K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2009, 16:20   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Min bank siger, 4000 kr pr voksen og 2000 kr pr barn om måneden (efter faste udgifter).

Kommunen regner stærkt med at 1 voksen og 4 børn SNILDT kan klare sig for de 4000 kr
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 21:12   #12
stroom
På vej til at lære K10
 
strooms avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2009
Lokation: brønderslev
Alder: 70
Indlæg: 9
Styrke: 0
stroom er ny på vejen
Det med hvor stort et rådighedsbeløb der bliver regnet som min.,kommer helt an på om det er banker,skat eller socialforvaltningen,du snakker med...
Ved de to første -banker,skat- er det lidt mere end 5000 kr.
Hos socialforvaltningen er der ikke fastsat et bestemt beløb.Det er helt op til de enkelte komunalbestyrelser,at fastlægge rammerne for det....
stroom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 08:08   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Min bank siger, 4000 kr pr voksen og 2000 kr pr barn om måneden (efter faste udgifter).

Kommunen regner stærkt med at 1 voksen og 4 børn SNILDT kan klare sig for de 4000 kr
Det med børnene tager de hensyn til, ved at de ikke regner div. børnepenge med i regnestykket.

På de papirer jeg har med kommunens regnestykker står der, at der er taget hensyn til at jeg er alene med 2 børn.

Om det regnestykke så er rimeligt eller ej, det har jeg svært ved at vurdere, men som jeg forstår det, så regner de vist ikke med at mor'en (den der har børnene boende) skal bidrage til børnenes underhold.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 09:08   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hej du skal skrive alle udgifter på og det rest beløb der er kan du skrive er till kost og tøj og hvis der er særlige forhold der gør at der brugen mere i forhold til andre så skriv det på .feks hvis der har været støre indkøb det sidste årst, som har været nødvindegt for at klare sig bedre med sit handikap,så de kan se der ikk har været noget at lægge til side af ...jeg har søgt enkelt ydelser to gange og det var forskeligt hvad, de vudrede som faste udgifter ,det vist som at vinde i lotto ,så held og lykke med det ....
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 10:22   #15
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Jeg kender en kommune hvor man beregner ud fra at borgeren altid skal have 2000 kr. til sig selv efter husleje, varme, strøm og lovpligtige forsikringer er betalt.
Dette anvendes til at fastslå om borgerens valg af bolig er holdbart.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 10:29   #16
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
rådelighedsbeløb

MIn kommune (Greve) siger rådelighedsbeløb er iorden med 2300 til kost mv. Jeg har ihvertfald lige fået afslag på fys og en husleje restance, hvor de skriver at der er taget højde for et beløb på 2300. Det vurderes at udgiften til fys kan afholdes af dette beløb, og at jeg ud af de penge må lave afdragsordning af de 2300 til husleje restancen
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 10:31   #17
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa nu snakker i om rådigheds beløb og de ligger på ca et par tusind men men men når alle udgifter er betalt her har jeg kun 100 kr tilbage til mad,tøj osv så er det da godt jeg har en famiile og en kæreste som hjælper mig vi bor sammen og har når alt er betalt med hans indkomst 1600 kr til mad tøj osv til 2 mennesker.
Jeg har helt droppet at søge om hjælp til tandlæge psykolog osv for har fået afslag alle de gange der er søgt og har ikke psykiskoverskud til at kæmpe med systemet. Så tror det er meget forskelligt fra kommune til kommune med rådighedsbeløb.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 09:35   #18
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Det er netop forskelligt, for det er "fordelen" ved at der foretages en individuel vurdering.
Det er nemlig ulovligt at lave skøn under regel.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2009, 16:55   #19
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
der er en grundregel som siger at de "udgifter" som kan komme i betragtning, er husleje. lys. varme...ALLE andre udgifter skal som udgangspunkt afholdes af rådighedsbeløbet... MEN ... så er der det der hedder livsnødvendig medicin, samt en transportgodtgørelse på lige godt 600 pr, mdr. som også accepteres, såfremt du skal til fys eller apoteket (efter livsnødvendig medicin) ... så er der alle de varianter om du er på kontanthjælp/f.t.p./sygedagpenge ... osv osv ... jeg tror faktisk ikke der er ET entydigt svar på dit spørgsmål...og skal der være noget du søger derudover kan du være sikker på de kræver skriftlig dokumentation.... håber du finder løsningen
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg kæmpe mod mig selv.. Star Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-09-2013 22:01
Hvor mange job SKAL man søge com flex visiteret ? c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 20 20-07-2013 20:16
Hvor mange arbejdsprøvninger skal der til?? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 52 15-06-2011 21:36
Hvor mange timer skal arbejdsgiver betale for? JPM Spørgsmål ang fleksjob 5 28-03-2011 13:53
Hvor mange jobs skal jeg søge? Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 16-02-2011 10:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension