K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2008, 16:14   #31
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Godt ! Take no shit anymore.

Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2008, 23:20   #32
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hjælp med at holde liv i debatten - jo mere omtale jo større interesse fra medierne

http://www.fyens.dk/modules/debat/to...topicid=264566
http://www.ebblog.dk/3715/perma/37654/
http://www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...?topicid=10814
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 02:16   #33
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Er gået i gang via depweb og link til k10

Hej Lena

Du kan tro det bliver spredt ud hvor jeg kan. Det skal frem og det skal bekæmpes. Usandhedderne og fortielserne skal møde modstand

Der er lange ventetider på behandlingen af sager om førtidspension i Odense
Se og hør indslaget her http://www.tv2fyn.dk/video/12075
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 03:34   #34
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lena jeg er også med i disse debatter igen, fra på mandag af
  Besvar med citat
Gammel 27-01-2008, 23:24   #35
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Socialudvalget har endnu flere problemer med sagsbehandlingen.

Nu kommer de i TV2 Fyn igen, igen, igen. Mandag den 28. januar 2008.

Citat:
Mandag Kl. 19:30
Regionale nyheder og Plejefamilie stopper

Plejefamilie i Odense anklager kommunen for ekstrem dårlig sagsbehandling til skade for plejebarnet. En kritik som flere andre plejefamilier deler.
http://www.tv2fyn.dk/program
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 27-01-2008 kl. 23:32. Årsag: dato rettet
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 04:06   #36
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
LovAssistenter og ProcesGuider
Under de enkelte områder får du også let adgang til LovAssistenter og ProcesGuider, der er dine værktøjer til at sikre en lovmæssig korrekt sagsbehandling – hver gang.


Undtagen i din sag, Lena.

Der var sikkert strømafbrydelse den dag, de så på din sag.
Eller en "virus".

Se her, hvilken kommune der sidder som formand i bestyrelsen:

Rådmand, Odense Kommune

http://www.kommuneinformation.dk/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2008, 10:51   #37
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Debatten kører stadigvæk

http://www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...cid=10814#p962
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2008, 10:03   #38
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Svar fra Erik Simonsen

Jeg har fået svar fra Erik Simonsen som skriver "Henvendelser fra Deres side om disse sagsforløb vil derfor fremover ikke blive besvaret"

Det afstedkommer lige følgende spørgsmål fra mig?

-------------------
Kære Erik Simonsen

Jeg har modtaget dit brev af 31. januar 2008, hvori du skriver, at henvendelser fra mig omkring mit sagsforløb fremover ikke vil blive besvaret.

Det er bekymrende at jeg som borger ikke har ret til et svar på mit spørgsmål, som lyder;

Jeg skal i det hele taget venligst anmode om en redegørelse for, hvordan Odense Kommune kan tolke at mine diagnoser bør nedsætte funktionsniveauet i forventeligt let grad, når begge speciallægeerklæringer udelukker at jeg kan vende helt eller delvist tilbage til mit job som bogholder? Er det forventeligt let grad? Er det Odense Kommunes vurdering, at behov for boligtilretning i køkken, brug af rollator, behov for invalideskilt til bil osv er let grad?

Jeg skal erindre om at speciallæge Glen Gorm Rasmussen har udtalt "at den kombination af diagnoser, som Lena Bæk Michelsen har (Ehlers-Danlos, fibromyalgi og hypermobilitetssyndrom) ofte fører til en invaliderende tilstand, som gør det umuligt at arbejde" og at Sundhedsstyrelsen anbefaler inddragelse af ekspertviden omkring Ehlers Danlos, idet det er et sjældent handicap.

Endelig skal jeg gøre opmærksom på, at Odense Kommunes lægelige skøn er foretaget af sociallæge Elisabeth Schmidt, som Odense Kommune efterfølgende erkender har været vildledende i sine tolkninger af mine diagnoser, har undladt en diagnose, og har brugt urigtige oplysninger, sociallægen har simpelthen vurderet på hospitalsundersøgelser som ikke tilhører mig?

Jeg formode, at du har en god grund til ikke at ville svare på dette spørgsmål?


med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen

------------------

debat;
http://www.fyens.dk/modules/debat/to...264566#p165183

http://www.tv2fyn.dk/modules/debat/t...?topicid=10814
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2008, 02:49   #39
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ombudsmandsafgørelse om MANGLENDE besvarelse af breve.

Citat:
En kommune meddelte en borger at tre breve som han havde sendt til kommunen, ville blive besvaret på et nærmere angivet tidspunkt. Brevene indeholdt en række spørgsmål angående en sag som kommunen havde behandlet, og der blev i brevene rykket for svar på flere tidligere breve til kommunen. Senere meddelte kommunen imidlertid borgeren at den ikke så sig i stand til at besvare yderligere henvendelser fra ham. Kommunen henviste bl.a. til at det ikke var muligt at få præciseret de spørgsmål som borgeren anså for ubesvarede, eller at tilvejebringe besvarelser/beslutninger som borgeren anså for tilfredsstillende.

Ombudsmanden mente at det havde været bedst stemmende med god forvaltningsskik hvis kommunen ved en gennemgang af korrespondancen havde undersøgt om den tidligere havde besvaret dels de spørgsmål som de tre breve indeholdt, dels de tidligere breve som angiveligt var ubesvarede. Ombudsmanden henviste til at det må anses for bedst stemmende med god forvaltningsskik at en myndighed så vidt muligt besvarer de spørgsmål som den modtager fra borgerne, men ombudsmanden præciserede samtidig at der gælder visse undtagelser herfra.

Ombudsmanden henstillede at kommunen genoptog sagen med henblik på at fastslå i hvilket omfang der var spørgsmål og tidligere breve som ikke var besvaret, og efterfølgende tage stilling til i hvilket omfang disse burde besvares. (J.nr. 2003-0562-100).
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=28817
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2008, 08:02   #40
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Tak Zuza - det medfører da lige følgende til Ombudsmanden;

-----------------

Kære Christian Ougaard


Jeg har modtaget brev af 31. januar 2008 fra Rådmand Erik Simonsen, hvori han skriver, at henvendelser fra mig omkring mit sagsforløb fremover ikke vil blive besvaret, se venligst vedhæftede.

Det er bekymrende at jeg som borger ikke har ret til et svar på mit spørgsmål, som lyder;

"Jeg skal i det hele taget venligst anmode om en redegørelse for, hvordan Odense Kommune kan tolke at mine diagnoser bør nedsætte funktionsniveauet i forventeligt let grad, når begge speciallægeerklæringer udelukker at jeg kan vende helt eller delvist tilbage til mit job som bogholder? Er det forventeligt let grad? Er det Odense Kommunes vurdering, at behov for boligtilretning i køkken, brug af rollator, behov for invalideskilt til bil osv er let grad?"

Speciallæge Glen Gorm Rasmussen har udtalt "at den kombination af diagnoser, som Lena Bæk Michelsen har (Ehlers-Danlos, fibromyalgi og hypermobilitetssyndrom) ofte fører til en invaliderende tilstand, som gør det umuligt at arbejde" og at Sundhedsstyrelsen anbefaler inddragelse af ekspertviden omkring Ehlers Danlos, idet det er et sjældent handicap.

Endelig skal jeg gøre opmærksom på, at Odense Kommunes lægelige skøn er foretaget af sociallæge Elisabeth Schmidt, som Odense Kommune efterfølgende erkender har været vildledende i sine tolkninger af mine diagnoser, har undladt en diagnose, og har brugt urigtige oplysninger, sociallægen har simpelthen vurderet på hospitalsundersøgelser som ikke tilhører mig! Det bør vel også indgå, at Odense Kommune trods opfordning ikke ønsker at efterleve Sundhedsstyrelsens anbefalinger omkring inddragelse af ekspertviden.

Dette blot uddybende til, hvorfor jeg mener at sociallægeerklæringen er så himmelråbende forkert.

Jeg er opmærksom på, at I tidligere har afvist at gå ind i sagen under henvisning til at Odense Kommune har beklaget en række forhold. Det finder jeg ærgeligt, idet jeg må fastholde at det har haft betydning for sagens udfald. At Odense Kommune kan fastholde det lægelige skøn, trods så mange modsigende forhold står jeg klart uforstående overfor. Odense Kommune har jo - trods massive indrømmelser - fastholdt at så fejlagtig sagsbehandling ingen betydning har haft for resultatet, hvilket netop taler imod f.eks. ekspert på området Glen Gorm Rasmussen.

Har jeg som borger ikke som minimum ret til en begrundelse for det lægelige skøn?

med venlig hilsen


Lena Bæk Michelsen
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension