K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 20:11   #11
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej

Der skulle vel ikke være andre, der har en mening eller anden kommentar til dette,
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:16   #12
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hej Hamselv

Er det bare mig, men er det ikke en måde at skrive til dig,- hvad du skal svare for at slippe for fleksjob??
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:23   #13
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Hvis XXX kan beskrive problemer med kun at bruge den raske arm til pc-arbejde, så kan vi bruge afprøvningerne – især den fra XXXX – og vedlægge som dokumentation.

her læser jeg, at de opfordrer dig til, at skrive prævis hvilke problemer du netop har ved at bruge den raske arm...- og hvis du KAN komme med en konkret beskrivelse af hvad det er som der er problemet, så vil de vedlægge din forklaring som dokumentation...dvs. denne her model er for at sigte efter pension.

Men hvis XXXX selv har en tro på, at hun fx ved pc arbejde uden brug af den dårlige arm, kan klare nogle timer hver dag, så er vi NØD til at afprøve XXXX i det i forhold til et fleksjob.

her siger de, at hvis du selv tror du kan arbejde nogle timer om dagen, så er det et fleksjob de stiler efter at prøve dig til

Nr 1
Hvordan tror du det ville have været, hvis du kun havde haft pc lignende arbejde, lig det du have hos XXX, hvor du IKKE havde været tvunget til at bruge den dårlige arm?

her skal du jo nok IKKE svare at det ville have været fint nok, for så er du sikker på, at det blir vurderet som din arbejdsevne og at du så bare skal blive der i et fleksjob

Nr 2
Kan du beskrive problemer med kun at bruge den raske højre arm til pc-arbejde?(smerter ved overbelastning af den raske arm) Altså en beskrivelse af de funktioner du varetog uden brug af den dårlige arm.


Her skal du nok skrive hvad det er der belaster ved at du med en arm skal sidde og lave noget arbejde... ..det er totalt tåbeligt - det er det samme som at spørge om folk belaster det raske ben hvis de sættes til at hoppe på det længe nok, fordi det andet ben ikke er der eller ikke duer

Jeg ved ikke hvad du fejler og hvad dit mål er, men er dit må en pension - og tror du IKKE du kan varetage det job med den ene arm- uden det belaster,- så skal du skrive det i spørgsmål 1

Men fortæl mig lige hvad der er gal med den syge arm- ??
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:23   #14
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
Hej
jeg tror ikke det er for at slippe for fleksjob, og jeg skal lige pointere, jeg vil gerne have en fleks, men det har vi forsøgt på i 4 år nu uden held, jeg har været i rigtig mange prøvninger, der kommer vel en tid hvor man må sige stop og tage hensyn til det menneskelige, jeg syntes spørgsmålene er meget vanskelige at besvare, det kan også være det er mig der ikke helt er med,
syntes bare at jeg kan få det ud af det at uanset hvad man svarer så ender man i en ny prøvning
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:27   #15
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Jeg siger ikke du vil slippe for noget uden grund... jeg siger det fordi at man selvfølgelig ikke vil have et fleksjob når man ikke magter det.... men nogen vil jo rent faktisk gerne selvom de ikke magter det... hehe, dvs. de tror hele tiden de kan og det slider dem op.


Jeg tror at der er nogen i tråden der misforstår trådoplæg for det er IKKE en måde at fælde dig på, tværtimod........ jeg læser mellem linjerne hvad du næsten blir bedt om at skrive men ok jeg har også arbjedet i kommune i flere år
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:28   #16
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
den syge arm er uden gribe effekt, og næsten ved ingen brug opstår der snurren og prikken ud i fingerene
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:31   #17
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
jeg kan se vi skriver lidt forskudt men det går nok.

ja det er da dejlig at høre fra folk som sidder i systemet, og få deres tilkende givelse, ja jeg må jo se hvad jeg kan få ud af det her hen over weekenden, det kan da være at der kommer så mange indput at selv jeg forstår det
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:43   #18
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
hvorfor er din arm syg er det en sygdom et uheld en skade eller hvad?

For det kan man inddrage i argumentation

Hvor lang tid har du haft det sådan - hvad er din tidligere branche
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:47   #19
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Det er jo ikke nogen hemelighed, at hvis du har en sygdom der gør du fik den arm eller det er en belastning pga. arbejde- hvis så du kun har den raske arm at arbejde med, så er der sandsynlighed for, at det samme sker med den arm og så HAR DU INGEN ARME

dvs. et evt. job selvom det er skåne eller fleks, kan ødelægge din ENESTE ARM, og sætte din helbredstilstand i risiko, og dermed oven ikøbet forvære din livskvalitet

Ingen arme ingen (ej det er ikke morsomt) undskyld,... men helt ærligt... det handler om at komme med en rigtig præcis og måske også lidt 'på spidsen' argument før de fatter at de faktisk kan ødelægge dit privatliv ved, at du absolut skal bidrage med den ene arm

Og så kan der kommer følger af det også - psykisk..
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 20:48   #20
Hamselv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Indlæg: 140
Styrke: 15
Hamselv er ny på vejen
det er sket ved en skade, for 8 år siden

tidligere branche bygge industri, chauffør altså altid haft manuelt arbejde
Hamselv er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§20 spørgsmål. phhmw Politik og Samfund 13 19-05-2015 08:11
Spørgsmål til i FP som er i job.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 15-11-2012 08:29
Spørgsmål Tullee Alt det andet 1 02-11-2011 21:20
Et par spørgsmål til FP Zania Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 28-05-2010 14:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension