K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-12-2009, 01:38   #11
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Mange tak

Venlig hilsen Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 09:13   #12
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
I en handleplan jf. Servicelovens § 141 skal kommunen beskrive formålet med indsatsen, varigheden, særlige forhold samt indsatsområder der fører til opfyldelse af formålet.

Politikerne elsker at opfinde flere ord for det samme - jo flere begreber jo bedre.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 09:51   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
I en handleplan jf. Servicelovens § 141 skal kommunen beskrive formålet med indsatsen, varigheden, særlige forhold samt indsatsområder der fører til opfyldelse af formålet.

Politikerne elsker at opfinde flere ord for det samme - jo flere begreber jo bedre.
Ja men selve serviceloven er også et helt andet område, denne paragraf hører under socialområdet, dvs. socialforvaltningen. Så denne har ikke noget med beskæftigelse at gøre, når det feks. drejer sig om henblik på fleksjob, det hører under beskæftigelsesforvaltningen.
Men ja handleplan kan være mange ting.......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 14:02   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Ja men selve serviceloven er også et helt andet område, denne paragraf hører under socialområdet, dvs. socialforvaltningen. Så denne har ikke noget med beskæftigelse at gøre, når det feks. drejer sig om henblik på fleksjob, det hører under beskæftigelsesforvaltningen.
Men ja handleplan kan være mange ting.......

Hvis det er med henblik på fleksjob visitationen så er det stadig denne der gælder altså under socialforvaltningen ..

først når man er visiteret så er det beskæftigelses forvaltningen og så må det tættest man komme en handle plan jo være fleksbevist da det jo derfra kun gælder om at finde jobbet..

Når man så efter 12 ud af 18 måneders ledighed igen skal revurderes så må handleplanen efter socialloven vel indtræde igen for her skal der jo peges på om man stadig er til rådighed for fleksjob og så hvilket og hvordan man kommer der til og når det så er afklaret så er det beskæftigelses igen og dermed igen fleksbevis (medmindre man finder ud af at det skal være pension )
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 14:10   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Hvis det er med henblik på fleksjob visitationen så er det stadig denne der gælder altså under socialforvaltningen ..

først når man er visiteret så er det beskæftigelses forvaltningen og så må det tættest man komme en handle plan jo være fleksbevist da det jo derfra kun gælder om at finde jobbet..

Når man så efter 12 ud af 18 måneders ledighed igen skal revurderes så må handleplanen efter socialloven vel indtræde igen for her skal der jo peges på om man stadig er til rådighed for fleksjob og så hvilket og hvordan man kommer der til og når det så er afklaret så er det beskæftigelses igen og dermed igen fleksbevis (medmindre man finder ud af at det skal være pension )
Hej nej det er forkert, jeg arbejder selv indenfor serviceloven, så derfor ved jeg det.
Alt som har noget med job at gøre og bliver udført af jobcentret hører under beskæftigelsesforvaltningen.
Serviceloven handler mere om hjælpeforanstaltninger såsom hjælpemidler, kriminalitet, misbrug osv.......
Det med 12 ud af 18 måneders ledighed står ikke i serviceloven men derimod i bekendtgørelsen af lov om aktiv socialpolitik, i kapitel 7, § 74c:
https://www.retsinformation.dk/Forms...id=113596#Kap1
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 14:50   #16
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hmmm, nu bliver jeg sq også nysgerrig, for i min ressourceprofil står der at jeg skal afklares på kontanthjælp! ... er det en plan?
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 18:24   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Hmmm, nu bliver jeg sq også nysgerrig, for i min ressourceprofil står der at jeg skal afklares på kontanthjælp! ... er det en plan?
Hmm for mig lyder det ikke som en plan at man skal på kontanthjælp...
Mener jeg har læst et sted om en eller anden rapport om, at det var forkert af dem at bare sætte folk på kontanthjælp og skrive det på den måde.

Jeg husker, at der i min ressourceprofil stod, at der skulle afklares i virksomhedspraktik, hvor mange timer, jeg kunne klare mig. Og at man overvejede fleksjob.

Står der ikke noget om, HVAD der skal afklares? Altså om du skal tilbage på arbejdsmarkedet på fuld tid, eller om der skal påbegyndes virksomhedspraktik med henblik på at få vurderet din arbejdsevne?

Tja...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 18:53   #18
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Jamen, Curls, min kommune og måske også sagbehandleren er sq også ret specielle (Huldra har haft den samme)

Da sagsbehandleren besluttede sig for at nu ville han stoppe mine sygedagpenge, selvom han tidligere havde udtalt, at man ikke kunne tage stilling til forlængelse af sygedagpenge, og om jeg kunne komme i arbejdsprøvning (bad jo om det siden januar), havde han 3 forskellige udsagn om min arbejsevne:

Den ene gik på at jeg var færdigudredt og vurderedes til at kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår.

Den anden gik på, at jeg vurderedes til at det var usikkert om jeg kunne vende tilbage til arbejdsmarkedet på normale vilkår (så var jeg lige pludselig ikke færdigudredt!)

Den tredje gik så på at da jeg så, i desperation fordi han fastholdte sygedagpengestoppet, søgte førtidspension efter § 17, ja, så skulle jeg pludselig afklares i kontanthjælpsregi!

Alle tre vurderinger er skrevet i min ressourceprofil den 23. og 24. september!!!

Godt nok lidt speciel sagsbehandler, som jeg i øvrigt aldrig har set, og kun har talt med to gange i telefon
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 19:01   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Jamen, Curls, min kommune og måske også sagbehandleren er sq også ret specielle (Huldra har haft den samme)


Den tredje gik så på at da jeg så, i desperation fordi han fastholdte sygedagpengestoppet, søgte førtidspension efter § 17, ja, så skulle jeg pludselig afklares i kontanthjælpsregi!

Alle tre vurderinger er skrevet i min ressourceprofil den 23. og 24. september!!!

Godt nok lidt speciel sagsbehandler, som jeg i øvrigt aldrig har set, og kun har talt med to gange i telefon
Ja kan da godt forstå det er forvirrende da....... At alle 3 vurderinger står deri. Hvad vil han mon egentlig.

Søgte du selv indstilling til førtidspension? Hvis ja, så må de jo ikke stoppe sygedagpenge......
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2009, 19:24   #20
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Curls, det var jo også derfor jeg søgte FP efter § 17, og jeg fik da så også opretholdt mine sygedagpenge, som han jo havde afgjort skulle stoppe den 15. juli ..... Ha, han havde allerede været så 'hensynsfuld' at han havde smidt min sag direkte over i kontanthjælpsafdelingen for at spare mig turen til jobcenteret i en anden by, for at blive vist tilbage til den samme afdeling bare i kontanthjælpsafnittet, da han jo udmærket vidste at jeg er syg og ikke kan arbejde

Han skrev jo, at hvis jeg fik afslag på FP (hvad han indstillede mig til , altså afslag) ja, så skulle jeg afklares i kontanthjælpsregi ... smart ikke?

Hvad han vil?! Spare penge
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension, hvad nu, hvad må jeg/hvad må jeg ikke ? Lupo Nyttigt at vide for Førtidspensionister 30 24-01-2013 22:41
Handleplan for Slagelse jobcenter archibald Politik og Samfund 0 24-03-2012 16:54
Handleplan? phhmw Et godt link! 0 14-12-2010 09:57
Handleplan? popiae Alt det andet 7 29-09-2010 22:56
Hvad er social handleplan? annagw Alt det andet 1 18-09-2010 12:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension