K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2010, 21:48   #21
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
jeg forstår ikke lige,,,,,

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Sagen er den, at disse 425 skal virke på folk som svineinfluenza. Vores pass og kørekort skal chippes, preventivt mod bedrag og mod terror (læs - fuld kontrol over dit liv ).
Hvad svineinfluenze og terror har at gøre med at være socialbedrager.

Men i dagens danmark - med netop terrortrusler - er det vel ingen skade til at have tjek på, hvilke folk det er, vi lukker ind i Danmark????
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:52   #22
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Ro på, jeg har jo netop pointeret, at vi, danske borgere, ikke på nogen måde kan kontrollere om de angivne tal er korrekte. Da Pensionstyrelsen, og Støjberg ikke finder det relevant, at underbygge deres ta ved at lægge disse frem. Yderligere er der jo et stykke vej fra, at være blevet taget i lufthavnen på begrundet mistanke og til bevisførelsen er hjemme.

Jeg går da ud fra, at disse X antal personer bliver politianmeldt, idet det netop er en af Støjbergs 29 tiltag, som kan se under Pensionstyrelsen, se tidl. link. Dette vægter hun nemlig meget.

Derimod finder jeg det mærkværdigt, at meget få reagere på AT MAN FREMADRETTET VIL SKÆRE I MENNEKSER YDELSE. Og spørger netop m. hvilken lovhjemmel. Forestil jeg f.eks. at I har unddraget jer noget skat (m. hensigt el. ej) dette bliver opdaget, I betaler skatten og bøden, og derpå de næste X antal mdr. trækker skat jer ekstra i fald i stadig skulle have urent meld i posen.

Og jeg vil give Karo helt ret, jeg vil ikke mistaænkeliggøres, fordi 2 % ikke kan opføre sig ordentlig. Ku' f***** vil jeg er. Jeg er netop uskyldig til det modsatte er bevist, og ikke omvendt!

Og før man begynder med vandrehistorierne, så tænk lige over hvor mange man kendskab til, som holder sig indenfor lovens rammer. For mit vedkommende er de nu engang flere end det modsatte.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:56   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
man skulle næsten tro i havde lidt af paranoid
snyd skal straffes

de 425 sager er kun en dråbe i havet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 21:59   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Zastrow, fik du set TvAvisen d.d. på dr.dk til aften, hvor en ekspert i sikkerhed utaler sig netop om vores flysikkerhed contra terro i luften. Ellers se dette link: http://www.dr.dk/NU/player/#/tv-avisen-1830/4481

Desuden er der jo en sammenhæng, idet al denne kontrol på alle mulige måder, og krænkelse af retsikkerheden, netop er eskaleret siden 11. sept. på foranledning af USA, og med helt andre interesser end vores sikkerhed.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2010, 23:14   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peppe Se meddelelser
Er der nogen som er sød og oplyse mig om hvorfor pensionsstyrelsen er indblandet i sager om Kontanthjælpsmodtagere og folk på a-kassen????
TIl Peppe:
Jeg fandt vist svaret... Godt spørgsmål. Pensionsstyrelsen hører under beskæftigelsesministeret, så derfor...(se i linket):
http://www.pensionsstyrelsen.dk/da/O...anisation.aspx

Mere om det her: http://www.pensionsstyrelsen.dk/Om-P...en%202011.aspx

Jeg kan ikke selv lige se, hvor man vil hen med denne tråd. Som de andre siger, der er ikke noget nyt om det. Mange mennesker snyder. Det er jo statens penge, man snupper, hvis man rejser til udlandet og samtidig skal stå til rådighed på arbejdsmarkedet i Danmark. Det er social bedrageri, uanset hvilken mening, man har om det.

Sidst redigeret af curls; 28-12-2010 kl. 23:17.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 00:11   #26
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
JA, derfor lade os få alle sammen her i landet en verichip.
I US og UK er de allerede påbegyndt at sætte chippet både i folks kørekort og i pass. Er det noget?

http://www.youtube.com/watch?v=xY24bdKzocM

http://www.youtube.com/watch?v=VWQmN...eature=related

Og husk, at vi skal chippes alle også dem som ikke bedrager, fordi det vil beskytte os alle mod terror.

ALLELUJA DK!
mærkeligt at jeg lige får en fornemmelse af at det skulle være helt i orden at bryde loven..

men JA hvis det kunne spare for alt det bedrag som forgik, så jeg da den første som satte mig i kø for at få en chip..

for jeg mener at regler er til for at blive overholdt.. en anden ting som så også undre mig i den gruppe er hvor pokke får de penge til at rejse for.. for de ture de tager ligger ikke lige som afbudsrejser.. men de penge er nok også kommer ud af den blå..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 00:17   #27
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Ja - faktisk sker der utrolige ting på bedragerisiden.
Har netop talt med en sygeplejerske, der på hospitalet fik en afrikansk kvinde ind, der påstod at hun var mor til 5 (og selvfølgelig har indkasseret medfølgende børneydelser m.v.).
Der var bare det ved det, at ved nærmere undersøgelse blev det konstateret, at kvinden ALDRIG havde født et barn.
Sååååå - jeg betvivler ikke, at der vil være en endog stor økonomisk gevinst ved at kontrollere og tjekke op på mange ting...
Og alene at folk ved, at de kan risikere kontrol/tjek - kan måske virke forebyggende på de bedrageriske elementer...
ja historier er der mange af.. og en ting er at det gør mig rasende men en anden ting er. hvordan kan folk få sig selv til det, ikke nok med at der bliver taget godt i mod dem. men at de så forsætter som 'sigøjner' 'et udtryk fra gammelt til' det ryster en ældre dame som mig ..

der er ikke noget at sige til at alt går ned på at vi kom ind i EU. det har aldrig været en gevinst for landet..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 01:03   #28
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser
mærkeligt at jeg lige får en fornemmelse af at det skulle være helt i orden at bryde loven..
maja-bell, jeg kan ikke gøre noget for dine fornemmelser, når det er sagt så vil jeg pointere at den sag har mange aspekter.

Det er helt klart at folk ikke skal rejse på stetens/vores regning, men sagen er altså også den, at fordi regeringen kender alt til danskernes ømme punkt ( social bedrag ), og hver gang den har brug for et klap på skulderen, stikker den hånden i en tryllehat, for at hive denne gamle, brugte kanin frem.
Det er til at sig over.

Og Denmark kan slet ikke klare sig uden EU, desværre. Disse tider er forbi.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 01:30   #29
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, jeg troede da også da jeg læste det på eb.dk at det var helt nye 425 personer de havde gaflet nu her for nylig i lufthavnen. men blev da chokeret over at se det var gamle tal de lige hev frem for at banke til forargelsen over os bistandsbumser..

og som læst andetsteds så forarges en talsmand for flyrejsende eller hvad det nu var over at de mistænkeliggøres over en kam med terrorister mht flysikkerhedstjek..
hvad med os andre.. vi mistænkeliggøres hver dag i vore sygemeldte univers.. men det er så iorden...
eller hvad?
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 05:44   #30
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Der stod det var 425 tilfælde - fra de 12 gennemførte kontroller....

Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
ja, jeg troede da også da jeg læste det på eb.dk at det var helt nye 425 personer de havde gaflet nu her for nylig i lufthavnen. men blev da chokeret over at se det var gamle tal de lige hev frem for at banke til forargelsen over os bistandsbumser..

og som læst andetsteds så forarges en talsmand for flyrejsende eller hvad det nu var over at de mistænkeliggøres over en kam med terrorister mht flysikkerhedstjek..
hvad med os andre.. vi mistænkeliggøres hver dag i vore sygemeldte univers.. men det er så iorden...
eller hvad?
og der stod også - at tallene fra den sidste kontrol ikke var med i tallet.
Og ja - jeg finder det latterligt, at hr og fru jensen, der skal et smut til Grækenland eller Spanien - skal gennemtjekkes, smide deres vandflasker m.v. ud o.s.v. - men faktisk blev det tjek jo indført, for vores sikkerheds skyld.

Og m.h.t. mistænkeliggørelse af nogle personer i hverdagen - kan dette ikke undgås - måske nok fordi der har været opdaget snyd på div. sidelinjer.

Jeg finder det forargeligt - at oplagte tilfælde af "tilkendelse af førtidspension" syltes og trækkes ud - men jeg kan da også godt forstå, at man skal være 100% sikker på, at vedkommende ikke efter en tid kan fungere på arbejdsmarkedet.
Det er trods alt en livslang forsørgelse - og dermed mange penge, det drejer sig om...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension