K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2009, 23:32   #21
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det kan du ikke være helt sikker på.
De skal benytte arbejdsevnemetoden til at afklare dig (husker ikke hvor langt du er i systemet).

Det er en del år siden at en spec.læge skrev, at det var meget tvivlsomt om jeg kunne klare et flex-job og alligevel fortsatte div. sagsbehandlere med at række mig rundt i manegen.

Men på den anden side, så er det da en mulighed.
Trold hvad er en arbejdesevnemetod?
i systemet er jeg kommet hvor de skal bedømme om jeg skal have flex eller pension .
Okay hvordan er det så nu med dig, har du flex-job eller pension?

Citat:
Oprindeligt indsendt af sane Se meddelelser
Jeg vil også anbefale stærkt anbefale dig at du skriver ned, muligvis hver gang når du har smerter- hvor det gør ondt og hvor meget, og pga af hvilken bevægelse/ hvorfor. Den oversigt på papir, vil jeg så anbefale dig til at tage med til ortopæd-kirurgen. Desværre er det jo sådan, at den der stiller spørgsmål -styrer samtalen. Og du skulle gerne ikke stå der og bare vente helt forvirret mens lægen undersøger dig -fordi du ikke ved hvad er det næste der skal ske. Når han har undersøgt dig-så går han "hjem" og laver en lægeerklæring -derfor er det godt hvis du overleverer din seddel med dine gener på skrift. Så kan han ikke komme og sige at du ikke har sagt noget eller at han har glemt det. Ortopæd-kirurgen har højst sandsynligt på forhånd modtaget oplysninger om dig og dine gener og operationer fra enten kommunen eller andre læger- men du skal stadigvæk være en aktiv patient ved at levere din seddel til ham, ellers skriver han bare hvad han måtte synes der skal skrives. Han vil måske måle dig med en målebånd, og trykke dig forskellige steder, bede dig om at bevæge dig på en bestemt måde og retning-for at kunne vurdere ting.Og udspørge dig meget om forskelligt, også om hvad du har lavet tidligere, smertepiller, osv... Hvis du synes at du yderligere burde have en scanning eller røntgen -vil det være godt hvis du også skrev dette ned til ham- men ikke sikkert (lige som med meget andet) at du får det som du vil have det. Held og lykke...
Det er nu lidt sjovt du skriver det.
Fordi jeg skriver dagbog og jeg kalder den smerte dagbog ,det har jeg gjort i nogle år nu det var min fysioterapeuet der sagde at hun synes det ville være en god ide fordi så kan lægerne og sagesbehandleren læse hvordan jeg har det.
Mine forældre skriver også i den hvordan de synes jeg har det, fordi de skriver i den er fordi på et tidspunt føglet jeg ikke der blev lyttet på mig, og sagesbehandleren blev ved med at sige jeg ikke kunne have så ondt når jeg fik så meget medicin, det blev jeg meget ked af så vi gik ned til vores praktiserende læge og fik en god snak med ham , han synes det ville være en rigtig god ide at mine forældre skrev i smerte dagbogen og det har de gjort lige sinden og det virker over for kummunen nu tror de på mig og på hvad alle mine speciallæger skriver om at der ikke kan gøres mere ved min ryg og at jeg atid vil have stærke smerter hele tiden og sku tage stærkt medicin flere gange om dagen for at få en tålelig hverdag.
Det er dejigt at kummunen enlig høre på mig og alle de andre mensker der kender mig ud og ind.
Mine forældre er så søde at tage med når jeg skal til møder ved kommunen eller når jeg skal til lægen, jeg har stor lægeskæret det har jeg fordi jeg har været så så så så utolig meget igennem i hele min barnedom og er blivet set og undersøget af så så så så så så mange læger .
For at vende tilbage til det med medicin når speciallægen spørger om det, så bliver det ikke noget problem for mig at huske hvad jeg har fået af medicin hele mit liv fordi jeg har paprier på alt det medicin jeg har fået sinden jeg blev født
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Stezu; 30-11-2009 kl. 23:03. Årsag: 2 indlæg slået sammen - skriv venligst til flere brugere i samme indlæg
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 08:11   #22
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Trold hvad er en arbejdesevnemetod?
Det betyder, at man ikke får pension på grundlag af en lidelse, men på baggrund af hvor meget/lidt man kan arbejde.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Arbejdsevnemetoden danner grundlag for en ressourceprofil, måske har du fået lavet sådan en, eller er igang med det.

Men det kan da også være, at du med dit handicap er nærmest selvanskrevet til en pension.

Jeg blev tilkendt flex i foråret 2008, efter en arbejdsprøvning med masser af løgnehistorier, fra kommunens side, men har aldrig været i flexjob.
Jeg har så været i en ny arb.prøvning i foråret (2009) og er nu (vistnok) på vej til en pension.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 17:55   #23
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det betyder, at man ikke får pension på grundlag af en lidelse, men på baggrund af hvor meget/lidt man kan arbejde.
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

Arbejdsevnemetoden danner grundlag for en ressourceprofil, måske har du fået lavet sådan en, eller er igang med det.

Men det kan da også være, at du med dit handicap er nærmest selvanskrevet til en pension.

Jeg blev tilkendt flex i foråret 2008, efter en arbejdsprøvning med masser af løgnehistorier, fra kommunens side, men har aldrig været i flexjob.
Jeg har så været i en ny arb.prøvning i foråret (2009) og er nu (vistnok) på vej til en pension.
Okay på den måde nu forstår jeg det , ja jeg har fået lavet en ressureceprofil.
Hvis jeg skal være heldt erlig så tror jeg det bliver pension , men det er selvfølelig ikke det jeg går efter for mig skal pension være sidste udvej.

Okay jeg ønsker dig held og lykke og håber du enlig kan få pension trold
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 15:34   #24
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Heej med jer.
Først vil jeg sige mange gange tak for jeres hjælp.

Jeg er nu været til den speciallægeundersøgelse.
Da jeg kom ind til lægen sad han lige og læste mine paprier igennem også spurgte han ind til en hel masse ting.
Så efter han var færdig gik han igang med at måle min ryg , hofter og mine skuldre, så blev jeg også lige målet og vejet.
Bagefter det skulle jeg gå på tå og hæl det have jeg rigtig svært ved da det gjorde ondt helt fra knæet og hele vejen op i ryggen.
Da han havde gjort det skulle jeg op og ligge på en seng så gik han igang med at undersøge min ryg, mine hofter , mit bækken , mine skuldre , og mit hovede og min nak .
Det gjorde sindt sygt ondt mine tåre trillede ned af mine kinder og jeg skrig og bandende ham langt væk jeg ved godt han var nødtil det min det gjorde så sind sygt ondt at jeg snart ikke kunne trække vejret.
Men da han enlig var færdig sagde han at jeg var super sej fordi jeg klarede det så super godt.
Så efter undersøgelsen sad vi og snakkende og jeg spurgte ham ad hvad han ville skrive i hans anbefalning til kommunen , så kiggede han på mig fordi normalt fortæller han ikke på undersøgelsensdagen hvad han vil anbefale.
Men han sagde at nu hvor jeg selv havde spurgt om det ville han gerne fortælle det så det gjorde han.
Han sagde at med den ryg jeg har og alle operstionerne jeg har været igeennem og alle mulige undersøgelser, og med den undersøgelse han lavede på mig og med det han havde læst og alt det jeg havde fortællet ham.
Han sagde at det vil være rigtig meget svært for mig at få et flex-job med de store stærke smerter jeg har og han sagde også at jeg aldrig vil blive smerte-fri og at der ikke kan gøres med ved min ryg altså udover at lindre smerterne med stærkt medicn og fysterapi.
Så han vil skrive til kommunen om det vi snakkede om og han vil anbefale en pension.

Det var lidt om hvordan min specillægeundersøgelse gik.
Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 15:40   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det lyder da lovende!!!!!

Og lad os SÅ håbe de kan få pakket dén sag uden flere overraskelser, og du kan få fred her i 2010 til at finde et nyt liv i dit eget tempo.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 17:12   #26
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen det lyder da lovende!!!!!

Og lad os SÅ håbe de kan få pakket dén sag uden flere overraskelser, og du kan få fred her i 2010 til at finde et nyt liv i dit eget tempo.


Ja det håber jeg godt nok også .

Nu har jeg så et spørgsmål og det er om kommunen lytter til hvad speciallægen har sagt med hensyn til pension?

__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 18:09   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo, det kommer bestemt med i deres vurderinger. Kommunen er styg, og sagsbehandlere KAN være ude med riven, men de må ikke ignorerer vigtige dokumenter der beskriver arbejdsevnen.

Speciallægen kan ikke sige om du skal have pension eller ej, men han kan skrive det på en måde så der ikke er noget at tage fejl af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-12-2009, 18:31   #28
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jo, det kommer bestemt med i deres vurderinger. Kommunen er styg, og sagsbehandlere KAN være ude med riven, men de må ikke ignorerer vigtige dokumenter der beskriver arbejdsevnen.

Speciallægen kan ikke sige om du skal have pension eller ej, men han kan skrive det på en måde så der ikke er noget at tage fejl af.



Ja det kan de helt bestemt være, nu har jeg en rigtig sød sagsbehandler som kun vil det bedst for mig og hun lytter og forstår mig så jeg tror helt bestemt hun lytter til hvad speciallægen mener.

__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 11:24   #29
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Kender turen...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Ja det kan de helt bestemt være, nu har jeg en rigtig sød sagsbehandler som kun vil det bedst for mig og hun lytter og forstår mig så jeg tror helt bestemt hun lytter til hvad speciallægen mener.

Hej Annemette, jeg er også stivgjort i ryggen og fik det foretaget i Silkeborg sidste år i oktober. Blev også sendt til speciallæge her i sommer og det endda også før jeg var færdig med endelig kontrol i Silkeborg. Jeg var også meget nervøs var det nu var for noget men lægen var utrolig behagelig og nænsom ved selve undersøgelsen. Fik kopi af det han sendte til kommunen hvor han klar beskrev mine rygproblemer og at jeg ikke fremover kunne bestide et arbejde uanset om det var skåne eller andet. Var så til 1 års kontrol i Silkeborg hvor jeg fik at min tilstand nu var stationær og at der ikke var flere behandlings muligheder. Fik tilkendt førtidspension her fra den 01.november så det er gået rigtigt stærk.

Håber der kommer en løsning for dig i den nærmeste fremtid.

Hanne
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2009, 13:05   #30
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sunshine Se meddelelser
Hej Annemette, jeg er også stivgjort i ryggen og fik det foretaget i Silkeborg sidste år i oktober. Blev også sendt til speciallæge her i sommer og det endda også før jeg var færdig med endelig kontrol i Silkeborg. Jeg var også meget nervøs var det nu var for noget men lægen var utrolig behagelig og nænsom ved selve undersøgelsen. Fik kopi af det han sendte til kommunen hvor han klar beskrev mine rygproblemer og at jeg ikke fremover kunne bestide et arbejde uanset om det var skåne eller andet. Var så til 1 års kontrol i Silkeborg hvor jeg fik at min tilstand nu var stationær og at der ikke var flere behandlings muligheder. Fik tilkendt førtidspension her fra den 01.november så det er gået rigtigt stærk.

Håber der kommer en løsning for dig i den nærmeste fremtid.

Hanne
Hej Hanne.
Du skriver du også er stivgjort i ryggen betyder det så at du har Skoliose? eller hvorfor er du blevet stivgjort i ryggen?
Træls at få at vide at ens tilstand er stationær, den er rigtig meget svær at sluge synes jeg.
Men det må være en lettelse for dig at ha fået tilkendt førtidspension .
Må jeg godt havde nok til at sige hjerteligt tillykke og håber du nu kan få ro og finde dig selv med den nye tiddel som førtidspensionet
Hold da op hvor gik det stærkt neej hvor dejligt at der er nogle kummuner der kan arbejde hurtig.

Mange tak skal du ha Hanne

Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallæge? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 4 31-08-2012 15:44
Speciallæge? Mrs.Daisy At søge førtidspension 4 07-04-2012 15:36
Speciallæge tjele88 Alt det andet 0 20-12-2011 11:19
speciallæge nono222 Alt det andet 7 23-09-2011 21:50
Speciallæge... H.C Alt det andet 0 27-10-2009 04:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension