K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 18:18   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Praktik og kommunalt fleksjob

Hejsa

Jeg er kommet i en praktik på et plejehjem og jeg skal arbejde alle påskedagene - kan kommunen forlange at jeg skal arbejde *gratis* hele påsken på min ledighedsydelse?.

Hvis min praktik går godt vil kommunen (Brønderslev) oprette et kommunalt fleksjob til mig - men jeg kan ikke arbejde mere end max.5 - 6 timer om ugen og så kan man vel ikke betragtes som fleksjobber? man skal jo hele tiden være OBS på hvad ens kommune lige har gang i - ved jo aldrig hvad de evt. er ude på?

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 18:25   #2
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
For

mig lyder det som om du kommer til at virke som ferieafløser.

Om de kan gøre sådan ved jeg ikk...men vent til en af de rigtig gode herinde kommer på banen....så kan det være de kan komme med et mere fornuftigt svar.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 18:42   #3
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

lyder som brug af billig arbejdskraft.

på et tidspunkt arbejdet jeg selv indenfor hjemmeplejen, det er almindelig kotyme, at man arbejder nogle af dagene i påsken men ikke alle.
da mange gerne vil have fri.

prøv at tale med arbejdsstedet om det kan være rigtigt, eller fagforening.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 18:45   #4
Flower
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2010
Indlæg: 67
Styrke: 15
Flower er ny på vejen
Hvis du kun kan arbejde 5-6 timer i ugen, så kan du jo slet ikke arbejde alle påskedage... Ville snakke med min sagsbehandler om, hvordan du står og ellers med praktikstedet...
Jeg står slet ikke på arbejdsplanen på mit praktiksted, et eller andet sted er det superdejligt, da jeg så ikke skal have dårlig samvittighed over de dage jeg må gå tidligt eller holde helt fri
Flower er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 19:27   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Der er ikke nogen minimumskrav antal timer, når man er bevilget fleksjobber. Men man siger, at det bedst kan betale sig for en arbejdsgiver at ansætte en fleksjobber, når man ansætter vedkommende med mindst 12½ timer ugentligt.
Der er få der er ansat med så få timer, så det kan godt lade sig gøre, men efter min mening ville det nok blive dyrt for arbejdsgiveren.
Men du skal tage en snak med sagsbehandleren om det her.
Er din praktikperiode i forbindelse med en revurdering vedr. din arbejdsevne? Du nævner nemlig, at du er på ledighedsydelse. Jeg synes nu, det er flot at kommunen gerne vil hjælpe dig med at bevare dig på arbejdsmarkedet, hvis du samtidig også gerne vil det. Så det er super flot, hvis de tilbyder dig et fleksjob på så få timer ugentligt. For så får du sikkert en løn, som er lidt højere end ledighedsydelse.
Ang. om du skal arbejde i påskedagene må du spørge din chef om. Du er ligestillet med dine kollegaer. Hvis dine kollegaer også er ansat til at arbejde på helligdage, så skal du også. Men tag lige og få en snak med den person, som du har god kontakt med på plejehjemmet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 19:29   #6
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
helt klart, det må være et super aktuelt spørgmål for fagforeningen!

Umiddelbart vil jeg sige at det kommer an på om du indgår i normeringen og hvad der står i din kontrakt.
-man kan forvente at man må arbejde på heligdage indenfor plejesektoren meeen der er dog grænser, trods alt
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 20:19   #7
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Hej igen

Tak for dit svar - hvad skulle vi da gøre uden K10.

Kommunen har ikke nævnt noget som helst om at de vil oprette et fleksjob til mig på 6 timer om ugen - det er deres hensigt at få mig op på 3 timer om dagen og det kan jeg bare ikke - så det var derfor jeg spurgte om hvor lidt timer man evt. kunne have om ugen for stadivæk at blive betragtet som fleksjobber.
Brønderslev kommune har aldrig gjort noget godt for mig - jeg har længe gerne ville have en førtidspension fordi jeg ikke kan lave ret meget p.g.a. 2 dicosprolapser i min ryg - jeg har selv følgende hjælpemidler i eget hus: en stol til brug i køkkenet - en badebænk med ryglæn samt en kørestol.
Jeg må slet ikke arbejde i selveste plejen på plejehjemmet - skal gå til hånde der hvor jeg kan -og det har mest været i køkkenet indtil videre - ergo ting som jeg selv får hjælp til af min mand til daglig.
Jeg er kun *placeret* på det pljehjem for at Brønderslev kommune kan få statsrefusion til mig og ikke en andet - surt show.
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 20:33   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, tullee, så formoder jeg da også at du har fået disse hjælpemidler i din arbpraktik stillet til rådighed?

Altså, har du brug for fx en gribetang, forhøjet toiletsæde mm -SKAL dette jo også være på plejehjemmet, når du også har disse ting derhjemme!(selv rygskadet, så véd godt hvordan hverdagen kan være, suk)

Hvem er din mentor på plejehjemmet?

Jeg mener, lovgivningen giver jo også mulighed for at DU får en hjælper i din arbprøvning(din mand hjælper jo derhjemme!) MEN det skal altsammen stå i din RP når du sendes ud og helst inden!

Det er kun dig selv der véd hvor meget og hvor lidt du kan klare og kan du ikke klare det, ja, så er det sådan.

En arbprøvning skal jo netop vise hvormeget eller hvor lidt man kan klare
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 20:56   #9
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Selvfølgelig skal Du ikke arbejde alle dagene i påsken... -hvis arbejdsstedet fastholder dette, er det et skodsted og så sender du bare en sygemelding op til påske... -længere er den ikke
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 21:00   #10
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tak til alle der har svaret mig..
Jeg har overhovedet ingen hjælpemidler på plejehjemmet og jeg har heller ingen mentor - jeg skal kontakte lederen på plejehjemmet hvis jeg er syg - men da jeg først skal møde ind kl. 16 er hun altid gået - og så ved jeg ikke hvem jeg ellers skal kontakte hvis jeg ikke kan møde op?.
Min sagsbehandler har lige sendt mig en helt ny RP som jeg skal skrive under - men der står intet i den om at jeg p.t. er i en praktik på et plejehjem? måske skulle jeg lade være med at skrive den under p.t.?.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob praktik lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 09:45
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 7 30-09-2012 23:42
kommunalt tilbud - fleksjob? Nico Spørgsmål ang fleksjob 14 26-06-2012 12:15
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 43 08-03-2012 02:47
fleksjob .. praktik lars67 Spørgsmål ang fleksjob 2 17-09-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension