K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-03-2010, 10:27   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Flere søger hjælp hos private socialrådgivere

"Stadig flere borgere har mistet tilliden til, at deres sag behandles ordenligt af kommunen, og derfor søger de hjælp i det private.

Det betyder, at antallet af selvstændige socialrådgivere er mere end fordoblet på bare få år, så der i dag er over 100 private socialrådgivere, skriver Kristeligt Dagblad."

http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/...=2009907310311

-det finder jeg da også dybt bekymrende for var det ikke meningen at det kommunale system skulle være en hjælp -og ikke en forhindring

Sætter så også lige et link ind til denne private hjælp: http://www.kavaleriet.dk/Default.aspx?ID=178

-der findes mange muligheder MEN endnu har jeg ingen steder set hvad en sådan hjælp koster?

-og det er da så også en vigtig side af sagen for har alle råd til denne hjælp, som det offentlige jo BURDE tilbyde via skatten?
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 10:32   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Hvad betaler man snart skat til?
det beviser bare folk har mistet troen totalt på det offenlige.
en kommunen er ikke en hjælper, men en modstander.
trist det er blevet sådan.
Men kassetænkning er kommet i første række og det bliver sikkert endnu værre med en ny reform
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 10:42   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er i den grad en fallit erklæring til vores kommunale system, når det så er sagt så vil jeg i retfærdighedens navn lige sige at vi også her på siden har et link til nogle private socialrådgivere det står under nyttige link og jeg lægger det også lige her http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2381

Ved at Web har været i dialog med dem for at finde ud af pris men det er vist noget med sagen og time antal osv osv der afgøre hvor meget det kommer til at koste, men hvorom alt er så er det nok en kendsgerning at dem der har aller meste brug for hjælpe bestemt ikke er dem der har råd til at betale sådan en privat socialrådgiver ..

Så igen bliver det opdelt den fattige del af befolkningen vil have alle problemer med kommune og de kan ikke bare købe sig til en bedre behandling , lige som det er dem der heller ikke på privat hospitalet vil kunne købe sig til en bedre behandling hvem sagde skæv vridning ...
  Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 11:48   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Fallit??? Nej Hejdien, det er da en sejer, helt alvorligt, i DK må man ikke være fejlfarve, man må ikke være arbejdsløs, man må ikke være syg, man må ikke have en forkert religion, være ejer af de mest menneskevenlige hund (men godt eje den race som bidder og dræber oftest) og ej heller være handicappet, det er et signal der skal sendes klart og TYDELIGT.

En mision der tydeligvis har været fra politikerenes taburetter (ikke kun de blå) de sidste efterhånden mange år.
Det syntes jeg da nok er lykkedes ret godt.

Jeg tror ikke det er en fejl, for var det en fejl havde de langt kursen om, til medmenneskelighed og bred accept af forskellighed, samt retten til at bestemme over sit eget liv, for længe siden. Jeg tror det er fuldt ud bevist.

Måske jeg er pessimistisk, men jeg ser flere og flere groteske sociale sager, jeg ser besparelser og forringelser på sygehuse på skoler ol indstidutioner, jeg ser flere og flere ulovlige handlinger (i spareknivens navn) jeg ser flere og flere børn der bliver tabt på gulvet (igen i spareknivens navn) jeg ser flere og flere fattige, et større skæld mellem rig og fattig, jeg ser.... nedgang faktisk over hele linjen, og har kun set det blive være og være, rigtig stærkt er det gået de sidste 3-4 år sys jeg. Fordi jeg har set det over så lang en periode, kan jeg kun være pessimistisk, netop med udgangspunktet, var det ikke meningen var kursen ændret.

Det eneste positive jeg ser lige nu, er at medierne tilsyneladende er begyndt at tage sig sammen, og ture være kritiske over for politikerne og deres beslutninger, om end jeg godt kunne bruge noget mere tv dækning, og bruge meget meget mere omkring den dårlige måde os "udskud" bliver behandlet på, men lidt har bestemt også ret.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2010, 13:01   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
har haft det meget nemt med mine 2 sagsbehandler.
de har begge sagt du kan ikke arbejde og slut.
Men har jeg fået en afgørelse nej.
de har 5 uger tilbage og har ikke modtaget noget om hvornår man sag bliver afgjort.
min sagsbehandler har skrevet den er gået videre for næsten 2 måneder siden
6 måneder for at skrive et par linjer fra en lægekonsulent
så det er ikke kun sagsbehandlerne som gør livet surt for en syg.
den ventetid kan man ikke betale sig fra.
havde 8 dage til en parthøring og kommunen har år.
så bliver spændende med eller uden private sagsbehandler hvor mange som kommer i arbejde fremover.
de fleste ender sikkert på kontanthjælp, for der er ingen hjælp at hente på en kommune.
et jobtræningskursus og hvad de ellers kalder det, får da ikke folk i arbejde.
det kræver uddannelse eller efteruddannelse.
men det må ikke koste noget
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygemeldte hyrer private socialrådgivere Webmaster K10 Nyheder 0 25-06-2012 08:20
Private socialrådgivere bedst! buster Politik og Samfund 0 17-04-2011 09:31
Nogen her med erfaring/oplevelser ved brug at private socialrådgivere.. @PerChr Politik og Samfund 0 06-11-2010 20:02
søger hjælp hos private socialrådgivere bla-bla Politik og Samfund 6 07-08-2009 23:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension