K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2015, 21:08   #21
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
Jeg fortæller gerne

Jeg blev i første omgang ansat som stuepige efter en praktik, men det var for hårdt fysisk

Så blev jeg madmor/vicevært/rengøringsdame hos et lille it firma og det var super- jeg bestilte varer, gjorde lidt rent, rettede frokost an, hængte billeder/håndklæde holder osv op. Men de fik vokseværk og så blev det for meget til mine 15 timer desværre Vi kunne desværre ikke finde en løsning der kunne fungere i praksis så jeg blev opsagt.
Jobbet fik jeg gennem kommunen- og også det næste- så lidt kan de faktisk hos århus kommune.
Nr. 2 blev jeg morgenåbner i en lille grillbar, gøre råvarer klar, betjene formiddags kunder, tage imod varer etc. Jeg har køkkenerfaring fra mit temmelig lange afklaringsforløb.

Jeg har lige været i 6 mdr praktik som sekretær for at få erfaring på området og vi arbejder på at få godkendt et forløb med noget uddannelse i, da jeg stadig er ung og ufaglært hårdt arbejde er et no go de næste 40 år, hverken fysisk ELLER mentalt.
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 09:57   #22
Hanne1973
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2014
Indlæg: 49
Styrke: 10
Hanne1973 er ny på vejen
Jeg er relativ ny som flekserer og søger stadig mit første job. Jeg læser tråden med stor interesse – tak for at starte den – den er meget inspirerende. Jeg har søgt job som IT-hjælp i et lille firma og venter på svar. Jeg tænker også at søge i et firma som udbyder lektiehjælp. Hjælpelærer og lektiecafe er ikke en mulighed, da jeg ikke kan koncentrer mig og bliver hurtigt træt hvis der er mange mennesker og uro.
Hanne1973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2015, 16:38   #23
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
i vores skole har vi enfleks jobber der, hjælper nogen få børn af gangen, hun tager 1-3 børn af gangen i et andet rum, hvor de læser sammen.

De er børn som har et ekstra behov, er skolerne blevet mere obs på, samtidig vil de gerne, have nogen der bliver i stillingerne, selv om det er få timer og helst også billigt og der er flekser jo perfekte.

På vores skole er der 3 flekser,enhjælpe lærer i 1 klasse, mig og den omtalte
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 16:32   #24
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Tak for alle indlæg. Spændende muligheder.

Jeg fandt lige dette site http://løn.info/ med info om løn i forskellige jobs. Også meget interessant og oplysende for en forhåbentlig fremtidig fleksjobber.

Hvis nogle har lyst må de godt fortælle om informationen på ovennævnte website passer med deres fleksjobtimeløn.

Venligst
Akvamarin

Sidst redigeret af Akvamarin; 05-02-2015 kl. 16:34.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2015, 16:57   #25
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
!55 kr. i timen passer med hvad jeg får som pedel...+ der falder andre goder med oveni.
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2015, 17:48   #26
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 12
Daysi er ny på vejen
Jeg vil gerne fortælle, faktisk er jeg stolt over at der er nogen der kan bruge mig til noget. Som ufaglært, frygtede jeg en alt for lang tids ledighed.

Efter et par måneder ledighed, søgte jeg ind på et plejehjem. Og kom hurtigt til en samtale, og er nu på prøve med henblik på ansættelse efter tre måneder. Jeg snakker med beboerne, servere mad og gør spise tiden hyggelig.

Er behjælpelig i det omfang min fysik kan følge med. Plejehjem var det jeg fortalte på det afsluttende møde, hvor jeg blev indstillet til flex at jeg ønskede at komme til.
Så jeg kan kun være tilfreds, jeg er der to gange om ugen af tre timer.
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 09:14   #27
Bettemusen
På vej til at lære K10
 
Bettemusens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2014
Indlæg: 7
Styrke: 0
Bettemusen er ny på vejen
Jeg er servicemedarbejder i cafe/kiosk 12 timer ugentlig

Sendte mit kompetence CV og samtale dagen efter og 4 dage senere opstart praktik & inden praktikkens afslutning (4 uger) sagde min chef at hun meget gerne ville fastansætte mig

Fastansat siden maj 2015
Bettemusen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 13:29   #28
deh
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 23-06 2015
Indlæg: 19
Styrke: 9
deh er ny på vejen
Interessant tråd - som også giver nogle gode ideer til hvor/hvad man kan søge
Tak fordi I deler

- følger med på sidelinien
deh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 13:54   #29
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Jeg har været underviser (14 t/uge) og kontormedarbejder på en stor offentlig institution (8t/uge).
Det første job fik jeg lige efter min godkendelse til fleks var faldet på plads, og det andet fik jeg efter 5-6 ansøgninger om lignende jobs. Begge fik jeg igennem mit netværk.

Jeg er uddannet indenfor sprog.

Jeg fik en udmærket timeløn.

Sidst redigeret af amaranth; 11-08-2015 kl. 14:07.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2015, 14:27   #30
Lund30
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 44
Styrke: 12
Lund30 er ny på vejen
Dejligt at læse alle de forskellige jobs der er det giver en lidt håb,at der også er et job til mig😊jeg er i øjeblikket i et 10 mdr. Fleksjob som hjælpelærer i en 2. Kl. Jeg startede der i praktik sidste år i August og i januar iår startede jeg i fleksjob 16 timer om ugen det er drømmejobbet,jeg er uddannet Pædagogmedhjælper. Men da det desværre er et fleksjob som kommunen skulle finde til mig skal jeg desværre stoppe igen til november😢
Lund30 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension