K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-06-2012, 09:00   #21
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
el.får jeg det hjemmefra...moar....de er også bønder..og det er endnu billigere
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 09:19   #22
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
hvis man tænker sorte penge..
@stribe
Næe, det var ikke lige det, jeg tænkte, mere alle de regler,
der er omkring slagtning og bortskaffelse af affaldet, i forhold til smittede dyr.
Da jeg var barn fik vi fra naboen, og min mor lavede selv blodpølse, medister og FINKER
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 09:27   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
FLORKEN

der har også været store problemmer med sorte hjemmeslagtere..men tror folk - de fleste er blevet klogere,da du ikke er sikker og beskyttet..
ham vi har,har containere og de bliver hentet af DAKA..og destrueret..jeg er i tvivl om det er 1 gang pr uge el.2 gange pr uge det bliver afhentet..

før da vi var børn - dig om mig gjorde man jo tingene anderledes..jeg ka også mindes når grisene hang der på stigen og det dryppede..ja TÆNK

men der er mange penge at spare v.at købe det på den måde..problemmet er at du måske skal købe 5o el.1oo kg på 1 gang og det er mange penge

mht sorte penge..når en kalv bliver født blir den registeret idag og fuldt til døden og det er ikke let at snyde..dør et dyr skal de afhentes,så der ka ikke bare forsvinde et...næsten kun ved tvillinger..

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 10:22   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er jo desværre klart at der vil være endnu mere grænse handel og "sorte penge", når skatterne hæves på vores forbrug, så måske er det ikke så ringe endda at afskaffe fedt skatten igen.

L.S jeg giver dig ret i at der er fordomme om at de fattige og svage lever usundt og de rige sundt, men det passer jo ikke en dyt.

Ved faktisk ikke om de har fundet en løsning på det med fedt skatten eller om det hele er druknet i kampen mellem SF og Enhedslisten??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 13:03   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
men så har man ingen indflydelse på hvordan det er skåret..
ved hjemmeslagteren står man der og siger - jeg vil gerne ha det og det..så får man det som man vil ha det..
vores hjemmeslagter sælger en masse til brugs,spar mv..folk er vilde med det..
På slagterrierne kunne man før hen få 3 typer partering fin grov og 3-deling... du aner ikke hvor mange jeg har parteret af dem, MEN det var KUN andelshaverne som kunne købe, private kunne ikke, de ansatte kunne faktisk heller ikke, så også der skulle man kende en der kender en.

Vi får øffer af min far, og slagteren er mås træt af mig *gg* jeg er temmelig speciel, langt langt de fleste vil have det der svarer til en fin partering magen til dem jeg har lavet tusindvis af, til gengæld syntes han det er ret fedt at han kan begynde uden jeg er der, og det han er i tvivl om hvad skal lader han bare være så tager jeg det selv.

Jeg har før stået og bakset med 2 halve hos min far, men jeg lever på ingen måde op til standarten mere, der var en gang en hel gris tog maks 3 kvarter at fin partere, den gang eksisterede for meget meget længe siden, nu tager det mig en halv dag *lol*

Man får altså sine ideer når man selv har arbejdet med skidtet, fx knive, ikke ret mange alm mennesker har nogen ide om hvad en skarp kniv er, eller for den sags skyld hvordan man bruger en kniv rigtigt, så er det noget rigtigt tis når man selv er en knold til at slibe, og har man så oven i ikke en filtskive går det da helt galt.
Med KÆMPE tak til vores slagter har jeg langt om længe fået en filtskive, og jeg har samtidig været så genial at jeg har lært gemalen hvordan man skal slibe knive, så når han gider gøre sig umage.....

Mit næste projekt ud i slagter udstyr er et ordentligt strygestål (næste igen bliver en stålhanske) mit har det ikke foooor heldigt længere, og tro ikke man kan gå i Imerko eller hvad de nu hedder og købe et ordentligt, især de runde er noget værre bæ, de er alt for grove, og har kun en flade der skal være en helt glat flade også er der ikke det kan man lige så godt først som sidst smide skidtet ud, de har kun en evne og det er at splitte en god slibning ad (ved at lave små hakker i æggen)
Men når nu det stort set kun er uduligt værktøj man kan købe rundt om kring til at holde sine knive, er det jo sådan set også logisk at folk ikke aner hvad en skarp kniv er for en fisk, og hvis man står men en halv-dårlig kniv så skal det gå ud over måden man skærer på, så venner man sig til det... rigtig mange står og filer i maden som var det en franskbrødskniv både af dårlig vane men også fordi de ikke har knive der er skarpe nok til at "skære i smør"
Ikke fordi de knive har jeg også liggende, jeg har nemlig temmelig svært ved at få gemalen til at rande og slibe knive hele tiden, og når mit strygestål samtidig ikke er i orden holder det heler ikke knivene som det burde, sådan er det, så jeg har knive fremme i næsten alm husmor sløv standart og så har jeg nogle ordentlig gemt fint væk i en skuffe.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2012, 14:38   #26
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej


LUM

mine forældre er også andelshavere..er bønder..
jeg har set slagterknive,men vil nødig bruge dem...smiler..har skåret mig nok..mangler fingre og noget af hånden,så den slags piller jeg ikke ved..
men som når min mand køber ting til firmaet er det jo tit specielle steder og kun for ham og det er jo fair nok - det sammer med slagtere..
der har i min mands branche været kørt forsøg med at bruge ægte slagterhandsker,desværre var det ingen succes..mange af hans kollegaer - som jeg var har ikke ti fingre..mangler enten hele fingre el.spidser..men det er vinkelslibere til at klippe negle på køer,men enhver ka næsten regne ud at det ikke er sådan en hobby kniv der sidder på en normal maskine..de bliver lavet specielle steder..vi skarper dem selv og det ka vi også med knive - har speciel maskine..men renovere ka vi ikke og det koster op til 1ooo kr pr skive i vinkelsliberen..
jeg stoler på min hjemmeslagter - ikke mindst fordi vi har haft ham i mange år og fordi han leverer til butikker..og el.går jeg hjem.....
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2012, 13:29   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser


LUM

mine forældre er også andelshavere..er bønder..
jeg har set slagterknive,men vil nødig bruge dem...smiler..har skåret mig nok..mangler fingre og noget af hånden,så den slags piller jeg ikke ved..
Det er alt tid de døve knive man skærer sig på, en slagters grundregel nr 1. (en ståltanke tager RIGTIG mange slag af kniven, men så er kniven så også helt død når den har været der i)
Ej sådan er et nu ikke jeg har tit haft fingrene i en ordentlig skarp kniv, fordelen ved at skære sig på en skarp kniv er at snittet er et fint glat snit, det hele hurtigere der er mindre sandsynlighed for betændelse, det skal være en del dybere før det er nødvendig med lægehjælp, og når man er så uheldig vil det også for dem være nemmere at gøre pænt.
En døv flosser huden, det giver selv sagt større risiko for betændelse er længere tid om at hele og et evt ar bliver grimmere, for en døv kniv behøver ikke, ikke kunne skære.

Jeg har ingen synlige ar efter knive, jeg har ellers taget min del af snit, jeg har til gengel så jeg mangler den aller aller yderste lille spids af min v pegefinger (det er så lidt at man ikke ser det, men viser jeg det kan man se at den er lidt skæv og aret i spidsen) og har være meget tæt på at m,iste samme finger ved ledet, ikke pga en kniv (bække dele) men pga en båndsav, og så det at være læring, og have den mester vi havde, rullebordet var i stykker, men få nye ruller.... næææe nej, lige som vi ikke måtte få måtter, ordentlige knibe og brokkede vi os blev vi straffet med at stå i 14 dage i træk og KUN skære nøgleben, ikke så meget det at vi skulle skære dem, men når vi så havde pillet kødet af dem så skulle vi farmer kassere hele pivtøjet, spild af tid! så du kan tro jeg har renset massere af nøgleben, jeg holder nemlig ikke k*ft, hvad være var tillidsmanden var en kæmpe kylling som ikke ture gøre noget ved de manglende ruller (eller de andre forhold) mangler de sætter kødet sig i klemme i hullerne, gør det det smutter fingrene, smutter fingrene rammer de saven, så er det mere held end forstand hvis man får lov at beholde dem.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-06-2012, 05:45   #28
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Min egen personlige overvægt stammer fra gourmetmad, hvidvin, cognac og store gin/tonic's, parret med 42 kanaler og nul motion - om jeg må be!
Ja ska' man gå ned med mand & mus, så ska' det sq være med stil ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad dælen er forskellen ? MLT Politik og Samfund 21 17-05-2013 20:49
Mette Frederiksen: Dælen dulme ikke ret mange ekseleven Politik og Samfund 0 27-09-2012 10:43
hvorfor ikke bare afskaffe førtidspension MTVRV1 Politik og Samfund 3 26-02-2012 19:29
Hvorfor er skatten på min løn så høj? logikeren Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 30-09-2011 09:59
pensionist-og fedt job som top politiker . Stella Politik og Samfund 41 12-08-2009 14:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension