K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2009, 16:14   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsn Se meddelelser
Du har ret til at sige nej til en læge, men for at du ikke skal kunne rammes med den at du ikke er samarbejdsvillig så du finde et par alternativer.!

http://www.helsinghoff.dk/ad75/

Du skal skrive et brev hvor du gør krav på din ret til at vælge læge selv.

Jeg skrev selv følgende brev til min sagsbehandler
Den har de været nød til at rette sig efter.!

Mvh.
Jsn
Jsn takker den har jeg lige snuppet har endnu ikke fået at vide at jeg skal til psykolog men reva anbefaler også ftp og læger mener ikke der er mere arbejdsevne så ve mig om ikke jeg lige skal forbi en psykolog så er den jo rar at have ... tak for den
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 16:27   #12
Ametyst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 146
Styrke: 16
Ametyst er ny på vejen
Hej chnevide

ja, forstår meget godt at du er presset. Ville godt vide hvor du bor. Ved godt at det jeg skrev ikke hjælper dig men jeg blev advaret dengang. Det handlede om noget så vigtigt som revalidering eller pension kommunene ville intet af det. Jeg havde verdens dygtigste psykiater der også,var uddannet læge. De forsøgte med alle kneb. Min fagforening var ikke noget at råbe hurra for, men socialrådgiveren kendte den pågældende Psykolog som kommunen ville sende mig til og jeg blev advaret imod......og jeg skulle aldrig have mødt op der.
Det kunne ikke gå stærkt nok, og der var langt dertil, det var ikke en lokal psykolog. En aften stod personen med udslået hår parefume og pels og ringede på min dør, vi skulle lige lave en hurtig test på mig og vedkommendes kontor var ved at blive renoveret, så toilettet virkede ikke. Om ikke det kunne gøres hos mig - den uge var så vinterferie hvor alle mine børn havde fri. Det nægtede jeg. Jeg tog så den lange vej til stedet hvor der blev kørt test på mig i 2 timer hvor jeg var ved at tisse i bukserne. Idet jeg gik råbte hun på trappen: Ja, jeg har ikke fundet noget som skulle forhindre dig at blive revalideret til den udd". Ok, svarede jeg," jeg vil godt have en kopi af hvad du skriver". Det var tydeligt det ikke faldt i god jord, og der gik lang tid før jeg fik den. Jeg gik glad derfra vidste at det var gået ok. fra min side, men at det havde været grænseoverskridende. Jeg lagde ikke skjul på at det var meget vigtigt for mig at få revalidering til den udd. idet det jo er lysten der driver værket. Selve resultatet var en rodet affære fyldt med fejl. Det drænede mig totalt bagefter.Og jeg magtede ikke beskrive oplevelsen til mine medmennesker.
Men jeg havde været advaret. Naivt. Kommunen forsøgte at spille min egen læge psykiateren og psykologen ud mod hinanden......og det fik jeg fangt op. Men fra da af skete intet, jeg mistede ½ år senere mine sygedagpenge.....og var ikke i stand til at få kontanthjælp.......først 8 år senere fik pension som jeg skulle have haft fra starten.
Mit tilfælde skulle det også gå enormt hurtigt i følge kommunen.....undtagen når de skulle svare på noget.

Hvis jeg var dig ville jeg straks spørge Dukh....om du på nogen måde kan komme i klemme?
Og så ville jeg skrive til kommunen, at jeg ikke vil deltage hos den pågældende person som jeg er utryg ved. Forklar kort med få ord.Men gerne hos en anden uvildig. Og det vil du være glad for at have gjort!


Vi mennesker har en god intuiation - som er en gave, og lytter vi ikke...

Det er ikke dig det er galt med, du er så presset og bare det gør jo at det ikke er ligemeget hvem man møder desværre. Bare jeg vidste hvor du bor i landet....

Sidst redigeret af Ametyst; 09-11-2009 kl. 16:52.
Ametyst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 18:05   #13
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Hold da op, undskyld CHNEVIDE, har taget fejl af dig og en anden bruger af K10, som også er blevet henvist til en tvivlsom psykiater ... Det er jo Eva Blach (Black?), du er henvist til

Du skal gøre ALT for at undgå at komme til den dame!!!!!

Jeg formoder du har læst om hende i nogle andre tråde, ellers prøv at søge på TERM og hendes navn i søgemaskinen!

Sidste udvej: Tag en bisidder med, jeg har læst, at så vil hun ikke tale med dig

Hold da op, endnu en gang undskyld, kære CHNEVIDE, klag CHNEVIDE, klag!

Mit hovede fungerer ikke så godt for tiden, men jeg vil senere sende dig en pm med et lille forslag til en klage, som du kan bruge hvis du synes.

Masser af Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 18:22   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mit bedste tip er, du googler hende, og printer ALT ud du kan finde - og så sender du hele møllen til sagsbehandleren og spørger hvordan de kan forvente dét møde skal kunne afstedkomme noget positivt!!!! Skriv du er rædselsslagende!!!!

Og siger de noget om, hvorfor din egen læge ikke må henvise dig til en psykiater for udredningen og erklæringen??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 18:51   #15
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hej til jer alle.

Ja pyha for en omgang, man orker næsten ikke at kæmpe men jeg føler også at jeg er nødt til at kæmpe for det er jo min fremtid det drejer sig om.

Jeg synes godt nok du har været en skidt omgang igennem Ametyst og det er sådan noget der skræmmer mig.
Godt at du har fået det du skulle have selvom der gik lang tid.

Til dig Hyanna.

Det gør ikke så meget at du har taget fejl af mig og en anden for alt det du har skrevet har jo ramt plet:-) Jeg har været laaaaaaaaaang tid i systemet og ja det er Eva Blach jeg slåsser mod at komme til.
Jeg har bare ikke lige villet skrive det da man jo aldrig ved hvem der læser med her:-)
Jeg har besluttet mig for at sende et klagebrev i morgen men jeg tror desværre det er en pasgang for sent. Jeg bliver vist nødt til at møde op hos psykiateren og håbe på det bedste og det skræmmer mig fra sans og samling.
Jeg har det svært psykisk og dette gør det bestemt ikke bedre.
Jeg vil klage blot for at have et bevis men mener stadig ikke at det kan være rigtigt at man kan presses til at deltage i et møde som skræmmer en så meget. Det er jo mig der skal igennem en 3 timer lange seance og efterfølgende reflektere over et helt liv.

Til dig Helene.
Så har jeg faktisk ikke overvejet at få min læge med på banen. Min læge ved at jeg skal til psykiater hvilket han stiller sig uforstående overfor da alle lægelige papirer er i orden.
Men som sagt er det sidste krampe trækning fra kommunens side.

Tak endnu engang til jer alle.

Chnevide

P.s Psykiateren skriver iøvrigt at der ikke må komme bisidder med før den afsluttende konklusion, hvad det så vil sige???
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 19:29   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja for din egen læge er jo din repræsentant, og din læge må godt vælge hvem han/hun synes du skal konsulteres hos!!

Hvor om alt er, så synes jeg i hvertfald du skal få din læge med i det her! Jeg synes du skulle få en tid, og så fortælle om kommunens forslag og at du er skræmt over den psykiater de har valgt, da hun er meget omdiskuteret - mest for det dårlige, og at du nu er rådvild da hun skal skrive en meget vigtig erklæring, som du føler nu vil give sagen et meget uheldigt udfald. Måske har din læge en bedre ide!!!

Det er fint at få din læge med, for HVIS Eva Blchs erklæring bliver ukorrekt, så står du godt, når du i god tid FØR, har fortalt lægen om din mistanke mod hende. På den måde kan du få drejet det hele til din fordel + at du vil kunne få en second oppinion fra en psykiater du eller din læge vælger!!!!

Når man har med kommunen at gøre, så er det godt at kunne spille skak og tænke mange træk frem i sagen.

Det skal nok gå det hele
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 08:38   #17
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
jeg sagde direkte til min sagsbehandler, at jeg ikke ønskede at tale med Eva Black, da jeg havde hørt dårligt om hende, og dermed fået et dårligt indtryk.

Jeg fortalte, at uanset om den dårlige kritik var berettiget eller ej, så har jeg nu på forhånd fået et dårligt indtryk af damen, hvilket kunne resultere i en dårlig udredning, når man kommer og er forudindtaget.

Min sagsbehandler gav mig ret heri, og ville finde anden mulighed. Jeg kom ind til Niels Balle Christensen, som kommunen endda indhentede fra en anden kommune (har tidligere tilhørt vores kommune), og det var guld værd.

Prøv om ikke du kan bruge denne vending også og bed om den anden.

Held og lykke

Hilsen Tutti
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 09:07   #18
nordjylland
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2008
Lokation: Frederikshavn
Alder: 52
Indlæg: 40
Styrke: 16
nordjylland er ny på vejen
Hejsa.

P.s Psykiateren skriver iøvrigt at der ikke må komme bisidder med før den afsluttende konklusion, hvad det så vil sige???


Dvs, at hun kun vil ha du har en bisidder den sidste ½ time du er der.

Nægt, optag samtalen.

Har været der og jeg ville nok sørge for at ikke komme der hvis jeg var dig.
Man kan altid gøre noget.

EB er en S....

Desværre hjalp min klage ikke, men ligger dog i min jornal sammen med hendes L...
så det blir der.

Mange tanker Nordjylland
nordjylland er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 09:56   #19
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
CHNEVIDE...

Tag du dig en dyb indånding. Åh gud hvor jeg kender til følelsen af maksimal frustration og sårbarhed over de skide kommuners manglende ressourcer til at gøre deres arbejde ordentligt.

Du skriver, at kommunen vil skubbe dig på kontanthjælp og ikke tage en fornuftig afgørelse. Hvad skal det betyde?
Hvorfor haster det så ekstremt med at få en udtalelse fra psykiateren?
Hvad er det DU gerne vil opnå?
Har du ikke nogle udtalelser fra tidligere speciallæger?
Ingen nuværende kontakt til behandlere??

VH

Og forøvrigt...

Du må GERNE have en bisidder med. Man kan argumentere for, at det er uhensigtsmæssigt i forhold til, at du skal tale om dig og dit inderste, men du har ret til selv at bestemme om der skal sidde en ved siden af dig.

Sidst redigeret af Stezu; 11-11-2009 kl. 00:13. Årsag: 2 indlæg slået sammen - husk at bruge REDIGER-funktionen ved tilføjelser
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 11:36   #20
carisma
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2009
Indlæg: 28
Styrke: 15
carisma er ny på vejen
Hej Cnehvide

Jeg følger spændt med i denne tråd, samme person er også hende min sagsbehandler nævnte i telefonen den anden dag
carisma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykiater Lonnie Alt det andet 1 21-10-2012 23:08
Er det alm for en psykiater? Snøften Alt det andet 35 12-07-2011 19:48
Psykiater m.m. Pixeline Alt det andet 2 03-07-2011 22:31
Syg psykiater Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 18-11-2010 23:04
Psykiater? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 6 15-11-2010 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension