K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2009, 12:17   #1
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Exclamation Kan man søge § 34 på Førtidspension?

Hej alle. Ja når jeg skriver dette, så kan jeg godt se, at jeg måske er tosset. For selvfølgelig kan jeg det.... Eller hvad?

Jeg har haft så travlt med at hjælpe min søn, omkring § 34, at jeg ikke har tænkt på mig selv.

Jeg har dog søgt §100, men ikke fået medtaget min høje husleje, og jeg har ingen rådgivning fået af behandler omkring noget som helst... Andet end afslag, så denne ligger pt i Det Sociale Nævn.

Men jeg har en husleje på 7.000 m/varme, og får 2 tusind i boligsikring efter jeg er blevet førtidspensionist, før dette fik jeg 600,- kr på kontanthjælp.
Jeg er enlig, så det er ret mange penge der går til huslejen.

Jeg ved ikke, hvorfor pokker jeg ikke har tænkt på det noget før, men det har jeg bare ikke .... Men kan jeg søge som førtidspensionist om § 34? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 14:53   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alle kan søge den og kun ved at søge den ved man jo om man kan få den
Så kan da kun anbefale dig at prøve ..


Jeg fandt det her om § 34 på en kommunal hjemmeside det beskriver det meget godt men husk selv om du ikke umiddelbart ser ud til at kunne søge den så prøv
http://www2.borgerservice.dk/selvbet...6&p=aabenraa07
  Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 20:28   #3
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej . Tak for link og svar. Tror dog næppe det er noget som kan søges for en førtidspensionist. Ikke som jeg læser reglerne for denne § 34.

Men er der nogle andre § som kan hjælpe i dette tilfælde, altså meget høj husleje, og kun indtægt i form af førtidspension og boligsikring? Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 22:24   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, jeg har lige spurgt en sagsbehandler om det samme (for en ven), og der var svaret nej. Istedet foreslog hun at han kunne finde en billigere lejlighed

HVIS man på et tidspunkt er interesseret i en billigere lejlighed - og hurtigt, så kan man bytte sin lejlighed til en anden - det har jeg selv gjort de to sidste gange.

Man bytter på www.bl.dk og finder boligbyt...eller byt bolig inde på siden.
Man behøver ikke af være afhængig af om det er samme selskab osv....det er lige gyldigt.

Tænkte der kunne sidde nogen og være interesserede.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 11:35   #5
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej. Tak for tippet, men jeg fik denne bolig for 3 år siden, fordi den lå i stuen, jeg kunne ikke længere klare trapper til 3 sal. Denne bolig var billigere, end nuværende, og kommunen gav mig indskudslån med begrundelse af handicap.

Jeg har været skrevet op til bytte forskellige steder på nettet, men ingen gider bytte til sådan en dyr lejlighed som min. Øv.

Og jeg vil kun bytte indenfor kommunen, da jeg hjælper min dreng når han får kramper, så derfor vigtigt at afstand ikke er så stor. Og her hvor jeg bor, er der kun ganske få lejemål, som ikke ligger i den dyre ende. Og jeg har ikke lyst til at bede kommunen om hjælp til anden bolig, da jeg kender deres tilbud til enlige. Uha. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2009, 20:21   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Hej . Tak for link og svar. Tror dog næppe det er noget som kan søges for en førtidspensionist. Ikke som jeg læser reglerne for denne § 34.

Men er der nogle andre § som kan hjælpe i dette tilfælde, altså meget høj husleje, og kun indtægt i form af førtidspension og boligsikring? Kh Indiansummer
Der står i teksten
Citat:
Særlig støtte er et supplement til anden indtægt, for eksempel kontanthjælp, dagpenge, sygedagpenge eller revalidering.
Ikke at det er de eneste, jeg kender en førtidspensionist der får den efter skilsmisse og indtil det er lykkedes hende at finde en anden lejlighed, så det kan lade sig gøre
  Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 21:14   #7
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Hej Hedien. Tak for dit svar. Jeg går i tænkeboks over dette. Kh Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søge førtidspension på § 17 pimpek Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 06-02-2012 22:15
Ville I søge om førtidspension? KMH22081990 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 45 13-12-2010 17:26
Søge Førtidspension dittemor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 23-07-2009 16:44
At søge om førtidspension ButterflyGirl Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 22-09-2008 22:47
begynder at søge førtidspension julle At søge førtidspension 2 14-04-2008 21:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension