K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2009, 02:04   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, og så skal han tjekke sin forskudsopgørelse.

Der er MANGE fejl.

Mit gæt er, at det kan være der, fejlen er.

Men tjek også, om han står som enlig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 03:45   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Zuza min første tanke var også skattekortet og fradraget ...

Ditte den nemmeste måde for din bror at finde ud af det på er at ringe til pensions kontoret mandag..

Han skal sige til dem at han syntes at det lyder underligt og så finde ud af hvad han har af trækprocent og personfradrag og om han får beløbet som enlig (kan jo som andre også skriver være hans skilsmisse der er gået noget galt med, så vidt jeg husker skal også pensionister selv huske at oplyse om ændringer )

Så hvis han ringer mandag er der en mulighed for at få det bragt i orden inden den næste første ...

Jeg kender flere pensionister der er enlige med lån ca af din brors størrelse og de får mellem 10 og 11.000 udbetalt , så din bror skal nok ikke bruge så meget tid på papir han måske ikke lige kan huske hvor ligger henne , en opringning til pensionskontoret vil nok være det hurtigste og nemmeste ...

kom lige tilbage og fortæl hvad han finder ud af ,hvis han ikke har oplyst at han er blevet skilt feks ja så ved jeg sgi ikke om han kan få noget tilbage med tilbagevirkende kraft ,men man kan jo altid prøve
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 05:10   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej
Nu tror jeg ikke pensionskontoret har forskudsopgørelser liggende ved hånden, de går ud fra sidste årsopgørelse, men han kan jo logge ind på www.skat.dk med login info fra årsopgørelsen og checke tallene selv, samtidig rette hvis forskudsopgørelsen er forkert.
Derefter kan han så ringe til pensionskontoret og få tingene rettet på mandag.
Ellers tror jeg stadig mit indlæg 18.03 dækker problemet.

Vedrørende efterregulering af pensioner : Iflg. Lov om Social Pension §39 stk 4
Citat:
Stk. 4. Hvis oplysning om ændringer, jf. stk. 2, der medfører forhøjelse af pensionen, modtages af kommunalbestyrelsen senere end tidspunktet for ændringen, omregnes pensionen med tilbagevirkende kraft for tidspunktet for ændringen, dog højst for en periode på 6 måneder fra tidspunktet for modtagelsen af oplysningerne, jf. stk. 3.
mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 31-01-2009 kl. 05:16. Årsag: quote tilføjet
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 05:17   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Neurosmølf right det har du ret i ...

Det smarteste er nok at gå ind via skat (tænkte ikke så langt ) og finde ud af hvordan skattekortet ser ud , og derefter er det pensionskontoret ...

Ikke alle pensionskontore er lige flinke , jeg ringede til ydelsekontoret i sidste uge og de regnede alt ud for mig , de vidste hvor meget jeg skulle af med i skat og hvor meget jeg ville få udbetalt og den vej kunne jeg se om der var noget galt ,men selvfølgelig vil det være nemmere og hurtigere at gå ind og kigge på skattekortet for det kan han gøre den dag i morgen , så er den ryddet af vejen inden mandag ....

Så du har ret igen
  Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 05:18   #15
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Tak Hejdien
Jeg får alt for sjældent ret i denne verden men Jeg siger tak og for det

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2009, 05:36   #16
Slettet bruger
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2009
Indlæg: 57
Styrke: 16
Slettet bruger er ny på vejen
Lyder bestemt underligt

Lyder bestemt lidt underligt. Men kunne det tænkes at han bliver set som at bo "hjemme"? Altså samme efternavn
Slettet bruger er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Satser falentin Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 27-08-2013 08:04
Førtidspension satser 2010 Sabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 40 18-06-2010 17:33
Førtidspension satser? Lime Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 16-06-2010 15:47
fpp satser -øhh... buster Dit og Dat 4 03-11-2009 15:34
Sygedagpenge/førtidspension satser Mariepigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-04-2007 18:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension