K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-09-2012, 12:57   #11
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af søsser98 Se meddelelser
Stop det cirkus med gratis arbejdskraft så er der mange der vil kunne få job igen

som det er idag blir arbejdsgiverne kimet ned om de ikke nok vil tage nogle i GRATIS praktik ovs
•Virksomheden skal hverken betale løn eller forsikring
•Virksomheden kan til enhver tid opsige praktikken med dags varsel

Sådan skriver jobfirmaet HKI i deres reklame til virksomheder der ønsker gratis arbejdskraft.
http://www.hki.dk/virksomhed_virksomhedspraktik/


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 16:23   #12
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Kære ekseleven.
Vi har efterhånden fået fat i, at du hader HKI af et godt hjerte. Er det nødvendigt, at hive dem ind i alle tråde i dette forum? Du har allerede én separat tråd omkring dem, kan du ikke holde dig til den tråd med alle dine udfald mod dem?
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 17:29   #13
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
- og hvad er så lige DIT problem, GG?

Du er en meget pæn, tilpasset og rar fyr, det ER gået op for mig..

Har du været arbejdsgiver engang i fordums tid?

Ekseleven´s indlæg passer da perfekt på det tråden handler om.
BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 00:15   #14
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
- og hvad er så lige DIT problem, GG?

Du er en meget pæn, tilpasset og rar fyr, det ER gået op for mig..

Har du været arbejdsgiver engang i fordums tid?

Ekseleven´s indlæg passer da perfekt på det tråden handler om.
Øh tak, ved nu ikke hvor tilpasset og pæn jeg er, men syntes da også at jeg er forholdsvis rar.

Er der noget i vejen med, at have været arbejdsgiver på et tidspunkt? Er alle arbejdsgivere onde mennesker i dine øjne?
Men nej, det har jeg aldrig været og kan ikke se hvad det har med sagen at gøre. Ud over den tråd ekseleven har oprettet omkring HKI her på det seneste, så bliver han ved med, at poste om dem i... ja, en hurtig tælling viser nu 7+ forskellige andre tråde. Enhver mulighed for, at hive dem frem og nævne dem bliver udnyttet.
Jeg er skam ganske enig i, at det lader til, at være en skidt virksomhed, som, ligesom flere andre virksomheder, fuldstændigt udnytter muligheden for at tjene penge på aktiveringscirkuset. Men jeg ser bare ingen grund til, at harpe videre omkring dem i alle tråde ekseleven kommer i nærheden af. Det virker som om det ikke bare er en sund interesse i, at dette ene firma (som bare er ét ud af mange der udnytter situationen) skal stoppes, men derimod lettere paranoia og på randen til en meget usund besættelse.
Som sagt, der er allerede mindst én tråd dedikeret til "advarslen" omkring dette firma, så der er ingen grund til, at hive det ind i alle andre tråde.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 10:58   #15
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af GentleGiant Se meddelelser
Kære ekseleven.
Vi har efterhånden fået fat i, at du hader HKI af et godt hjerte. Er det nødvendigt, at hive dem ind i alle tråde i dette forum? Du har allerede én separat tråd omkring dem, kan du ikke holde dig til den tråd med alle dine udfald mod dem?
Hvis GentleGiant har et bedre eksempel på at et privat jobfirma reklamerer med at kunne tilbyde virksomheder slaver som gratis arbejdskraft så kan han jo bare komme med det.
Det er bedre end at kritisere mig for at fortælle min mening om jobfirmaet HKI hvor jeg var elev i rundt regnet 4 år.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 11:24   #16
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Ja altså lidt underligt. Er der nu kommet censur på hvor mange gange man må skrive om de ting som går en på?

For i så fald skal det vel stå i forum reglerne, og ikke kommer fra selvbestaltede tråd betjente.

Lad være med at bruge andres tråde til at genere andre som har problemer, og som har ret til at komme med deres meninger, vi kommer så nemt til at minde om det samfund som bekæmper os i forvejen. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 11:48   #17
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
- og hvad er så lige DIT problem, GG?

Du er en meget pæn, tilpasset og rar fyr, det ER gået op for mig..

Har du været arbejdsgiver engang i fordums tid?

Ekseleven´s indlæg passer da perfekt på det tråden handler om.
søsser98 skriver at mange kan komme i arbejde hvis cirkus med gratis arbejdskraft bliver stoppet.

Private jobfirmaer som ellers skulle hjælpe arbejdsløse med at få job har INGEN interesse i at cirkus med virksomhedspraktik stopper. Jobfirmaer tjener millioner på at sende arbejdsløse i praktik uden løn.

En politiker kalder HKI´s tilbud for ”Pipfugle- og skumfidusaktivering” i lokalavisen Frederiksberg. Han har selv været igennem et jobsøgningskursus på HKI og var meget utilfreds.

Lokalavisen Frederiksberg skrev med stor skrift på forsiden at HKI´s collagearbejdsprøvninger er meningsløse og har derefter diskuteret jobfirmaet på Glentevej i over en måned.

Mette Frederiksen kalder den slags aktivering og arbejdsprøvninger som HKI laver for meningsløse og mener at de fastholder folk på offentlig forsørgelse.

Derfor er HKI et godt eksempel på hvordan private jobfirmaer tjener millioner på at arbejdsløse udnyttes som gratis arbejdskraft.


Ekseleven

Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja altså lidt underligt. Er der nu kommet censur på hvor mange gange man må skrive om de ting som går en på?

For i så fald skal det vel stå i forum reglerne, og ikke kommer fra selvbestaltede tråd betjente.

Lad være med at bruge andres tråde til at genere andre som har problemer, og som har ret til at komme med deres meninger, vi kommer så nemt til at minde om det samfund som bekæmper os i forvejen. Indiansummer
Hej Indiansummer

Det har kostet mig MANGE klø at fortælle min mening om HKI på K10.
Heldigvis er aviserne nu osse begyndt at skrive om Hans Knudsen Instituttets vanvittige arbejdsprøvninger i collage.

I de sidste mange uger har jeg mest fortalt om hvad aviser og Magisterbladet skriver om HKI.
Der kommer nyt frem hver gang politikerne og HKI´s jobfirmadirektør diskuterer i avisen.
Og kommer der mere i aviserne om HKI vil jeg igen sige min mening på K10 og få flere øretæver.

Der er 2 ting i denne verden man ikk kan kritisere uden det koste smæk.
Religion og HKI.


Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 17:28   #18
GentleGiant
Hjemmevant på K10
 
GentleGiants avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2010
Lokation: Holstebro
Alder: 49
Indlæg: 235
Styrke: 14
GentleGiant er ny på vejen
Hvis nu folk så lige ville læse hvad jeg rent faktisk skriver, tak.
Jeg beder ikke ekseleven om ikke at skrive om HKI, bare at holde det til én tråd og ikke bruge enhver lejlighed i alle mulige andre tråde, til at fremføre sit korstog mod dem.
Jeg har også vedgivet, at det lyder til, at være et skidt sted og at den slags virksomheder burde nedlægges. Så tag lige og læs hvad jeg skriver igen.
Og så bad jeg desuden ganske venligt og stille og roligt om det ikke var muligt at holde HKI diskussionerne til den tråd ekseleven selv har oprettet.

Men hvis man vil tolke det som om at jeg vil give ekseleven "smæk" fordi han ytrer sig om HKI... ja, det må jo så stå for folks egen fortolkning - og jeg vil gerne frabedes at have holdninger omkring HKI eller personlige ting imod ekseleven, som jeg ikke har. Hvis man gerne vil se sig selv som et offer eller forfulgt for sine holdninger, så er der intet jeg kan gøre eller sige for at fjerne den mentalitet.
GentleGiant er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 09:07   #19
BOM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Lokation: Aarhus
Indlæg: 73
Styrke: 14
BOM er ny på vejen
@GG:

Hvis du er ledig, hvorfor så ikke lægge billet ind på et job som spindoktor inde på Borgen, du har da fabelagtige evner i den henretning!

Især denne lille sentens er fantastisk:

"Hvis man gerne vil se sig selv som et offer eller forfulgt for sine holdninger, så er der intet jeg kan gøre eller sige for at fjerne den mentalitet."



DET er spin og afværgemekanik i højeste potens, bravis!

BOM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2012, 17:33   #20
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af BOM Se meddelelser
Især denne lille sentens er fantastisk:

"Hvis man gerne vil se sig selv som et offer eller forfulgt for sine holdninger, så er der intet jeg kan gøre eller sige for at fjerne den mentalitet."

DET er spin og afværgemekanik i højeste potens, bravis!
Selv om et menneske måske faktuelt er et offer i én eller anden situation, så behøver det pgl. menneske ikke fremadrettet at hage sig fast i offerrollen, frem for at kæmpe de kampe der er værd at kæmpe og som med en vis sandsynlighd kan vindes og derefter se at komme videre ud fra de nye muligheder, der byder sig til.


Fordi man har et handicap, bliver ramt af en sygdom osv og må vinke farvel til sit "gamle liv", er det ikke ensbetydende med, at der ikke er et "nyt liv" fremadrettet der også kan have sine positive vinkler - det bliver typisk bare et helt andet liv.

BTW: Kik fx lige den her video:

http://www.youtube.com/watch?v=lfBpsV1Hwqs

Om det kunne være til gavn for nogle, så ligger Janes SuperBetter spil til fri afbenyttelse her: https://www.superbetter.com/
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere/mange diagnoser? Suzy Jensen Alt det andet 22 05-04-2011 18:18
Hvorfor får vi flere førtidspensionister? buster Politik og Samfund 10 02-01-2011 00:26
Stadig flere modtager kontanthjælp Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2010 20:20
Hvorfor får så mange førtidspension i DK? zuza Det er da strengt ! 5 23-05-2010 13:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension