K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2012, 08:39   #11
esmum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2012
Indlæg: 15
Styrke: 12
esmum er ny på vejen
Så har jeg været hos spec.læge og endelig fået svar efter 6 ugers ventetid!!! Tror bestemt ikke hans status er til min fordel, idet han skriver dette:

Konklusion Nærværende speciallægeerklæring konkluderer følgende.
En vurdering af om et vægttab vil have indflydelse på MST funktionsevne.
Et vægttab for MST vil være af stor positiv betydning for hendes fremtidige funktionsevne.
En vurdering af MST behandlingsmuligheder, herunder en vurdering af om en operation vil have en indvirkning på MST funktionsevne: Der er mulighed for operativt indgreb med stabiliserende rygoperation og bilat. dekompression på L3/L4 niveau svarende til spondylolistesen. Det kan dog ikke garanteres, at MST får bedring efter operationen. Diskussion omkring dette har været drøftet tidligere i udrednings- og behandlingsforløbet.
En vurdering af skånehensyn for MST: Det anbefales, at MST tager skånehensyn ved at undgå tunge løft eller uhensigtsmæssige arbejdsstillinger. Igen skal det dog understreges, at et vægttab vil være af stor betydning for dette.
Prognosen for MST Det skønnes, at MST stadig har funktionsevne og herved har mulighed for at bestride et job. Dette dog under visse skånehensyn. Stationærtidspunkt:Tilstanden skønnes stationær.
En vurdering af om der er øvrige forhold med relevans for sagen MST er i behandling for depressioner, men det skønnes ikke at være af betydende relevans for sagen.
11.Diagnose Spondylolisthesis columna lumbalis L4/L5 Degeneratio disci intervertebralis L3/L4.
Der er ingen udtalelse omkring min hudlidelse, hvilket min SB ikke har bedt om udtalelse omkring.
Jeg er selv overbevist om at jeg får frataget mine sygedagpenge efter denne udtalelse.
Jeg er meget usikker på fremtiden økonomisk, da jeg ved jeg ikke kan stå til rådighed på arb.markedet, på ordinære vilkår og slet ikke på fuld tid, så jeg kan vel ikke gøre andet, i værste tilfælde, end at søge kontanthjælp, selvom vi er gift.
Går ud fra at min fagforening slet ikke vil "lukke mig ind" efter næsten 4 års sygdom, med både nedslidt ryg og en fingre som jeg knapt kan bruge, uden de bløder.
esmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 09:27   #12
Bettebitte
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2012
Indlæg: 38
Styrke: 12
Bettebitte er ny på vejen
Dén erklæring, syntes jeg, må da ikke indeholde udtalelser om din psykiske tilstand - hvilken forstand har en ort.pæd på depressioner m.m. ?

Syntes Ort.pæd burde holde sig til dèt, han har forstand på og så lade en psykiatiker udtale sig om dèt (psyken) han har forstand på og er uddannet i.

Så giver dèn erklæring dig problemer i din sag - hvad jeg tror den vil gøre, så vær opmærksom på og spørg om, hvilke forstand en ort.pæd har på psykiske sygdomme.

Siden kommunen har så travlt med at spørge en speciallæge om vægttab har betydning, så burde kommunen også have travlt med, at spørge relevant læge hvilken betydning en depression har, for både din funktions og erhvervsevne.

Hul i hovedet at skrive en depression ikke har betydning for en sag - det stinker af kassetænkning.
Bettebitte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2012, 12:17   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af esmum Se meddelelser
En vurdering af MST behandlingsmuligheder, herunder en vurdering af om en operation vil have en indvirkning på MST funktionsevne: Der er mulighed for operativt indgreb med stabiliserende rygoperation og bilat. dekompression på L3/L4 niveau svarende til spondylolistesen. Det kan dog ikke garanteres, at MST får bedring efter operationen.
Med denne ryglidelse bør du tænke dig godt om inden du evt. overvejer en operation.

Der har været skrevet om det før her på K10, søg evt. på "spondylolistese" og "fremadglidning".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er så frustreret )-: tullepigen Politik og Samfund 3 16-07-2013 07:44
frustreret SortenMuld Dit og Dat 10 22-05-2012 02:31
Er ny og frustreret tjele88 Spørgsmål ang fleksjob 5 11-10-2011 20:43
frustreret nikkoshadow Dit og Dat 3 07-11-2010 18:07
Frustreret.. gh72 Spørgsmål ang fleksjob 10 12-01-2008 22:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension