se du skal lave et oplæg til ovenstående konference, omhandlende "retssikkerhed for handicappede - hvordan ser den virkelige verden ud?"

Jeg tillader mig at kontakte dig på baggrund af mit kendskab til §100 - merudgifter handicappede voksne.

Af §100 fremgår følgende kriterier;

Herved forstås en langvarig lidelse, hvis konsekvenser for den enkelte er af indgribende karakter i den daglige tilværelse, og som medfører, at der ofte må sættes ind med ikke uvæsentlige hjælpeforanstaltninger for at opnå en tilnærmelsesvis normal tilværelse

I praksis betyder det, at det er sagsbehandleren der vurderer, hvorvidt den handicappede oplever handicappet/funktionsnedsættelsen er af indgribende karakter i den daglige tilværelse. Med al respekt for sagsbehandlere, så finder jeg det krænkende og en overskridelse af retssikkerheden, at en socialrådgiver kan give afslag med begrundelsen, at han/hun ikke mener det er af indgribende karakter i hverdagen.

Min sag er således en klar dokumentation på afslag på §100 på baggrund af en sagsbehandlers vurdering af min hverdag - uanset jeg opfylder kritierne til et svært handicap, ikke ubetydelige hjælpeforanstaltninger samt en varig lidelse. (Jeg er bla. bevilliget førtidspension, støtte til køb af bil, boligændringer, rollator, vederlagsfri fysioterapi, diverse småhjælpemidler, invalideskilt til bil samt jeg er afhængig af hjælp fra andre, hvilket ydes af min mand. Senest er jeg bevilliget ledsagerkort samt rengøringshjælp trods rask ægtefælle - sidste 2 nævnte er dog efter afslag på §100, men behovet ER beskrevet i ansøgning.)

Min sag ligger pt. i Ankestyrelsen.

Omkring §100 er der mange der oplever at retssikkerheden er ikke eksisterende, i og med denne gummi-formulering i lovgivningen. Formuleringen "konsekevenser for den enkelte er af indgribende karakter" mener vi derfor bør fjernes, da den er til skade for mange, i og med det er et skøn, som kan gradbøjes efter kommunens holdning, og som indebærer en væsentlig risiko for forskelsbehandling fra kommune til kommune.

Har Du behov for yderligere dokumentation fra min sag står jeg gerne til rådighed.

Med venlig hilsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 07:11   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Lena.

Sådan. Det er den måde, vi der har overskuddet, skal arbejde på. Herligt at vi alle kan komme med kommentarer, låne en skulder, henvise til lovgivningen etc. her på siden.

Men når vi så har muligheden for indflydelse skal der fra "k10-kontoret" sendes breve til de mennesker der har indflydelsen. Hejdien, Lena, Zuza og mange andre praktiserer dette. Flot arbejde. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2009, 17:55   #4
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Tak,

Citat:
Oprindeligt indsendt af lena Se meddelelser
Jeg har postet flg;
Jeg får Nyhedsbreve derfra

Måske jeg selv skulle tage mig sammen og skrive,hvorleds at min datter bliver Mishandlet i systemet,Ja,og jeg med

Min datter har også Altid fået merudgifter og andet betalt,Lige indtil at vi var så Vanvittige at tilflytte Slagelse kommune,

For at få os af vejen,så forsøgte lederen Jette Engelbrett at umyndiggøre min datter,Hvilke ikke lykkedes,Men det lykkedes at få os til at passe os selv,

Var der nogen som omtalte Retssikkerheden i Danmark,Jeg tror at det er en by i Rusland
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 10:14   #5
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Nu har jeg også forfattet et brev,som måske blev

noget lang og noget bittert,men her er et rent helvede i slagelse

Jeg vil jo sige så meget,og det er svært at få korte ned

----------------




Retssikkerhed i den sociale sektor


Retssikkerhed for handicappede – hvordan ser den virkelige verden ud?
Oplæg ved Poul Lüneborg, tidligere landsformand for Dansk Blindesamfund og repræsentant for Danske Handicaporganisationer i Ankestyrelsen


Kære Poul Lüneborg

Jeg er blevet bekendt med,at der skal være en konference omkring retsikkerheden i de sociale sektor,Og omkring retssikkerheden for mennesker med handicap,At du skal have et oplæg der

Jeg tillader ming herfor,at skrive denne mail til dig,Fordi i vores verden er RETSSIKKERHEDEN en by i Rusland og ikke gældende mennesker på den anden side af Skrivebordet

Jeg vil forsøge at gøre det ganske kort,hvilke jo ikke er let,idet vi har været mange år i dette system,og særligt de sidste 3 til 4 år blevet ganske forfærdelig MISHANDLET

Jeg har en datter som er født i 1987,hun får forskellige diagnoser,bla.Der er intet galt med barnet,men hendes velmenede moder formåer ikke at sætte grænser osv,1 månede senere får hun af en anerkendt overlæge i kolding diagnosen PraderWilli syndrom

Vores virkelige problemer bliver Virkelighed i Alvorlig grad,da vi tilflytter Sjælland( dette gør vi fordi,at jeg skal være mormor til første barnebarn derovre),vi starter i Næstved,hvor min ældste datter bor, Det første halve år,har vi overhovedet ingen sagsbehandler på merudgiftområdet,og afdelingslederen,vil ikke agerer sagsbehandler,en anden afdeling finder først ud af,mange måneder senere,at det faktisk er dem,som skal hjælpe til,med aflastning osv

Efter ca.1 år,får jeg bevilliget 24 timer,sådan at jeg IKKE skal arbejde fuldtid,Altså ligsom da jeg fik tabt arbejdsfortjeneste,Her er det dog noget i underkanten,men bedre end ingen timer
Den bolig vi har,Er en midlertidig bolig,så vi søger efter en blivende bolig,og finder en i korsør kommune,som senere vil blive Ny slagelse kommune
Jeg tænker,det kan ikke blive værre

Men jo,SELVFØLIG kan det blive værre,sikke naiv at værre,jeg burde være klogere,efter alle disse år,Og må sande en Klog kvindes ord: Lilli har du problemer nu,så er det Småting,når Nadja Joy(som min datter hedder) bliver 18 år,så begynder for ALVOR problemerne

Lidt om Nadja Joys vigtige liv : Nadja joy er Danmarks bedst kvindlig svømmer,i sin gruppe,S 14= udviklingshæmmede, Hun besidder 11 Danske rekorder,
Nadja Joy svømmer over bla.Vejle fjord,

Hun blev i sommer 08 nr 1,rundt om Christiansborg 10 kilometer,nr 1 over Præstø fjord,Har masser af fine plaseringer,Blandt de bedste og de forreste,hun tager til "rask"stævner og vinder også her,
Hun svømmer hvert år 25 kilometer,Hun tager til stævner i udlandet,bla. Vansbro,hvor det er i åbent vand,og her er der ca.5000 deltager,og hun er blandt i 50 første i mål,
Hun skal til Berlin i maj
Hun træner 4 -6 x 2 timer,Vi køre 65 kilometer for at træne,
deltager i div.træningssamlinge som også køres langt til

Alt dette kan Nadja Joy kun,hvis hun har støtte dertil,Hun kan ikke alene tage afsted,er afhængelig af ledsager/hjælper,
Desuden så koster det dobbelt hvergang vi er afsted,
Hvilke vi/hun før har fået dækket,

Bla.andet med begrundelsenaglig fysisk motion er en af de livsvigtige f faktorene i PraderWillis diæt program,Idet at de jo tager 3 x hurtige på(man kan google syndromet og læse derom

Næsten alt er her blevet frataget Hende/os
Vær eneste lille ting,som vi altid har fået,enten som merudgift eller andet,er Væk

VI/jeg KÆMPER og jeg siger dig Poul Lüneborg,vi kæmper
Kommunen er nu rigtig blevet vores MODSTANDERE,hvilke jeg jo ikke forstår
fordi at jeg jo troede,at når man henvender sig som handicappet borger,så kan man få hjælp,RÅD og VEJLEDNING, Men dette er ikke tilfældet,

Vi er og bliver også behandlet således,Forbrydere som vil LÆNSE kommunekassen
Og har man et Psykisk handicap,SÅ har man IKKE en jordisk CHANCE i slagelse kommune,

Man forsøges endda også UMYNDIGGJORT,Fordi så er div.sagsbehandlere og ledere fri for en EMSIG moder,som kæmper sin datters bedste

Her bliver man hevet i retten,
Her bliver man beskikket en Advokat,som skal forstille at arbejde for den dømte,men arbejder mest for at få pengene lettest mulig,

En anden advokat,kunne vi ikke tilkomme,medmindre,at vi selv fandt pengene,
Dette blev jeg jo så nødsaget til,MEN denne advokat svigtede så groft også,og retsagen kunne ikke udsættes

Jeg ledte forgæves efter både min datters og min egen retsikkerhed her,OG den var i den grad manglende
Jeg blev tilsvinet i retten,af en magtsyg afdelings leder,og havde faktisk ingen taletid der,kun et par små PIP

Inden vi kom i retten,og vi havde møde med advokaten,blev vi fortalt at,RETTEN oftes retter sig efter hvad kommunen vil,

Er det retsikkerhed??

Enden her blev at:Nadja Joys søster blev hendes værge,(så er de næsten fri for mig),De kan ikke helt gøre med Klienten som det passer dem,

MEN de blev fri for os,FORDI vi søger intet som helst,Vi bliver helt derfra,

Jeg tager Nadja Joy med på jobbet,(hvor hun iøvrigt stortrives og de er mega glade ved hende),Nadja Joy har mange fine og store kvalitioner

I kommunen MÅ hun IKKE lave det hun helst vil,og hvornår det passer hende,HER er hun KLIENTGJORT,idet det passser bedst for dem,

Hun har været på noget som hedder friluftgården,hvor hun IKKE trivedes,hun var ked af det hver morgen,
Vi unersøgte så,en skole,hvor hun kunne gå,(dog var de også her,meget dårlige i forhold til ),således at hun kunne få noget mere bogligt,
Dette måtte hun ikke for kommunen,før end de ville
Der var givet grønt lys far skolen
Nadja Joy ville gerne have med børn eller ældre at gøre,Ej,heller dette måtte hun

Hun var enest pige på sin alder,så en masse store og grove mænd,som var meget dårlige,uden sprog,voldlige,og urenlige,En ældre dame.som var storryger
Personalet var eninge i,at nadja Joy også skulle noget andet en det tilbud,MEN de havde brug for hende,HUN var Guld værd og et pust frisk luft i hverdagen,som de udtalte,

Pludselig.så måtte personalet ikke udtale sig mere


Dog kan jeg ikke få det til at passe,med deres handicap politik,

Vi har Anket mange gange,og af og til,er sagen røget retur til kommunen,og så prøver vi igen,og så finder de ny begrundelse for at ikke give

Jeg kan godt tænke mig,at få at vide: hvad er meningen med at have sagsbehandler,er det for at de skal hjælpe,eller det modsatte

Man er begyndt med her,at Nadja kan få pædagogisk støtte,idet de så ved,at vi siger nej,tak,OG at de så slipper for at betale

F.eks kan Nadja Joy være lidt klodset,( mange udviklings hæmmede er det)tager bla.en hel rulle toiletpapir,bruger en hel flaske shampo osv,
Når hun hjælper til,kan hun være sådan lidt hårdhændet,og ødelægge nogle ting,tabe porcelæn osv

Dette har vi altid fået som merudgifter,som hed ødelæggelse i hjemmet,200 kr pr månede(det er jo svært at regne ud),
Nu skal hun have pæd.støtte og spise af plastik-

Jeg troede at man skulle have et liv,så nært det normale

Nadja Joy har altid i sit barne og unge liv,været tilknyttet pædagoger,Som IKKE har kureret hende,
Men sådan slipper kommunen

Så hvor er vores retssikkerhed??

Sloganet i slagelse er: tilbyd pædagogisk støtte og true med umyndiggørelse,så skal folket nok holde sig væk

Har du brug for yderlige information eller dokumentation,så er du endda meget velkommen til at tage kontakt til mig,

Og så har jeg for god ordens skyld( og lidt moderlig pral vedhæftet avis omtale om svømmegeniet Nadja Joy)










Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilli Susanne Se meddelelser
Jeg får Nyhedsbreve derfra

Måske jeg selv skulle tage mig sammen og skrive,hvorleds at min datter bliver Mishandlet i systemet,Ja,og jeg med

Min datter har også Altid fået merudgifter og andet betalt,Lige indtil at vi var så Vanvittige at tilflytte Slagelse kommune,

For at få os af vejen,så forsøgte lederen Jette Engelbrett at umyndiggøre min datter,Hvilke ikke lykkedes,Men det lykkedes at få os til at passe os selv,

Var der nogen som omtalte Retssikkerheden i Danmark,Jeg tror at det er en by i Rusland
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2009, 11:00   #6
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Willy Søvndal

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har sendt det fra muskelsvindsfonden og min beretning til Willy Søvndal idet de skal holde Landsmøde i Århus idag og så har jeg også sendt det til Poul Lüneborg,som skal være oplægsholder i :

Retssikkerhed i den sociale sektor


http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2154

Venligst LilliSusanne




Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard
Ja Heidien

Det kan blive yderst interessant, da jeg har nogle interessante breve, og afgørelser.

Jeg vil nu nyde et godt glas rødvin, da denne mulighed godt kan gøre mig glad.

http://www.muskelsvindfonden.dk/hand...ash=4ea2977cb2

Benny G.
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 09:52   #7
Lilli Susanne
Elsker at være her på K10
 
Lilli Susannes avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-04 2009
Lokation: tilflytter til Slagelse
Alder: 67
Indlæg: 68
Styrke: 16
Lilli Susanne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lilli Susanne Se meddelelser
Willy Søvndal

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg har sendt det fra muskelsvindsfonden og min beretning til Willy Søvndal idet de skal holde Landsmøde i Århus idag og så har jeg også sendt det til Poul Lüneborg,som skal være oplægsholder i :

Retssikkerhed i den sociale sektor


http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2154

Venligst LilliSusanne




Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard
Ja Heidien

Det kan blive yderst interessant, da jeg har nogle interessante breve, og afgørelser.

Jeg vil nu nyde et godt glas rødvin, da denne mulighed godt kan gøre mig glad.

http://www.muskelsvindfonden.dk/hand...ash=4ea2977cb2

Benny G.

Svar fra Anne Bastrup


<----- Oprindelig email ----->
From: Anne Baastrup [[email protected]]
Sent: 20/5/2009 10:56:54 AM
To: dk
Subject: RE: Retssikkerheden for handicappede- hvordan ser virkeligheden ud?




Kære Lilli xxx



Jeg har fået tilsendt din mail, og svarer dig fordi jeg er SF’s handicapordfører.



Jeg kan forstå af din mail, at du har været igennem et forløb som har været hårdt for dig. At din datter er et stort sportstalent, er forhåbentligt et lys i mørket, og som du også bemærker, nogen en mor kan være stolt over.



Det kan være meget besværligt og tidskrævende, når man som borger skal bevæge sig igennem den kommunale og statslige sagsbehandling. Det bliver ikke nødvendigvis nemmere, hvis man flytter til en ny kommune, eller hvis ens barn med handicap fylder 18 år. Et af mine mål som handicapordfører, er derfor en afbureaukratisering af sagsbehandlingen og klarere linjer når borgere skal visiteres til en ydelse. Dette ligger inden for rammerne af SF’s mål for en afbureaukratisering af socialområdet.



Jeg kan desværre ikke gå mere direkte ind i afgørelsen af en enkelt sag, og jeg ikke kan ændre afgørelser der er afgjort ved en domstol eller af ankenævnet.



Jeg håber at du kan bruge mit svar.


Med venlig hilsen

Anne Baastrup
MF



Medlem af Folketinget (SF)

Christiansborg
DK-1240 København K.

Tlf. +45 33 37 55 00
Dir. +45 33 37 44 02

www.ft.dk


Kære Anne Baastrup

Tak for at du svarede,

Dog syntes jeg (og havde vel heller ikke forventet andet), at det bare er de sædvanlige ubrugelige svar, som i giver som politikker, Det er jeg selvfølig meget ked af, idet at vores retsikkerhed er ikke eksisterende,

Jeg har IKKE brug for medenlidenhed, men brug for at nogen fortæller mig hvad jeg kan gøre, eller hjælper mig dermed,
Det kan heller ikke passe, at fordi at man tilflytter ny kommune, så ryger en rettigheder sig en tur, Der bør da være ens regler på området her også

Ang, et lys i mørket, Så kan jeg ikke bruge det til noget, Idet at jeg ikke er Trist over, at min datter har et medfødt handicap,JEG gør hvad jeg kan, for at hun lever et liv, så nært det normale som muligt

Mørket, det laver det sociale system, og det er efterhånden så mørkt på området, At vi er temmelig mange som snart gerne ser at det lysner,
For hvem er til for hvem???

Nu kan jeg jo skrive langt og meget omkring dette emne, og det vil jeg her forskåne dig for,

Dog indsætter jeg et link til dig, som jeg håber at du vil tage dig tid at besøge, Vi er rigtig mange som lider under et ubrugeligt magtfuldt socialt system, Hvor penge og Magt, kommer før Mennesket

http://www.k10.dk/index.php

med de venligste hilsner Lilli xxx

Sidst redigeret af Stezu; 21-05-2009 kl. 18:40. Årsag: anonymiseret efternavn og mail
Lilli Susanne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vejledning om retssikkerhed og administration på det sociale område calamityjane Nyt om loven 0 14-12-2009 04:46
Konference om retssikkerhed zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 13 13-05-2009 08:02
Retssikkerhed, konference, referat zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 1 09-06-2008 12:00
Konference om retssikkerhed i sociallovgivningen Stella Politik og Samfund 10 13-04-2008 13:38
Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område Hejdien Et godt link! 0 19-10-2005 02:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension