K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2009, 16:07   #1
Anne.o
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: Viborg
Indlæg: 13
Styrke: 17
Anne.o er ny på vejen
Mail til kommunen..

Jeg er lidt i vildrede om hvad jeg kan tillade mig at skrive i en mail til den sagsbehandler der lige nu har min sag.

Jeg har fået min partshøring tilsendt til underskrift og evt bemærkninger. Jeg skriver så i samråd med min fagforening at jeg gerne vil have et personligt møde med sagsbehandleren hvor jeg vil fremlægge mine bemærkninger.

I dag bliver jeg så ringet op af en meget lidt venlig dame der fortæller mig at det kan ikke lade sig gøre for hvis ikke der er nyt i min sag gider de ikke høre på min klage sang basta. Jeg kan få en ny frist for bemærkninger og den er om halvanden uge.

Nu er jeg så blevet bedt om af fagforeningen at sende en mail til min sagsbehandler hvor jeg fastholder at jeg vil have et møde, nu er mit spørgsmål så kan jeg tillade mig at skrive i den mail at jeg fremover vil have at vores kontakt er på skrift ??
De har altid ringet til mig hvis de ville noget.

Anne
Anne.o er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:19   #2
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne.o Se meddelelser
Jeg er lidt i vildrede om hvad jeg kan tillade mig at skrive i en mail til den sagsbehandler der lige nu har min sag.

Jeg har fået min partshøring tilsendt til underskrift og evt bemærkninger. Jeg skriver så i samråd med min fagforening at jeg gerne vil have et personligt møde med sagsbehandleren hvor jeg vil fremlægge mine bemærkninger.

I dag bliver jeg så ringet op af en meget lidt venlig dame der fortæller mig at det kan ikke lade sig gøre for hvis ikke der er nyt i min sag gider de ikke høre på min klage sang basta. Jeg kan få en ny frist for bemærkninger og den er om halvanden uge.

Nu er jeg så blevet bedt om af fagforeningen at sende en mail til min sagsbehandler hvor jeg fastholder at jeg vil have et møde, nu er mit spørgsmål så kan jeg tillade mig at skrive i den mail at jeg fremover vil have at vores kontakt er på skrift ??
De har altid ringet til mig hvis de ville noget.

Anne
Kort og kontant, JA !

Har du digital signatur, underskriv din mail med den.
Sæt også kvittering på mailen, både for modtaget og for læst, og send i samme åndedrag mailen til din fagforening.
Sæt dem ind i CC-feltet på mailen, så kan kommunen se du har sendt den samtidig til din fagforening. Og så skriver du det også som en orientering nederst i din mail. Det er nemlig rigtig godt at fagforeningen også har en direkte kopi af den mail du sender, så kan kommunen IKKE sno sig uden om og påstå den aldrig er sendt.

Skriv at du forventer og forlanger skriftligt svar tilbage på den mail OG at den bliver lagt i din sag.

Du skal selvfølgelig være sikker på, at den mail du sender til også er til rette vedkommende, altså din sagsbehandler, men ellers er det bare at gå til den.

Jeg bruger samme metode med min kommune og det er lige så juridisk bindende som et almindeligt brev! Hvis din sagsbehandler vil have en begrundelse for hvorfor du nu KUN vil kommunikere pr. mail/brev - det mener jeg så ikke hun har krav på - så kan du altid skrive klart, at du ikke stoler på dem og er nødt til at have alt dokumenteret på skrift for eftertiden. Det SKAL de respektere.

By the way, så forstår jeg ikke hvorfor din fagforening ikke går ind og beder om det møde? Har du ikke dem ind over sagen? Det plejer nemlig at hjælpe når fagforeningen pludselig melder sig på banen og rasler lidt med sablerne.

Håber du kan bruge mit svar til noget

Heidi
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:21   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Jeg skriver selv med sagsbehandler og kun via mail.

lade være med at snakke i telefon, du har ingen beviser efterfølgende.

tage en bisidder med til møde og ellers kommunikere kun via mail eller pr brev
men brev er dyrt, da du skal have en kvitering af posthuset. Ellers kan kommunen bare sige de ikke har modtaget noget.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:24   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Anne

Nu ved jeg ikke, hvad din partshøring er i forbindelse med? Sygedagpengestop eller hvad?

Jeg ville nok sørge for at alt blev givet skriftligt, når det gælder partshøring. Du kan skrive de tanker ned, som du mener kan gavne din sag. Hvis der er lægelige dokumenter, som du mener, de IKKE har, så sørg for at få fat i kopi af dem og aflever dem til kommunen. Har du fået set din ressourceprofil opdateret? Hvis ja, og hvis du har nogen ændringer eller kommentarer til dem, kan du nævne det.
Meget fint at din fagforening hjælper dig. Hvis de mener et møde ville være godt, må det være rart at få dem som besidder.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:48   #5
Anne.o
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: Viborg
Indlæg: 13
Styrke: 17
Anne.o er ny på vejen
Mange tak skal i have..

Curls: Det er i forbindelse med stop af mine sygedagpenge at jeg har fået min partshøring. Og nej min ressurceprofil er ikke fuldt opdateret, de har ikke engang skrevet de bemærkninger ind jeg tilføjede da jeg skulle skrive den under

Anne
Anne.o er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 16:54   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne.o Se meddelelser
Mange tak skal i have..

Curls: Det er i forbindelse med stop af mine sygedagpenge at jeg har fået min partshøring. Og nej min ressurceprofil er ikke fuldt opdateret, de har ikke engang skrevet de bemærkninger ind jeg tilføjede da jeg skulle skrive den under

Anne
Det må du klage over, at du endnu ikke har fået set din ressourceprofil.
Er det pga. varighedsbegrænsningen på de 52 uger, de vil stoppe? Har du tjekket sygedagpengestop-linket og set, om der er nogen punkter i § 27, hvor de måske kunne forlænge dine sygedagpenge efter?
Se linket her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 17:32   #7
Anne.o
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: Viborg
Indlæg: 13
Styrke: 17
Anne.o er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det må du klage over, at du endnu ikke har fået set din ressourceprofil.
Er det pga. varighedsbegrænsningen på de 52 uger, de vil stoppe? Har du tjekket sygedagpengestop-linket og set, om der er nogen punkter i § 27, hvor de måske kunne forlænge dine sygedagpenge efter?
Se linket her: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

Jeg har været sygemeldt i næsten 3 år, og i den tid har jeg været til 2 samtaler i 2007 og så har en sagsbehandler haft ringer til mig 2 gange i 2008 og 3 gange her i 2009, og så har jeg selv kontaktet dem en del gange så man kan jo ikke ligefrem sige at det er meget kontakt jeg har haft til systemet. Jeg fik en kopi tilsendt sammen med min partshøring hvor jeg blev spurgt om jeg havde noget at tilføje, der blev jeg så gal at jeg ringede og spurgte pænt om ikke de i første omgang ville skrive det ind jeg havde som bemærkninger i febuar 2009. Og eftersom at jeg er gift ryger jeg som så mange andre tilbage til år 1935..
Anne.o er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 18:12   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anne.o Se meddelelser
Jeg har været sygemeldt i næsten 3 år, og i den tid har jeg været til 2 samtaler i 2007 og så har en sagsbehandler haft ringer til mig 2 gange i 2008 og 3 gange her i 2009, og så har jeg selv kontaktet dem en del gange så man kan jo ikke ligefrem sige at det er meget kontakt jeg har haft til systemet. Jeg fik en kopi tilsendt sammen med min partshøring hvor jeg blev spurgt om jeg havde noget at tilføje, der blev jeg så gal at jeg ringede og spurgte pænt om ikke de i første omgang ville skrive det ind jeg havde som bemærkninger i febuar 2009. Og eftersom at jeg er gift ryger jeg som så mange andre tilbage til år 1935..
De bemærkninger synes jeg du SKRIFTLIGT skal skrive ned og sende/aflevere det til dem - OG oplyse at det var noget, som du ellers bad om at få skrevet ind i februar 2009.
Man ved aldrig om, de får gjort noget ved det, hvis du har bedt dem om det over telefonen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 18:29   #9
storesøster
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Indlæg: 42
Styrke: 15
storesøster er ny på vejen
Sikke en frækhed. Var jeg dig så sendte jeg en mail, plus at jeg ville sende den samme mail til kommunen pr. brev, vil jeg være helt sikker på at kommunen HAR modtaget den, så bliver den også afleveret personligt, hvor jeg så beder om underskrift og dato på kopien af mit brev. Så kommunen aldrig kan bruge den med at brev og/eller mail ikke er modtaget. Ryger tilliden først til kommunen eller får man beskidte svar, så er man nødt til at gå med livrem og seler.

Du kan godt tillade dig at skrive din opfattelse af din egen sag med dine egne ord, og du kan også godt forlange at dine mails og breve bliver vedlagt i din sag. Selv om de ikke skulle læse dine mails og breve og bare ignorere dine ønsker, så kan det måske senere i en klage/ankesag være nyttigt at kunne bevise at man har forsøgt f.x at få et personligt møde i stand.

Og så undrer det kommunerne, at borgerne enten ønsker kommunikation på skrift, eller ligefrem optager i det skjulte...tror da pokker, med sådan et beskidt svar.
storesøster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2009, 21:25   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hla72 Se meddelelser
Du skal selvfølgelig være sikker på, at den mail du sender til også er til rette vedkommende, altså din sagsbehandler, men ellers er det bare at gå til den.
Hvis en person, som er ansat på kommunen, modtager noget, som retteligt skulle have været til en anden, så har vedkommende pligt til at aflevere det til rette vedkommende.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjælp !!! til mail fra kommunen !!!!!!! henningv Alt det andet 30 07-11-2011 09:16
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36
K vil have politiet ind i mail-sag buster Politik og Samfund 0 25-09-2010 11:51
Mail til SF Maj-Britt Politik og Samfund 26 01-11-2008 20:17
Hov mail fra DF Hejdien Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 16-09-2007 21:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension