K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2009, 01:16   #1
mrbonn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2008
Lokation: Holstebro
Indlæg: 7
Styrke: 0
mrbonn er ny på vejen
Diagnose, er der nogen der har et link til disse?

Hej

Nu har jeg endelig fået en diagnose, eller rettere flere. Men den jeg ikke sådan lige kan finde noget på er posttraumatisk hjernesyndrom. Jeg ved godt hvad den som sådan er, det kan jeg jo mærke og den er kommet pga. et MC uheld med høj fart med efterfølgende piskesmæld mm.

Men er der et sted hvor man kan finde diagnoserne og få en ide om hvad ens fremtid er?

Lægen har skrevet i prognose feltet kommunen at "På lang sigt - det vil sige om flere år - kan han måske komme til at fungere næsten normalt igen, men det er aldeles usikkert" Nu har det stået på i 8 år og ligeså stille blevet værere, så jeg har nok min tvivl om det går hen og bliver rigtig meget bedre, men er selvfølgelig sindsyg interesseret i om der er mulighed for på en eller anden måde at træne eller på anden måde komme ud af de daglige smerter jeg har. nogen der har et godt link?
mrbonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 01:30   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her står der en del om behandling og lidt om prognose.

Ifølge prognosen får de fleste det bedre efter nogle måneder, og andre efter et år. Men der står dæleme ikke hvad prognosen er efter 8 år!!!
Men du er jo helt klart kronisk ramt.

Hvor i sagen er du, hvor er det du skal hen....fleks, førtidspension??

http://www.vfhj.dk/admin/write/files/456.pdf

Nå ja, det er fleks, var lige inde og lure.

Sidst redigeret af Ninja; 07-12-2009 kl. 01:32.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 01:31   #3
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej mrbonn

Her er de internationale: http://www.sind.dk/diagnoser.6

Ved ikke om det er disse du mener... -hvis ikke må du lige skrive igen!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 01:47   #4
lola44
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-12 2009
Lokation: Viborg
Alder: 41
Indlæg: 165
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
lola44 er ny på vejen
Har du evt været på en smerteklinik?, eller har snakket med lægen om det?.
Jeg var selv afsted i 05-06 og det hjalp mig utrolig meget. Det består af et tværfagligt team der har stort set alle forskellige faglige funktioner. Jeg fik stillet min endelige dianose der, samt de hjalp mig til at acepterer at jeg var syg og leve med at jeg aldrig bliver rask. Det var en kæmpe lettelse for mig og har gjort min hverdag meget nemmere, det der er værer er at overbevise ens omgivelser om det samme, det har jeg brugt mange år på, systemet er ved at være overbevist, men især min svigerfamilie lærer det nok aldrig.
lola44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 22:55   #5
mrbonn
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-10 2008
Lokation: Holstebro
Indlæg: 7
Styrke: 0
mrbonn er ny på vejen
Tak for indput

Tak for jeres indput.

Det er altsammen brugbar info, specielt linket til .PDF filen, det er virkelig interessant læsning.
Sådan som jeg læser det, så skal man forvente at hvis der ikke er bedring efter et år, så må det forventes at der er meget stor risiko for at det er kronisk.


Lola44, hvordan kommer man til den nævnte smerteklinik? Jeg har selv tumlet en del med de tanker du nævner, det har dog hjulpet lidt at jeg igennem mit firma har fået nogle psykolog timer, men jeg går stadig lidt med en skyldfølelse, da jeg jo godt umidelbart kan gøre en masse ting, men problemet er at det straffer sig om senere på dagen, eller næste dag og det ser folk jo ikke når man ligger i sengen
Laver smeretklinikken en udvidet special læge erklæring eller rådgiver de "bare"?
mrbonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2009, 00:11   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
for at komme på smerte klinik skal du snakke med din læge hvor han så hendviser dig og når man er færdig der hvor man papir på alt hvad der er lavet og de sender også et skema hjem til en når man er kommet hjem og også senere for at se om du har det bedre være osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Nogen der har link til den fulde liste, med beviser for at DF ikke er de svages parti Razmo Politik og Samfund 18 18-09-2009 20:50
nogen som kender disse piller lilleper Alt det andet 8 20-06-2009 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension