K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2009, 00:39   #11
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Forskellen?!

Mit bud er, at neuro har noget med nervesystemet at gøre.

Reumatologer er muskulaturen.

Ortopæd er vist knoglerne.

Dvs. 3 læger kan glo på samme sted på kadaveret.

Og komme med 3 forskellige meninger om samme problem.

Det lyder ganske logisk zuza, men jeg syntes jo bare, at når det handler om rygoperation, som jeg har indtryk af at det gør hos Annemette, og som det gør hos mig selv, at man så kunne forvente at det var samme slags læge.

En rygoperation handler jo om knoglerne (ortopæd), men der vil jo være risiko for beskadigelse af nerver (neuro), så måske er det bare fifty-fifty.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 00:49   #12
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Det lyder ganske logisk zuza, men jeg syntes jo bare, at når det handler om rygoperation, som jeg har indtryk af at det gør hos Annemette, og som det gør hos mig selv, at man så kunne forvente at det var samme slags læge.

En rygoperation handler jo om knoglerne (ortopæd), men der vil jo være risiko for beskadigelse af nerver (neuro), så måske er det bare fifty-fifty.
Det har du helt ret i trold .
Mit det handler om hele 6 rygoperationer, som der både er blevet fortaget af en (ortopæd) og en (neruro)
Men hovede regle er at hvis man har beskadigelse af nerver så er (neruro)
Og hvis det er knoglerne er det (ortopæd)

Men man kan også have begge to , så man bliver operet af den lægen der har med knoglerne også når han/hun er færdig operere den læge der har med neve-smerter
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 01:24   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej Trold.

Hvorfor har du været ved en reumtolog med dine rygproblemer?
Er dine smerter neve-smerter eller hvad?
Nej, jeg har aldrig haft nervesmerter.

Jeg har en fremadglidning af en lændehvirvel, med tilhørende brud på et par hvirvelbuer (arkolyse med spondylolistese), flere læger har nævnt en stivgørende op (deseoperation) som en mulighed, men af forskellige grunde er det altid blevet frarådet.

Og det er jo netop derfor det nu undrer mig, at jeg kom til en neurokirurg og ikke en ortopædkirurg.

Meeen, jeg kommer nu i tanker om, at reumatologen vist kendte neurokirurgen ret godt, så måske der er en sammenhæng der.
Jeg tænker, at reumatologen måske har sendt mig til den pågældende neurokirurg fordi han kendte pågældendes måde at arbejde på, og måske hans dygtighed.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 01:36   #14
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nej, jeg har aldrig haft nervesmerte.
flere læger har nævnt en stivgørende op som en mulighed, men af forskellige grunde er det altid blevet frarådet.


Meeen, jeg kommer nu i tanker om, at reumatologen vist kendte neurokirurgen ret godt, så måske der er en sammenhæng der.
Jeg tænker, at reumatologen måske har sendt mig til den pågældende neurokirurg fordi han kendte pågældendes måde at arbejde på, og måske hans dygtighed.
Okay hvordan er dine smerter så?
Synes det er en god mulighed med stivgørende op,hvordan kan det være det er blevet frarådet?

Min ryg har været stivgjort, jeg fik så pillet alle metal strævne og alle skrurene ud fordi de troede de sad i klemme så jeg fik så stærke smerter men desværre nej det hjalp ikke at få dem ud.

Det tror jeg du har ret i trold.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 11:56   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Okay hvordan er dine smerter så?
Synes det er en god mulighed med stivgørende op,hvordan kan det være det er blevet frarådet?
Tjaa, hvordan er mine smerter.
Jeg vil nærmest beskrive dem som gnavende, borende, jagende, stikkende.
I perioder har jeg nogle føleforstyrrelser ned i ben og fødder, især hvis jeg overdriver et eller andet (f.eks. sidder for meget ved putte).

Ud fra det jeg har kunnet læse mig til, kan en ryglidelse som min forløbe på 2 måder.
Den kan udvikle sig over kort tid, og dér skulle der være store chancer for godt resultat af op.
Eller den kan udvikle sig langsomt, som min, og dér er der ikke lige så store chancer for godt resultat af op.

Neurokirurgen mente ikke at mine gener var store nok til at de ville operere.
Og jeg tror, at det skal ses i lyset af, at nogen ender med noget der er meget være efter en op, sådan at de først vil anbefale en op når man har det så slemt at risikoen er værd at tage.

På netdoktor har jeg læst om flere, som efter op er endt med løse eller knækkede skruer, og flere smerter end før.

Ved at stivgøre ét sted i lænden er der også en stor risiko for, at man flytter problemet til et andet sted.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 12:54   #16
Nillan
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2008
Indlæg: 16
Styrke: 16
Nillan er ny på vejen
Hej Annemette
En speciallægeerklæring skal gerne tage 2 timer, men der er nogle læger, der desværre får det hele overstået i en fart. Halvdelen af tiden bruges til samtal, om hvordan du har det og hvilke problemer du har i det daglige og resten til en undersøgelse, hvor man bedømmer smerter og bevægelihed.
Jeg vil anbefale dig, at skrive ned hvilke problemer og smerter du har, hvad du kan og ikke kan i det daglige. At du har følelsesfortyrrelser ned i benet, tyder på at du har en nerve i klemme i ryggen.
Lægens ord betyder ret meget, da det er hans opgave, at beskrive hvad du kan og ikke kan, altså din arbejdsevne, hvilket de behandlende læger i regel ikke gør. Det er også derfor, man sender dig til en speciallægeerklæring.
Held og lykke
Nillan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 20:31   #17
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Tjaa, hvordan er mine smerter.
Jeg vil nærmest beskrive dem som gnavende, borende, jagende, stikkende.
I perioder har jeg nogle føleforstyrrelser ned i ben og fødder, især hvis jeg overdriver et eller andet (f.eks. sidder for meget ved putte).

Ud fra det jeg har kunnet læse mig til, kan en ryglidelse som min forløbe på 2 måder.
Den kan udvikle sig over kort tid, og dér skulle der være store chancer for godt resultat af op.
Eller den kan udvikle sig langsomt, som min, og dér er der ikke lige så store chancer for godt resultat af op.

jeg har læst om flere på netdoktor, som efter op er endt med løse eller knækkede skruer, og flere smerter end før.


Det er heldt rigtig det du har læst trold.
Hvad er det for en ryglidelse du har?

Ja det sker engang imellem men det sker altså ikke så tit som man læser om på netdoktoren.

Ved at stivgøre ét sted i lænden er der også en stor risiko for, at man flytter problemet til et andet sted.
Ja det er der meget stor risiko for
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 29-11-2009 kl. 20:45.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 20:41   #18
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nillan Se meddelelser
Hej Annemette
En speciallægeerklæring skal gerne tage 2 timer, men der er nogle læger, der desværre får det hele overstået i en fart. Halvdelen af tiden bruges til samtal, om hvordan du har det og hvilke problemer du har i det daglige og resten til en undersøgelse, hvor man bedømmer smerter og bevægelihed.
Jeg vil anbefale dig, at skrive ned hvilke problemer og smerter du har, hvad du kan og ikke kan i det daglige. At du har følelsesfortyrrelser ned i benet, tyder på at du har en nerve i klemme i ryggen.
Lægens ord betyder ret meget, da det er hans opgave, at beskrive hvad du kan og ikke kan, altså din arbejdsevne, hvilket de behandlende læger i regel ikke gør. Det er også derfor, man sender dig til en speciallægeerklæring.
Held og lykke
Hej Nillan.
Okay så ved jeg det.
Jeg har også tænkt mig at skrive det ned, men mange gange tak for rådet.
Det vil sige det er lægens ord der betyder om jeg skal have flex eller pension?
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 21:29   #19
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Det vil sige det er lægens ord der betyder om jeg skal have flex eller pension?
Det kan du ikke være helt sikker på.
De skal benytte arbejdsevnemetoden til at afklare dig (husker ikke hvor langt du er i systemet).

Det er en del år siden at en spec.læge skrev, at det var meget tvivlsomt om jeg kunne klare et flex-job og alligevel fortsatte div. sagsbehandlere med at række mig rundt i manegen.

Men på den anden side, så er det da en mulighed.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2009, 23:11   #20
sane
Hjemmevant på K10
 
sanes avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2009
Indlæg: 215
Styrke: 15
sane er ny på vejen
Jeg vil også anbefale stærkt anbefale dig at du skriver ned, muligvis hver gang når du har smerter- hvor det gør ondt og hvor meget, og pga af hvilken bevægelse/ hvorfor. Den oversigt på papir, vil jeg så anbefale dig til at tage med til ortopæd-kirurgen. Desværre er det jo sådan, at den der stiller spørgsmål -styrer samtalen. Og du skulle gerne ikke stå der og bare vente helt forvirret mens lægen undersøger dig -fordi du ikke ved hvad er det næste der skal ske. Når han har undersøgt dig-så går han "hjem" og laver en lægeerklæring -derfor er det godt hvis du overleverer din seddel med dine gener på skrift. Så kan han ikke komme og sige at du ikke har sagt noget eller at han har glemt det. Ortopæd-kirurgen har højst sandsynligt på forhånd modtaget oplysninger om dig og dine gener og operationer fra enten kommunen eller andre læger- men du skal stadigvæk være en aktiv patient ved at levere din seddel til ham, ellers skriver han bare hvad han måtte synes der skal skrives. Han vil måske måle dig med en målebånd, og trykke dig forskellige steder, bede dig om at bevæge dig på en bestemt måde og retning-for at kunne vurdere ting.Og udspørge dig meget om forskelligt, også om hvad du har lavet tidligere, smertepiller, osv... Hvis du synes at du yderligere burde have en scanning eller røntgen -vil det være godt hvis du også skrev dette ned til ham- men ikke sikkert (lige som med meget andet) at du får det som du vil have det. Held og lykke...
sane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallæge? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 4 31-08-2012 15:44
Speciallæge? Mrs.Daisy At søge førtidspension 4 07-04-2012 15:36
Speciallæge tjele88 Alt det andet 0 20-12-2011 11:19
speciallæge nono222 Alt det andet 7 23-09-2011 21:50
Speciallæge... H.C Alt det andet 0 27-10-2009 04:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension