K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-06-2011, 20:15   #11
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tilskud til statsinstitutioner

Måske er det denne otfning du tænker på?
Særligt for statsansatte
Hvis du ansættes i fleksjob i staten, yder økonomistyrelsen ekstra støtte til jobbet med et tilskud på 50 procent af den udgift, der påhviler arbejdsgiver.
Læs mere her:
http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc....r20100073-full
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 00:11   #12
Sutsko
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2009
Indlæg: 115
Styrke: 16
Sutsko er ny på vejen
der er noget der hedder puljefleks job. Og det kan kun gives indenfor kommunale arbejdspladser eller på dem med driftsoverenskomst med kommunen.
Det er jeg visiteret og ansat i.
Der er ikke nogen faste retningslinier for kommunerne hvordan puljefleks forvaltes.
Nogen kommuner opererer slet ikke med begrebet, så vidt vides. Andre har det som 1 eller 3 årigt tilbud.
I min kommune er det et fast tilbud til mig frem til pension.
Jeg kom i betragtning pga af lang ledighed på ledighedsydelse + man havde indtryk af at jeg var prøvet nok i livet. Man havde overvejet en førtidspension til mig, hvilket jeg ikke var motiveret for.
Jeg fandt selv en arbejdplads inden for eget fagområde, og arbejder nu med fuld kompetance inden for en lille del af mit fag, bare på få timer.
Jeg havde ikke selv søgt puljen, men blev 'fundet'. Jeg har ikke indtryk af de almene sagsbehandlere kan indstille til det.
Sutsko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 10:36   #13
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Hej :-)


Min jobkonsulent i Faxe kommunes "øffer" om at jeg er den den der fleksjob pulje, med mulighed for ansættelse i kommunen, med 100 % dækning af min løn i op til 18 mdr.
Men værten på mit praktiksted, siger alligevel nej tak, da det åbenbart ikke er lige til alligevel...

Jeg ved at min jobkonsulent har sendt noget materiale pr. mail til værten, men jeg har ikke fået det og ved derfor ikke hvad der står i det.

Men det er også først for nylig jeg har hørt dette med de 100% for en periode...

Ønsker dig held og lykke - prøv evt. at høre i dit jobcenter om der er den mulighed for dig :-)
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2011, 17:37   #14
Andepigen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: København
Indlæg: 157
Styrke: 14
Andepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Måske er det denne otfning du tænker på?
Særligt for statsansatte
Hvis du ansættes i fleksjob i staten, yder økonomistyrelsen ekstra støtte til jobbet med et tilskud på 50 procent af den udgift, der påhviler arbejdsgiver.
Læs mere her:
http://dj-lw.lovportaler.dk/showdoc....r20100073-full
Tusind tak for dét link! Det anede jeg intet om.

Gad vide, om min arbejdsplads (statslig) heller ikke ved det?! Det må man formode, de ikke gør, for jeg har intet hørt om det før nu.

Det skal jeg bestemt have læst nærmere om
Andepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 20:38   #15
kkkk
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Indlæg: 31
Styrke: 15
kkkk er ny på vejen
Puljefleksjob?

Nogen der ved mere om puljefleksjob? Lyder interessant at det er gratis for en arbejdsgiver at ansætte mig. jeg er træt af at være arbejdsløs fleksjobber, Jeg ved godt jeg ikke er den eneste herinde...
kkkk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 07:27   #16
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej alle.

Tak for indlæggene.

Det var netop muligheden for ekstra "løntilskud" når man er ansat i en kommune, som jeg manglede.

Hvorfor mon, er der INGEN på jobcenter der har fortalt om muligheden?
Det lader til, at de 2 ordninger er godt "gemt" ( og måske glemt ), når der ikke er flere der gør opmærksom på dem.

Det er kun takket være K10 og eksperterne her, at jeg har hørt om ordningen. TAK.

Nu håber jeg så, at det kan hjælpe til at jeg kan blive ansat - det er da noget af et TILBUD.

Hilsen

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 07:45   #17
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Har lige fået at vide af en veninde fra en anden kommune, at hendes kommune har valgt at bruge "puljen" til andet end fleksjob. Der er åbenbart frit valg til kommunerne...
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regler om ekstra tilskud... Mighty Mike Alt det andet 2 05-05-2011 16:40
Løntilskud- ekstra job Diddii Alt det andet 3 27-03-2011 18:57
Fleksjobbet er for hårdt!!!!!!! yasmin69 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-05-2009 14:55
Ekstra job elsemohr Spørgsmål ang fleksjob 6 30-11-2005 23:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension