K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2012, 16:12   #21
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
...Hvor jeg dog er træt af dén historie med "Carina"...! Den har skadet debatten SÅ meget, og bruges nu både af Möger og jbo som argument for at ramme de svage Hvordan mon "Carina" har det med, at hun og hendes historie har haft sådanne konsekvenser...? Hvordan mon Cekic har det med, at have skadet debatten så meget...?
Det er ganske sansyneligt, at “Carina” sagen var et arrangeret teater stykke. Ikke fordi Carina ikke findes, men at hendes sag blive brugt gang på gang, er mere end suspekt.
I politikken ALT er muligt.

Bare en tanke…..
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 16:49   #22
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nå! Nu er det åbenbart "kun" ftp'ere på ordningen efter 2003, der skal have reguleret deres ftp mindre, mens ftp'ere på den gamle ordning og folkepensionister og studerende (???!!!) går fri...

Citat:
Overførselsindkomster (kontanthjælp, dagpenge og førtidspensionister efter 2003) skal prisreguleres, så de i fremtiden reguleres efter prisudviklingen i samfundet og ikke som i dag efter lønudviklingen. Folkepensionister og SU-modtagere er ikke en del af ændringen
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...er-i-spil.html

Hvad sker der dog lige for dem...?!

Jeg tror i øvrigt ikke på Regeringen vil samarbejde med EL om den skattereform. Regering er for blå til det... Og oppositionen har været ret tavse mht. kritik af at kræve ind blandt de svage grupper, så det kunne jo tyde på, at der var en vis overensstemmelse mellem opposition og Regering på det punkt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 16:58   #23
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Førtidspensionister som bor til leje og få boligsikring har nu også noget at tænke over. Hvordan mon den blive nu beregnet. ( ikke forglemme de høje husleje stigninger, hos mig på 7.5 % )
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:05   #24
keld60
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2010
Indlæg: 528
Styrke: 14
keld60 er ny på vejen
Mon ikke satsen på en FP bliver lave end på KHJ med tiden, Modtagere af KHJ er der mulighed for at få på arbejdsmarkedet med tiden, men med en FP er man jo vurderet uegnet til at komme tilbage.
keld60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:07   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
''Carina'' sagen, har været med til at skære ALLE på overførslesindkomst over én kam, som værende bar Carina'er........og den bredde befolkning tror - godt hjulpet på vej af skandalejournalister, at alle bare skal ud og bestille noget. Syge eller ej.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:30   #26
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det er ikke bare regeringen som er alt for blå til EL
også deres reform er alt for blå til EL.
Lars Ulykke har udtalt at hvis venstre skal hjælpe med at finde penge.
Skal de også være med til at bruge pengene.
Gad vide hvad EL gør, de er jo blevet relativt store. Så det er nok ikke nok
bare at give dem et kødben i ny og næ som tidligere.

Er der nogen som kan forklare mig hvad der menes med det her.
(Det er taget fra Risas link)

"Førtidspensionister, der er på ordningen fra før 2003, får mulighed for at komme på den nye ordning. Det vil ifølge regeringen hjælpe cirka 60.000 førtidspensionister, der vil få op mod 10.000 og 15.000 kroner mere årligt"
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:37   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det betyder, som der står, at de gamle førtidspensionister kan komme over på den nye ordning og få flere penge mellem hænderne.

Dem på den gamle ordning har jo tre satser, lav, mellem og høj. Lav og mellem, får ikke ret mange penge om måneden, hvor de nye får lidt over 17.000 kr om måneden.

Men det er jo noget man skal regne lidt på, for os på den nye ordning får fx ikke nedsat licens, medicintilskud mm.
Og os på den nye ordning kan få frataget pensionen hvis vi får en bedring af arbejdsevnen. Man kan ikke få frataget sin førtidspension på den gamle ordning, selvom man kan arbejde fuldtid.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:42   #28
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Jeg vil hellere gå den nye til den gamle ordning
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:46   #29
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
... Man kan ikke få frataget sin førtidspension på den gamle ordning, selvom man kan arbejde fuldtid.
Det er lige det som sagen drejer sig om. Dem som hopper på tilbuddet vil være de første hvis pensioner blive revurderet.

Ved at overflytte folk til ny ordning regeringen vil få langsomt mulighed for at fjerne førtidspensions ordning totalt .

Stille og roligt… og efter 2030 førtidspension blive kun noget man har hørt om.

Det er det som er planen.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2012, 17:48   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg vil ikke på den gamle ordning

Jeg kan godt lige klare den licens på 200 kr om måneden, og jeg har ikke noget medicinforbrug, såååååååå.........ingen grund til at gå flere tusinde ned om måneden, for at få 200 kr tilbage
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den nye skattereform i mere letlæseligt form Abraxus Politik og Samfund 5 18-09-2012 13:05
900.000 taber på skattereform Risa Politik og Samfund 14 06-09-2012 13:40
Radikal kritik af skattereform Risa Politik og Samfund 7 02-07-2012 22:45
Skattereform - førtidspension?? heltinde Politik og Samfund 21 01-07-2012 01:47
Ledige skal bidrage til regeringens skattereform Webmaster K10 Nyheder 0 27-05-2012 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension