K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2013, 18:10   #21
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Det kan godt være jeg spørger dumt, men er det den samme Ricky som hjælper herinde og svare nogen gange? Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:22   #22
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Det kan godt være jeg spørger dumt, men er det den samme Ricky som hjælper herinde og svare nogen gange? Indiansummer
Ja, det er den Ricky, der faldbyder sig her inde som den gode fe der bare vil hjælpe...
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:34   #23
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Det kan godt være jeg spørger dumt, men er det den samme Ricky som hjælper herinde og svare nogen gange? Indiansummer
Ja og han optræder ikke kun på k10.

Jf. artiklen har han etableret sig på flere netværk for syge , øjensynligt for at skaffe omsætning til butikken.
Den denoffentlige.dk havde ham som blogger. Efter afsløringerne er han her opsagt.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:41   #24
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Så også at MS-radio har opsagt samarbejdet med ham ovenpå den debat, der har været på offentlig.dk samt de sociale medier...

Jeg har fulgt med i debatten de forskellige steder, og det der undrer mig er, at mange af Rickys forsvarere synes det er SÅÅÅ synd for ham, at artiklen kommer ud, mens han er på ferie, så han ikke har en chance for at forsvare sig... Øh, der er da en ret fair chance for, at det netop var fordi, han vidste artiklen kom, at han tog på ferie...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 18:49   #25
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Det kan godt være jeg spørger dumt, men er det den samme Ricky som hjælper herinde og svare nogen gange? Indiansummer
ja, oplevede selv engang da jeg havde opgivet at få svar på et spørgsmål fra ham, da jeg havde engageret firmaet at jeg stillede det herinde og så var det sørme ham som svarede. Det havde han tid til, men ikke til at svare mig da jeg sendte indtil flere mails med spørgsmålet

Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Så også at MS-radio har opsagt samarbejdet med ham ovenpå den debat, der har været på offentlig.dk samt de sociale medier...

Jeg har fulgt med i debatten de forskellige steder, og det der undrer mig er, at mange af Rickys forsvarere synes det er SÅÅÅ synd for ham, at artiklen kommer ud, mens han er på ferie, så han ikke har en chance for at forsvare sig... Øh, der er da en ret fair chance for, at det netop var fordi, han vidste artiklen kom, at han tog på ferie...
Og der udkom samme dag en artikel hvor han fik lov at forklare sig, men det kunne han ikke. Han gav istedet sine medarbejdere skylden. Pinligt
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 19:14   #26
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Hvis ellers oplysningerne i artiklen står til troende , er der efter min mening tale om strafbare forhold i form af bedrageri.

Jeg synes umiddelbart han har en dårlig sag. Kritikken kommer fra alle flanker , såvel tidligere klienter , som ansatte og de rådgivere der har overtaget sagerne.
Desuden finder jeg det bemærkelsesværdigt han ikke kan redegøre for hvor mange han reelt har hjulpet.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 19:37   #27
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Hvis ellers oplysningerne i artiklen står til troende , er der efter min mening tale om strafbare forhold i form af bedrageri.

Jeg synes umiddelbart han har en dårlig sag. Kritikken kommer fra alle flanker , såvel tidligere klienter , som ansatte og de rådgivere der har overtaget sagerne.
Desuden finder jeg det bemærkelsesværdigt han ikke kan redegøre for hvor mange han reelt har hjulpet.
Problemet er nok bare, at det kan blive ganske vanskeligt at bevise, at noget strafbart er begået... Som privat socialrådgiver er han (så vidt jeg ved) ikke underlagt de regler sagsbehandlere i kommunen er. Fx. tror jeg ikke han er notatpligtig, og netop pga den manglende skriftlighed vil det være nærmest umuligt at bevise for en klient hos ham, at han ikke har rørt en finger i sagen.

Så medmindre man har optaget telefonsamtaler med ham eller fx ligefrem i en mail har fået ham til at indrømme, at han ikke har lavet en s..., ja så er det nok op ad bakke

Det er et KÆMPE problem at folks retssikkerhed er så dårligt stillet på et privat marked.
I kommunalt regi vil det være væsentligt nemmere at bevise, hvis en sagsbehandler har sjoflet en sag - netop fordi disse skal nedskrive hver gang, der er kontakt med en borger. Er intet nedskrevet, er intet sket...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 19:52   #28
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Tror ikke han angre, tror ikke han ejer empati .. Han har lige lagt et billede på fb hvor han hygger på en båd... Jeg ville have gravet mig ned hvis jeg var ham... Og ja, hvordan pokker kan folk bakke ham op, velvidende hvor mange han har svigtet, og direkte taget røven på.. Kunne have hans tilhængere "mistænkt" for ikke at være "borger" men venner som bare bakker ham op.. Håber at han kan dømmes, for det er jo ikke bare en eller to som han har taget røven på... Jeg tror der er så mange, også folk som ikke tør at stå frem..
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2013, 21:32   #29
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
@frup

Jeg forholder mig ikke til den del der vedrører dårlig sagsbehandling. Men til påstandene om der intet er foretaget i mange af sagerne overhovedet. Hvis det er korrekt er der tale om bedrageri. Og på dette felt er private virksomheder ikke bedre stillet end det offentlige , tværtimod.

I straffemæssig henseende er det yderligere skærpende at han tog nye klienter ind , mens gamle sager lå urørte ( hvis ellers artiklen står til troende ).
Senest på dette tidspunkt ved han , eller bør han vide han har flere klienter end han kan magte. Han handler med andre ord i ond tro.

Mht. til bevisbyrde.
Den mener jeg ikke vil være umulig at løfte. Dels har flere ansatte stået frem som formentlig vil være parate til at aflægge vidnesbyrd. Og dels kan myndighederne påkræve at se sagsmapperne. Heri skulle der gerne fremgå korrespondance til klient og relevante myndigheder.

Jeg vil godt understrege at det selvfølgelig er med forbehold for at artiklens indhold står til troende. Det kan jeg jo af gode grunde ikke vide.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2013, 02:00   #30
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal lige siges at jeg ikke ville have deltaget i denne tråd...ene og alene fordi jeg ikke kan lide den måde man gør disse ting på...uden beviser...og helt uden nogen der anmelder ham til politiet...

Det er æreskrænkende og man kan blive hevet i retten hvis man altså ikke har beviserne i orden...

En skriver en artikel mest baseret på nogle konkurrenter og vist nok en enkelt person....

De mange personer som føler sig snydt....der er ikke en eneste af dem som anmelder snydet til politiet...

Jeg forstår virkelig ikke hvorfor han ikke bliver anmeldt...det ville jeg gøre hvis han havde "snydt" mig....

Det kunne nu ikke ske da jeg aldrig kunne drømme om at overlade min sag til en vildt fremmed...

Artiklen holdt jeg op med at læse da det gik op for mig at den var baseret på konkurrenter...og vist nok en enkelt klient...og det faktum at der ikke var en enste der ville anmelde ham til politiet...

Jeg kan så godt se at der er flere som skriver at de er blevet snydt af ham...dog uden at det er det som artiklen er baseret på...

Jeg fatter ikke at de konkurrenter til ham som det meste af artiklen er baseret på....at de ikke har opfordret samtlige af alle de mennesker som er blevet snydt....til at anmelde det til politiet....

Politiet skal nok tage det alvorligt hvis så mange anmelder det...

Selvfølgelig kan man anklage dem som støtter ham og som mener de har fået det de skal have for deres penge...for "venner" til ham....

Andre ville måske sige at dem der er imod ham...ja de er "venner" med hans konkurrenter...

Det er jo spekulationer som der intet bevis er for...

Jeg aner ikke hvad der passer...er der blevet snydt eller er der ikke...har han lavet noget for sine klienter eller har han ikke...har han taget for mange klienter ind eller har han ikke....der er mange spørgsmål

Det er også en af grundene til at alle dem der er blevet snydt skulle anmelde ham så de kan få rettens ord for det....evt måske endda deres penge tilbage...

Har han taget for mange klienter ind...tja det ved jeg heller ikke...tror heller ikke man kan sige det ud fra at nogle mener han ikke har gjort noget i deres sag....for vi alle ved hvor svært det er at få kommunerne til at få fingeren ud...sager kan stå stille i meget lang tid....også selv om man får en rådgiver til at skrive for en...

De fleste firmaer gør det dog...tager for mange ind....for pengene er jo rare nok...

Den eneste måde man kan finde ud af noget på...ud over selvfølgelig at få ham ned med nakken på nettet som rigtig mange er i færd med....det er nok ved at anmelde ham til politiet...og få nogle beviser på bordet...

Det vil sagtens kunne undersøges om han slet intet har lavet i folks sager...i så fald hvad han har lavet....og om han bare har krævet penge ind...

Det der med at han faldbyder sig herinde....tja han har hjulpet med en masse spørgsmål fra en masse brugere....som endda har været ret glade for det...det er da også den eneste grund til at han har fået sit link i sin signatur...og der gik rigtig lang tid inden han fik det...hvor han har hjulpet rigtig mange herinde med svar på deres spørgsmål...

Sålænge han var villig til at hjælpe....gratis....herinde...ja der kunne han så have sit link i sin signatur....hvilket er en meget udbredt måde at gøre tingene på...

Skulle han så ikke have haft lov til at have det link i sin signatur...tja det er der nok mange meninger om...

Men personligt fortrak jeg at folk kunne få gratis hjælp herinde...end at skulle slette linket...fordi nogen kunne trykke på det...

Er det min opgave at sørge for at folk ikke ville kunne hyre ham som rådgiver...tja det er der sikkert også mange meninger om....

Men jeg mener det ikke...for hvis et link her på siden kan gøre dette....ja så kunne jeg slette de fleste link herinde...

Hvad med dem der skriver at de er uddannet socialrådgivere herinde i deres signatur...hvad hvis en nu gør det som en af dem skriver og det viser sig at det var forkert....er det så min skyld...skal jeg så slette pågældende bruger...

Eller har folk selv et ansvar for hvad de gør og lytter til...som der iøvrigt også står i den klare ansvarsfrasigelse der er under reglerne...

Har jeg og andre advaret imod at hyre både ham og andre rådgivere....ja det har vi...

At folk så vælger at ignorer dette....ja det må ligge på dem selv..

Vi har ydermere forsøgt at gøre det rigtigt klart under reglerne at K10 ikke har nogle sagsbehandlere eller arbejder sammen med nogen...

Hvis det skal være mit ansvar at nogen hyre en eller gør noget som nogen siger herinde...ja så må jeg bare lukke siden ned...for det ansvar kan jeg ikke have...

Har han så gjort det for at få klienter i hus....sikkert...måske også derfor han har været andre steder på nettet...ikke at jeg ved det...men det siger nogle af jer...

Man skal bare huske at han faktisk har hjulpet rigtig mange herinde....ganske gratis...uanset grunden til at han har gjort det...og det er jo det som det drejer sig om herinde...at folk kan få gratis hjælp...

Har folk selv et ansvar for dem de hyre eller for den sags skyld lytter til...ja det har de...også selv om de står i en møj situation og har brug for hjælp...

Jeg har ikke modtaget så meget som en eneste mail om at han har forsøgt at kapre kunder herinde....via privatbeskeder...ikke en har skrevet...

Der står tydeligt under reglerne at man skal kontakte mig hvis nogen spammer eller forsøger at "sælge" noget til en...

Læser folk så disse regler...tja det gør de sikkert ikke...men det er deres ansvar at gøre det...

Var det sket...at jeg havde fået klager over at han kontakter folk fordi han vil kapre dem som kunder......ja så havde han brudt sin aftale...og ville være blevet smidt ud..

Herinde på K10....der har vi altid advaret imod at man bruger privatrådgivere...også selv om man har det svært...

Det er så svært at vide hvem man hyre...og hvad man får for sine penge...og det er generelt ikke særligt smart at overlade sin sag til fremmede...

Selvfølgelig er der nogen der føler at de er tvunget ud i at bruge sådan en....og det er jo i sig selv ganske forfærdeligt....for alle burde kunne få den hjælp man skal have på kommunen....det står yderst klart i loven...

Vi burde alle kæmpe for at der slet ikke er brug for disse privatrådgivere...

Er Ricky så et dårligt menneske....eller er han ikke....

Jeg ved det ikke...

Så hermed en stor opfordring til alle jer der føler i er blevet snydt af Ricky....

Anmeld det til politiet!!!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Madklippekort til 'socialt udsatte' i københavns Kommune L.S. Politik og Samfund 6 10-04-2013 23:48
Nyt millionunderskud presser de udsatte i Odense Odenseaneren Politik og Samfund 0 06-03-2010 09:33
Rådet for socialt udsatte Ragdoll Politik og Samfund 3 13-01-2010 03:44
Besparelser på socialpsykiatrien - Udsatte Voksne Mella Politik og Samfund 6 11-10-2009 02:13
Regeringen snyder kommunerne, som snyder borgerne zuza Nyt om loven 0 13-11-2008 21:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension