K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-09-2012, 22:37   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvor er det dog blevet umenneskeligt,Hjemmehjælpen bliver skåret lægevagter slået sammen ,der er snart ikke et sted der ikke er sket forringelser og nedskæringer.

Selv ved jeg det var mega hårdt at have 5 rengøringer om dagen,og endte jo også med mange skavanker som jeg stadig slås med idag.Heldigvis har hjemmehjælperne flere forskellige opgaver hen over dagen,der er vist ingen afdelinger der benytter folk til kun rengøring.

Men når du nu har en ergo til at træne rengøringen med dig ,må h#n vel også skulle skrive om hvordan det forløber under og efter vil jeg da mene.

Selv tager jeg støvsugninger at flere gang,jeg kan ikke tage det hele mere,og træværk og vinduer halter altid bag efter jeg kan ikke klare det hele som før i tiden.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 07:13   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Men når du nu har en ergo til at træne rengøringen med dig ,må h#n vel også skulle skrive om hvordan det forløber under og efter vil jeg da mene.
Ja, der bør nok skrives dagbog, lige som ved en arb.prøvning. Med smerteskala og hele pivetøjet.

Og husk endelig, at sende kopi til hjemmeplejen hver uge.

Så bliver de nok snart træt af dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 17:39   #23
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Ja det viste sig ikke at være visitator som kom mandag, men en ergo som skulle træne mig til selv at gøre rent

Det har visitator bestemt efter jeg måtte aflyse sidste gang, så jeg skal trænes 4 gange før man vil vurdere om jeg skal have rengøring, selvfølgelig får jeg hj hjælp imens dette foregår jubiiiiii.

I øvrigt havde de så lige tilføjet, at jeg kunne passe mine børnebørn, da det var grunden til jeg måtte aflyse sidst, og det er så kommet til at stå i mine papirer. Det var deres sidste ferie dag, og jeg havde ikke set dem hele sommeren.

Så med sådanne oplysninger på papiret virker det jo som om at jeg får ret, når jeg tror at de vil tage min hjælp fra mig

Jeg har så åbenbart ikke ret til et liv, når jeg modtager rengøring fra kommunen? Så kan jeg bare syne hen i de 13 dage og 23 timer og et kvarter, før der dukker en op for at gøre rent i 45 min.

Men nu lære jeg jo så at kunne gøre rent, selvom jeg har været tilsynsførende for store rengørings firmaer, selv har haft oprettet rengørings hold helt fra bund af, og instrueret dem hvordan.

Problemet er bare min fysik ikke mere kan, og derfor jeg ikke mere er på arbejdsmarkedet, men nu er jeg åbenbart tilbage igen hos mig selv Nej helt ærligt hvor trist kan det blive. Sødt siger dette menneske ja du skal jo holde dig i gang i mindst en halv time om dagen... Ha ha.

Jeg er hypermobil, har fibromyalgi, skader fra arbejdsulykke på begge knæ og højre fod, muligvis uopdaget brud på venste skinneben fra dette også, astma, allergi, Kol , lige været til røngten for mistanke om leddegigt, slidgigt i begge tommelfingerled, venstre knæ osv.

Så selvfølgelig bruger jeg da mine aller sidste kræfter, som jeg ellers gerne ville have brugt på besøg hos mine børn, på at gå og gøre rent hos mig selv. Jeg håber virkelig at kommunen har sparet mange penge på at tage dette fra mig. Indiansummer
Protester skriftligt til visitator, skriv at du har astma og allergi, at støv ved rengøring forværrer dit helbred. At du fysisk ikke kan påtage dig rengøring på grund af, at du også har smerter i dine led.
At du aflyste sidst på grund af dine børnebørn besøgte dig en enkelt dag, da du mente det måske ville genere hjemmehjælpen som skulle gøre rent, at børnene løb rundt i lejligheden.

Hvis de alligevel vil besøge dig med en der skal optræne dig, så vær langsom, hump rundt, sig av gentagne gange, og sig du har smerter og bliver nødt til at lægge dig.

Så bliver du nok visiteret til rengøring igen.

Når du er visiteret, så skift til andet firma, der er flere at vælge imellem, eller få privat hjemmehjælp til rengøring, måske en du kender. Så slipper du for de idio...
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-09-2012, 21:47   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser

Når du er visiteret, så skift til andet firma, der er flere at vælge imellem, eller få privat hjemmehjælp til rengøring, måske en du kender. Så slipper du for de idio...
Selv om man vælger et privat firma skal man jo i gemmen visitastionen jeg ved ikke hvor tit,men det skal jo gen vuderes efter en hvis tid.

Jeg håber at du vil finde ud af at du alligevel stadig kan klare rengøringen,men vil nok tro at du vil få rengøring efter de 4 gange,du ved nok man skal altid så meget i gemmen inden "de" kan se hvad der står på papirne de fik til at starte med.

Aflyst for at være barnepige,det havde jeg så nok ikke kaldt det,du ved alt bliver brugt mod en-der mange måder at se efter børnebørn på,ikke alle er jo lige krævende,Jeg har i øvigt lige fået et ny lille barnebarn,ja lille nej 4kg det kan jeg slet ikke sidde bærer på,prøvede en aften hun er jo dejlig,men jeg fik så mange smerter flere dage efter så jeg næsten ikke kunne holde ud at være til.

Jeg ved ikke hvor store og selv stændige dine er,men jeg ville nok bare have sagt jeg fik familie besøg
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 05-09-2012 kl. 22:11.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 00:16   #25
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Selv om man vælger et privat firma skal man jo i gemmen visitastionen jeg ved ikke hvor tit,men det skal jo gen vuderes efter en hvis tid.

Jeg håber at du vil finde ud af at du alligevel stadig kan klare rengøringen,men vil nok tro at du vil få rengøring efter de 4 gange,du ved nok man skal altid så meget i gemmen inden "de" kan se hvad der står på papirne de fik til at starte med.

Aflyst for at være barnepige,det havde jeg så nok ikke kaldt det,du ved alt bliver brugt mod en-der mange måder at se efter børnebørn på,ikke alle er jo lige krævende,Jeg har i øvigt lige fået et ny lille barnebarn,ja lille nej 4kg det kan jeg slet ikke sidde bærer på,prøvede en aften hun er jo dejlig,men jeg fik så mange smerter flere dage efter så jeg næsten ikke kunne holde ud at være til.

Jeg ved ikke hvor store og selv stændige dine er,men jeg ville nok bare have sagt jeg fik familie besøg

Det er sker meget sjældent at en borger bliver genvurderet.

Denne genvurdering sker vist fordi en nævenyttig hjemmehjælper ( de findes )har sagt til lederen af hjemmeplejen at borgeren er i stand til selv at gøre rent.

Ved at vælge en anden udbyder efter ny visitation, slutter problemet med den hjemmepleje der giver problemer nu, og hvis der senere finder en samtale sted vedr. visitation, så er det med borgeren og med den ny udbyders hjemmehjælp der bliver spurgt om hvordan det går, om borgeren selv kan gøre rent, om den hjælp der gives er ok, el. om der er behov for mere hjælp til rengøring.

Fordelen er, at den ny udbyder gerne vil beholde borgeren, da det betyder klingene mønt i deres kasse.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 08:53   #26
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser

Fordelen er, at den ny udbyder gerne vil beholde borgeren, da det betyder klingene mønt i deres kasse.
Så forstår jeg nu godt man vil kikke de nye udbyder efter i sømmene,men jeg forstiller mig også at de er de mest velfungerende der vælger anden udbyder end komunnens ,men det jo en helt anden snak.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 11:10   #27
Indiansummer
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2009
Indlæg: 637
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Indiansummer er ny på vejen
Til c.l.e.o. Tillykke med den lille nye Mine er 9 og snart 7 år, dem som jeg havde på besøg den sidste dag i deres ferie.

At kommunen mener det er relevant at få med på ergo terapeuts papirer, ja det lugter jo lidt af de vil tage rengøring fra mig. Jeg laver jo alt andet herhjemme, så hvor meget de spare ved at tage de 45 min fra mig? Det må stå hen i det uvisse.

Men for mig, betyder det at jeg får endnu mere at tænke på end jeg har i forvejen, måske bliver jeg mere syg af det. Men det er jo en anden kasse, så hul i mig. Føj siger jeg bare.

I øvrigt efter ergo terapeuts møde med mig, hvor jeg støvsugede og vaskede gulv ca 2 m, gik jeg ind og sov i flere timer, men det kommer jo ikke til at stå noget sted. Indiansummer
Indiansummer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 20:05   #28
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Til c.l.e.o. Tillykke med den lille nye Mine er 9 og snart 7 år, dem som jeg havde på besøg den sidste dag i deres ferie.

I øvrigt efter ergo terapeuts møde med mig, hvor jeg støvsugede og vaskede gulv ca 2 m, gik jeg ind og sov i flere timer, men det kommer jo ikke til at stå noget sted. Indiansummer
Først tak skal du have,håber hun snart kan sidde selv for jeg kan ikke holde til det øv men ellers er det jo en for nøjelse med børnebørn,noget man kan se frem til selv om det kan være hårdt/anstrengne,og man måske som jeg skal tage den med ro dagene efter ,så er det for mig noget af det mest livs bekrftene og jeg holder meget af det,du har det sikkert på samme måde

Husk at be om et udskrift af hvad hun sender komunen,så kan du evt komme med dine bemærkninger hvis i ikke har samme opfatelse af tingene.
Jeg krydser finger for at det går som du ønsker.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 06-09-2012 kl. 20:10.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2012, 21:43   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Til c.l.e.o. Tillykke med den lille nye Mine er 9 og snart 7 år, dem som jeg havde på besøg den sidste dag i deres ferie.
Da min datter var i den alder fjernede hun de nullermænd under sin mormor's sofa, som hjemmeplejen ikke fik med.

Så store børn kræver jo ikke "pasning" i den forstand, de kan f.eks. selv hente det de skal have fra køleskabet, og de kan også tage lidt med til bedste.

Så det er jo noget værre vrøvl.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob nye ordning og CVR nummer? GoodVibeLiving Spørgsmål ang fleksjob 6 30-08-2013 11:35
Diagnose nummer søges Ida Alt det andet 3 06-02-2011 15:00
CVR nummer ann Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 03-02-2009 12:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension