K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 15:22   #1
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Førtidspensionist og ejerbolig

Hej jeg vil gerne spørge jer, om hvorvidt jeg som førtidspensionst må købe et lille hus? Og hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på?
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 15:43   #2
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Det har ingen indflydelse på retten til at få udbetalt førtidspension, hvis det er det du er bekymret for...
ellers skal du vel bare være opmærksom på at du har finanseringen i orden og at det er et godt hus du køber...

Held og lykke med det
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 16:02   #3
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak - og tak for svar. Det var netop det jeg gerne vil vide.
Jeg har afleveret papirer i banken i dag og skal til møde derinde i morgen.
Det er så spændende, om de vil hjælpe mig med finaniseringen af et lille hus.
Hende der modtog papirerne mente ikke, at det forringede mine chancer, at jeg modtog førtidspension. For som hun sagde: den indtægt er jo rimelig sikker. Nu må jeg se hvad han siger, ham jeg skal tale med i morgen.
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 18:05   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Eeeej, det lyder vel nok spændende, så jeg krydser fingere for at du kan få dit eget lille hus

Heldigvis bliver man behandlet som et ganske almindeligt menneske mht hus, ejerlejlighed, lån mm, selvom man er førtidspensionist.



Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 20:47   #5
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Hej jeg vil gerne spørge jer, om hvorvidt jeg som førtidspensionst må købe et lille hus? Og hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på?
Ja det kan du sagtens. Mursten kan kommunen desværre ikke pille ved hverken i førtidspensionssammenhæng eller folkepension for den sags skyld.
Husk du kan få indefrosset ejendomsskatterne hvis du køber et hus.
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 21:59   #6
Havedammen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Havedammens avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2009
Lokation: Struer Kommune
Indlæg: 178
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Havedammen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Løvinden Se meddelelser
Hej jeg vil gerne spørge jer, om hvorvidt jeg som førtidspensionst må købe et lille hus? Og hvis ja, er der så noget jeg skal være opmærksom på?
Hej Løvinden

Det har betydning for boligsikringen og jeg synes du skal google på -førtidspension og ejerlejlighed-eller -førtidspension og husejer-, så du kan være lidt forberedt i banken.

Jeg har selv været inde og kigge og fundet ud af at jeg måske ikke må have friværdi i huset for så ændres min indtægtskilde væsentligt, men jeg skal ikke købe lige nu og ville ikke gå videre med søgningen fordi skat og regler kan jeg ikke helt overskue.

Jeg ved at jeg ville opsøge en revisor som kan gennemskue beskatningen noget nemmere end du og jeg.

Held og lykke i banken

Mvh
Havedammen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 22:08   #7
Løvinden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2009
Indlæg: 135
Styrke: 15
Løvinden er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Ja jeg læste godt et sted herinde det med friværdien, det skal jeg da vist have mere styr på. Har også læst det om indefrosne ejendomskatter - men så kommer regningen jo bare senere....
Nu skal jeg i første omgang se om banken giver grønt lys - uh det er altså spændende!
Løvinden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 18:43   #8
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lars Dubo Se meddelelser
Husk du kan få indefrosset ejendomsskatterne hvis du køber et hus.
Hej, hvad betyder det rent konkret, at man kan få indefrosset ejendomsskatten?

Er det skidt eller godt?
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 20:21   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.771
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej MRBurns.

Betyder at dine ejendomsskat skal du ikke betale her og nu men de bliver først krævet op den dag du dør eller sælger dit hus.

Men hvis det er til din bekendt med brøkpension du spørger skal det undersøges nærmere.

Kommunen har ellers pligt til uopfordret at fremlægge alle muligheder for hjælp i en given sag. Mange hilsner Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-07-2009, 20:54   #10
MrBurns
Elsker at være her på K10
 
MrBurnss avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2008
Indlæg: 96
Styrke: 16
MrBurns er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Hej MRBurns.

Betyder at dine ejendomsskat skal du ikke betale her og nu men de bliver først krævet op den dag du dør eller sælger dit hus.

Men hvis det er til din bekendt med brøkpension du spørger skal det undersøges nærmere.

Kommunen har ellers pligt til uopfordret at fremlægge alle muligheder for hjælp i en given sag. Mange hilsner Peter
OK, mange tak for det.
MrBurns er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Boligsikring til Ejerbolig Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 04-03-2013 21:27
Boligstøtte til ejerbolig? Abraxus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 20-12-2012 16:55
Praksisnyt nr. 20: Kontanthjælp og ejerbolig Pyt Et godt link! 1 14-11-2012 19:23
førtidspension og ejerbolig ? andersand10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 08-11-2011 13:46
Boligstøtte til ejerbolig? Mariepigen Alt det andet 10 06-12-2009 19:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension