K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-12-2009, 23:05   #31
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej Hanne.
Du skriver du også er stivgjort i ryggen betyder det så at du har Skoliose? eller hvorfor er du blevet stivgjort i ryggen?
Træls at få at vide at ens tilstand er stationær, den er rigtig meget svær at sluge synes jeg.
Men det må være en lettelse for dig at ha fået tilkendt førtidspension .
Må jeg godt havde nok til at sige hjerteligt tillykke og håber du nu kan få ro og finde dig selv med den nye tiddel som førtidspensionet
Hold da op hvor gik det stærkt neej hvor dejligt at der er nogle kummuner der kan arbejde hurtig.

Mange tak skal du ha Hanne

Annemette
Hej Annemette, ja det kan heldigvis også gå hurtigt. Nej, jeg har ikke skoliose, men er opereret 2 gange for dobbelte discusprolapser og her sidste forår gik det helt galt. Har totalt sammenfald i lænderyggen og svære modic forandringer og de havde håber i Silkbeborg at ved at stivgøre lænderyggen ville komme nogle af smerterne til livs.
Desværre har operationen ingen virkning haft. Ryggen har simpelthen været for dårlig men jeg var heller ikke lovet noget, men håbede jeg ville være i den ende med gavnlig effekt.
Desuden døjer jegmed lammelser og nerve smerter i venstre ben og fod og må indtage store mængder medicin deri blandt Lyrica som har taget nerve smerterne betydeligt. Var så slemt at jeg ikke kunne tale at dynen lå på mit ben når jeg lagde i sengen og jeg fik næsten ingen søvn på grund af de forfærdentlige smerter.

Hvad med dig? Er du også stivgjort og hvis ja for hvad?

Hilsen Hanne
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 01:06   #32
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sunshine Se meddelelser
Hej Annemette, ja det kan heldigvis også gå hurtigt. Nej, jeg har ikke skoliose, men er opereret 2 gange for dobbelte discusprolapser og her sidste forår gik det helt galt. Har totalt sammenfald i lænderyggen og svære modic forandringer og de havde håber i Silkbeborg at ved at stivgøre lænderyggen ville komme nogle af smerterne til livs.
Desværre har operationen ingen virkning haft. Ryggen har simpelthen været for dårlig men jeg var heller ikke lovet noget, men håbede jeg ville være i den ende med gavnlig effekt.
Desuden døjer jegmed lammelser og nerve smerter i venstre ben og fod og må indtage store mængder medicin deri blandt Lyrica som har taget nerve smerterne betydeligt. Var så slemt at jeg ikke kunne tale at dynen lå på mit ben når jeg lagde i sengen og jeg fik næsten ingen søvn på grund af de forfærdentlige smerter.

Hvad med dig? Er du også stivgjort og hvis ja for hvad?

Hilsen Hanne

Hej Hanne.
Føj for den lyder godt nok ikke rart.
Nej det er desværre ikke altid at operationer hjælper en skid på ens smerter.
Det er bestemt ikke sjovt med så mange forfærdentlige smerter, men dejligt at Lyrica hjælper på neve smerterne.
Det er ikke til at holde til at man næsten ingen søvn for pga... de forfærdntlige smerter.



her kommer lidt om mig.

Jeg blev født med en svær Skolioe så Skoliosen blev ret op med medtal stræve og skrure plus jeg mangelde en tre kvart ryghvil så har fået lavet en kundstig knogle og sat ind i rygsøjlen så i alt med min ryg har jeg været igennem 6 store operationer.
Men operationerne havde ingen virkning på alle de stærke smerter som jeg har hele tiden.
Så for jeg nogle lunde kan klar mig i det daglig for jeg en masse stærkt medicin
Jeg har fået af vide a min læge på Århus kummunehospital hvor jeg er opereret at der ikke kan gøres med ved min ryg udover at lindre smerterne med medicin og fysioterpi .
Han sagde også at jeg aldrig vil blive smerte fri.
Den har jeg meget svær ved at sluge fordi jeg kun er 18
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 04-12-2009 kl. 01:20.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-12-2009, 22:47   #33
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Føj da

Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej Hanne.
Føj for den lyder godt nok ikke rart.
Nej det er desværre ikke altid at operationer hjælper en skid på ens smerter.
Det er bestemt ikke sjovt med så mange forfærdentlige smerter, men dejligt at Lyrica hjælper på neve smerterne.
Det er ikke til at holde til at man næsten ingen søvn for pga... de forfærdntlige smerter.



her kommer lidt om mig.

Jeg blev født med en svær Skolioe så Skoliosen blev ret op med medtal stræve og skrure plus jeg mangelde en tre kvart ryghvil så har fået lavet en kundstig knogle og sat ind i rygsøjlen så i alt med min ryg har jeg været igennem 6 store operationer.
Men operationerne havde ingen virkning på alle de stærke smerter som jeg har hele tiden.
Så for jeg nogle lunde kan klar mig i det daglig for jeg en masse stærkt medicin
Jeg har fået af vide a min læge på Århus kummunehospital hvor jeg er opereret at der ikke kan gøres med ved min ryg udover at lindre smerterne med medicin og fysioterpi .
Han sagde også at jeg aldrig vil blive smerte fri.
Den har jeg meget svær ved at sluge fordi jeg kun er 18
Hej Annemette, nej du er da også hårdt ramt når man tager i betragtning at du kun er 18 år. I den alder skulle man da helst ikke slås med sygdom.
Går du i skole eller hvad?
Håber du får den nødvendige hjælp af kommunen og ikke bliver slæbt rundt i manegen som man tit og ofte hører syge mennesker gøre der har kontakt med det offentlige.
Jeg blev operereret første gang som 21 årig og jeg var ifærd med at læse til sygeplejeske men måtte desværre se i øjnene at det erhverv kunne det ikke blive og stoppede så.
Havde en utrolig god sagsbehandler den gang og blev tilkendt en revalidering til lægesekretær som jeg i de sidste 22 år har arbejdet som.
Nu er det så desværre slut og jeg vil komme til at savne mit arbejde, mine søde kollegaer samt alle patienterne.
Håber du kan få den rette hjælp og man skal altså ikke tage et nej for et nej men holde på sin ret og sine rettigheder selvom det til tider kan være utroligt svært når man er syg og er plaget af smerter.

Rigtig god weekend.
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 00:18   #34
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sunshine Se meddelelser
Hej Annemette, nej du er da også hårdt ramt når man tager i betragtning at du kun er 18 år. I den alder skulle man da helst ikke slås med sygdom.
Går du i skole eller hvad?
Håber du får den nødvendige hjælp af kommunen og ikke bliver slæbt rundt i manegen som man tit og ofte hører syge mennesker gøre der har kontakt med det offentlige.
Jeg blev operereret første gang som 21 årig og jeg var ifærd med at læse til sygeplejeske men måtte desværre se i øjnene at det erhverv kunne det ikke blive og stoppede så.
Havde en utrolig god sagsbehandler den gang og blev tilkendt en revalidering til lægesekretær som jeg i de sidste 22 år har arbejdet som.
Nu er det så desværre slut og jeg vil komme til at savne mit arbejde, mine søde kollegaer samt alle patienterne.
Håber du kan få den rette hjælp og man skal altså ikke tage et nej for et nej men holde på sin ret og sine rettigheder selvom det til tider kan være utroligt svært når man er syg og er plaget af smerter.

Rigtig god weekend.

Hej Hanne.

Ja det er jeg desværre.
Jeg gik ud af en special klasse her i sommeres som jeg var rigtig glad for og lærte utroligt meget .
Lige nu er jeg på kontanthjælp.
Men efter jeg var til speciallæge hvor han skulle bedømme min arbejdesevnen kan han ikke se jeg kan komme ud og få et flex-job med de stærke smerter jeg har hele tiden så han vil skrive til mn sagsbehandler at han vil anbefale pension .
Tak skal du have, jeg for den nødvendige af kummunen og ved jeg ikke bliver
slæbt rundt i manegen fordi jeg har en rigtig sød og behanlig sagsbehadler som der kun vil gøre det bedste for mig .
Okay det er også hårdt arbejde som sygeplejske.
Dejligt du have en god sagsbehandler den gang , hvad er nu lige en revalidering? kan ikke lige huske det.
Må jeg spørger hvor gammel du er sinden du skriver det nu er slut som lægesekretær? Det forstår jeg godt du kommer til.
Endnu en gang tak, nej det skal man bestemmt ikke gøre ja det er rigtig svært men man er nød til det ellers har man ikke noget at sige .

Tak du må også have en rigtig god weekendt Hanne
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 15:45   #35
sunshine
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2009
Indlæg: 15
Styrke: 15
sunshine er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser
Hej Hanne.

Ja det er jeg desværre.
Jeg gik ud af en special klasse her i sommeres som jeg var rigtig glad for og lærte utroligt meget .
Lige nu er jeg på kontanthjælp.
Men efter jeg var til speciallæge hvor han skulle bedømme min arbejdesevnen kan han ikke se jeg kan komme ud og få et flex-job med de stærke smerter jeg har hele tiden så han vil skrive til mn sagsbehandler at han vil anbefale pension .
Tak skal du have, jeg for den nødvendige af kummunen og ved jeg ikke bliver
slæbt rundt i manegen fordi jeg har en rigtig sød og behanlig sagsbehadler som der kun vil gøre det bedste for mig .
Okay det er også hårdt arbejde som sygeplejske.
Dejligt du have en god sagsbehandler den gang , hvad er nu lige en revalidering? kan ikke lige huske det.
Må jeg spørger hvor gammel du er sinden du skriver det nu er slut som lægesekretær? Det forstår jeg godt du kommer til.
Endnu en gang tak, nej det skal man bestemmt ikke gøre ja det er rigtig svært men man er nød til det ellers har man ikke noget at sige .

Tak du må også have en rigtig god weekendt Hanne
Hej Annemette,
Jeg er "kun" 43 år og skulle jo have været på arbejdsmarkedet i mange år endnu men sådan skulle det desværre ikke være.
Men når det nu skulle være sådan så er jeg utrolig glad for at jeg ikke oveni det at være syg også skulle kæmpe en kamp med kommunen som man jo herinde ser mange gør.
Min pensions sag gik heldigvis hurtigt igennem. Søgte den 8. oktober her i år og fik besked den 27. oktober at jeg var tilkendt pension fra den 01. november.
Håber det bedste for dig også.
Vil lige holde kontakten med dig på den private mail.

God weekend.

Hilsen
Hanne
sunshine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2009, 16:08   #36
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af sunshine Se meddelelser
Hej Annemette,
Jeg er "kun" 43 år og skulle jo have været på arbejdsmarkedet i mange år endnu men sådan skulle det desværre ikke være.
Men når det nu skulle være sådan så er jeg utrolig glad for at jeg ikke oveni det at være syg også skulle kæmpe en kamp med kommunen som man jo herinde ser mange gør.
Min pensions sag gik heldigvis hurtigt igennem. Søgte den 8. oktober her i år og fik besked den 27. oktober at jeg var tilkendt pension fra den 01. november.
Håber det bedste for dig også.
Vil lige holde kontakten med dig på den private mail.

God weekend.

Hilsen
Hanne
Hej Hanne.
Ja okay , ja det skulle du jo hve været men det går jo desværre ikke altid som mig selv ønsker dig.
Ja det kan jeg godt forstå du er glad for.
Ja det må man sige det gjorde super dejligt.
Tak hanne.
Det må du meget gerne hanne god ide.
Tak og i lige måde .
Annemette
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Speciallæge? Sommerfugl77 Spørgsmål ang fleksjob 4 31-08-2012 15:44
Speciallæge? Mrs.Daisy At søge førtidspension 4 07-04-2012 15:36
Speciallæge tjele88 Alt det andet 0 20-12-2011 11:19
speciallæge nono222 Alt det andet 7 23-09-2011 21:50
Speciallæge... H.C Alt det andet 0 27-10-2009 04:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension