K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 13:31   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bigmum,

Jeg vil bare sige, kør nu din arbejdsprøvning til ende indenfor det du kan klare. Hvis der er dage hvor du om aftenen før, vurdere, at du må blive hjemme, så meld dig syg næste morgen, det holder ikke bare at tage afsted. Jeg har prøvet det selv og med det resultat at jeg røg totalt ned med flaget, blev indlagt hvorefter jeg nu forsøger, at stable en hverdag på benene i et forsøg på at overbevise mig selv og min familie, at jeg kan klare at have mine børn ind i mellem !! Det er hårdt at komme tilbage på det stadie !

Det er også hårdt ,at være i afprøvning og samtidig, at skulle være opmærksom på alle de "svinkeærinder" det offentlige kan gøre. Koncentrer dig nu om en ting ad gangen. Arbejdsprøvning som det første. se så på hvad den munder ud i. Er det 6 timer du kan klare, jamen så er det det, er det 3 for at du har det bedre end ok, jamen så er det det, der er ikke nogen andre end dig selv, der bestemmer om du trapper op eller ned. Trap ikke op for at blive klappet på skulderen for det holder ikke i sidste ende. Men føler du at du kan, så gør du det naturligvis, men mærk efter !!

Held og lykke.

Enteneller.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 20:38   #12
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Hej..
Jeg tager skam også en dag ad gangen. Og alt bliver noteret, hvordan jeg har det både på job, og bagefter. Og jeg regner bestemt ikke med at blive klappet på skulderen, fordi jeg bliver længere end jeg egentlig kan klare.
Tak Enteneller, fordi du lige minder mig om at jeg er mig selv nærmest og at jeg i sidste ende ikke skal stå til regnskab overfor nogen, for dette handler om mig.

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 08:38   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Dejligt at høre Bigmum, jeg giver bare mine erfaringer videre. Jeg troede virkelig at jeg selv kunne arbejde 12 timer om ugen uden problemer, men jeg skulle have lydt til mig selv langt tidligere. Jeg overskred mine egne grænser mange gange og det kæmper jeg med idag, det er svært at lytte til sig selv, men nogen gange er man nødt til finde ud af om du er normalt at man lige skal ligge 2 timer på sofaen med smerter efter man har være 1½ på arbejde !!

Det lyder som om du er på rette vej, glæder mit til at læse dit nyeste indlæg.

Held og lykke.

Mvh. Enteneller.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 09:53   #14
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Puha, hvor kunne det være mig, der har skrevet dit indlæg. Ja bortset fra, at jeg desværre ikke er færdig udredt og derfor ikke har speciallægernes udtalelser. Jeg er på 7. måned mht venteliste til Frederiksberg Hospital efter at have været hos en idiot af en reumatolog, der havde en diagnose på mig, blot ved at kigge på mig, før jeg kom helt ind i lokalet.

Jeg er sendt i praktik af kommunen, der mente, at jeg blot skulle motiveres til at arbejde. Min motivation fejler absolut ingen ting, men jeg har så pokkers ondt og er så pokkers træt. Min egen læge mener, at jeg har fibromyalgi og når jeg læser om det, nikker jeg ganske genkendende til det hele. Han mener, at jeg har mere end denne ene sygdom og jeg regner selv med, at jeg har HMS.

Praktikken har jeg valgt at bruge som en slags arbejdsprøvning og jeg er meget ked af at opleve, at jeg slet ikke kan det, som jeg håbede, jeg kunne. 12 timer gik jeg ned af og først i sidste uge havde jeg det ok, men der var jeg der også kun i 3½ time på hele ugen. Min "tilstand" og smerter er forværret af at være i praktik.

Jeg kan derfor allerede nu godt se, at jeg vil få præcis det samme at vide som dig. For syg til fleks og for rast til fp

Indtil nu har jeg kun været til et opfølgende møde (efter 11 mdr på sygedagpenge), men det har jeg optaget og efter at have læst med herinde kan jeg godt se, hvad jeg skal have ændret og vigtigheden af at få det hele på skrift. Jeg har optaget mødet hos kommunen ved hjælp af diktafon og vil gøre det samme fremover. Og jeg skal begynde at gå hjem, når det hele bliver for meget, i stedet for at holde ud for at bryde grædende sammen, blot fordi hjemturen bliver uoverskuelig.

Jeg håber, at du kan få fp og at sagsbehandlingen går med dig og ikke i mod dig. Tak fordi du deler din historie. Det er rart at se, at man ikke er alene i verden.
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 12:18   #15
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tja jeg er også nogen lunde samme sted som jer, dog er jeg visiteret til fleks i 03 ...

Har diagnoserne borrelia , stress , udbrændthed , kronisk d vitaminmagel , kronisk migræne og så fik jeg lige diagnosen fib for ½ år siden, er pt sygemeldt (på ledighedsydelse ) på 2 år (kommunen glemte mig selv om jeg rykkede og rykkede ) har ventet på Frederiksberg sygehus i nu 7 mdr så nu er det lige om lidt jeg skal derind ...

Jeg har min fib som en sekundær da det er alle de andre ting der efter hvad remoutalog har sagt er den udløsende faktor for at jeg har fået fib...

I mine papir fra lægekonsulent på kommunen står der at han ikke kan se at der er kommet nye smerter til (rigtig nok det er meget af det samme bare værre) men at han ikke vil udtale sig om kvantiten af dem det kan kun en arbprøvning vise ...

Lige nu går jeg og venter på at jeg skal starte i arbprøvning men min kommune vil have at det skal være hos en ekstern aktør helst en fysioteraput eller hos en læge ... altså en der kan se og har forstand på at se på folk om de har smerter

Men men de hænger ikke på træerne ... jeg har fået oplyst af min kommune at hvis og så frem jeg ikke kan komme op på min 12 effektive timer så vil de indstille til pension ....

Jeg har selv fået lov til at være med til at vælge da jeg i sin tid endelig kom til den rette afdeling (sygedapgenge afdelingen ) var spørgsmålet fra kommunen hvad jeg selv ville , sagde på det tidspunkt at da jeg ikke kendte resultaterne af mine undersøgelser så vidste jeg det ikke det var stadig fleks hvis jeg kunne og det var pension hvis jeg fik en diagnose som fib .. og det fik jeg så .... men nu har jeg selv bedt sammen med min læge om at få den fra Frederiksberg også ... der kan jo laves fejl ...

Jeg tror nu nok at min kommune er indstillet på pension som de siger hvis og så frem jeg ikke kan komme nok op i timer ...

Men lægekonsulenten fra Bomi har dog skrevet i mine papir at der ikke er noget i vejen for fleks... (den gemmer jeg så til en evt anke )

Men jeg er godt nok også spændt på hvad det slutter med , de vil have mig i arb prøvning hos en fysioterapeut allerede inden jeg starter der vil de sørge for at mine hjælpemidler er der (hævesænkebord, fladskærm , speciel tastatur , mus stol osv ) jeg vil så få taxa frem og tilbage til både jobbet og bomi hvor det er meningen at jeg skal træne to gange om ugen ....

På mit spørgsmål om det er en realistisk arbprøvning og om man kan finde et sådan fleksjob og resten af mit liv stiller taxa til rådighed skaffer mig et job hvor der ikke er larm hvor jeg kan komme og gå som jeg vil osv så var svaret et grin og nej selvfølgelig ikke ....

Så den giver jeg ikke meget for så jo jeg kan nok også havne der hvor jeg er for syg til fleks (de job jeg kan klare findes ikke ) men for rask til førtidspension (mine smerter er de samme steder bare stærkere ) men men man må jo tage det en dag af gangen og se hvordan det skrider frem ....

Jeg har også de kloge jobkonsulenter med i min sag , men har bedt dem om at holde deres mund eller komme med dokumentation på deres lægefaglige uddannelse og det har hjulpet de vil ikke snakke med mig mere , så har pt kun min sagsbehandler og hun ved at hun ikke er læge
  Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 20:30   #16
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Hej..

[QUOTE=Miz;59241
Jeg er sendt i praktik af kommunen, der mente, at jeg blot skulle motiveres til at arbejde. Min motivation fejler absolut ingen ting, men jeg har så pokkers ondt og er så pokkers træt. Min egen læge mener, at jeg har fibromyalgi og når jeg læser om det, nikker jeg ganske genkendende til det hele. Han mener, at jeg har mere end denne ene sygdom og jeg regner selv med, at jeg har HMS.
Jeg håber, at du kan få fp og at sagsbehandlingen går med dig og ikke i mod dig. Tak fordi du deler din historie. Det er rart at se, at man ikke er alene i verden.[/QUOTE]


Det er nu rart at de der kommuner mener at al smerte skal arbejdes væk, bare tænk på noget andet
Det er som at fortælle en med forstuvet fod eller brækket fod at det bare skal gås væk

Jeg er i daglig kontakt med kommunen via mine mange mails om hvordan min tilsatnd er og forværres. Så nu må vi se om noget af det bære frugt. Og så er denne side guld værd, der er vildt meget jeg er blevet gjort opmærksom på, alle mulige faldgrupper og ideer til at man ikke havner i dem.

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 21:10   #17
Miz
Føler sig hjemme på K10
 
Mizs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-02 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 32
Styrke: 16
Miz er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
har ventet på Frederiksberg sygehus i nu 7 mdr så nu er det lige om lidt jeg skal derind ...
Uhh, ikke for at skuffe, men ventetiden er blevet forlænget. Jeg har også ventet i 7 måneder nu og ringede til dem, da der står 6 måneder i mit brev. Her oplyste de mig, at der ville gå 9-12 måneder og at jeg desværre skulle regne med de 12 (fra opskrivningen dog)

Men hyggeligt, hvis vi ender derinde samtidig. Det kunne jo godt virke sådan
Miz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 21:40   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg skal ind i denne uge og have taget nogen prøver og så mente de at jeg ville blive kaldt ind i løbet af en måned aller højst to ....

Vi må se om vi kan finde hinanden derinde
  Besvar med citat
Gammel 05-05-2009, 13:58   #19
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Hej Bigmum

Ja, begyndte at grine da jeg så din linje med at et brækket ben skulle gås væk. Det er som at høre mig selv, jeg har også spurgt en sagsbehandler om hvis hun havde en brækket arm, så var villig til at slå på den med en hammer.

For det er jo det de et langt stykke hen ad vejen beder os andre om. Jeg har personligt aldrig haft så mange smerter som da jeg var i genoptræning eller rehabilitering eller hvad det hedder nu til dags.

Jeg vil med det samme sige at træning sikkert kan hjælpe mange, men der er lige så mange det ikke hjælper.

Jeg står også på den der hedder for syg til fleks og for rask til fp. Alene af den grund at kommunen mener man kan træne slidgigt og hms væk eller bedre.

Jeg synes jeg har læst et sted at det er noget nyt at kommunerne må sende folk i alle afskygninger af træning? som behandlingsform??? Men hvem bestemmer hvornår du er gennemprøvet i det.

Det er jo meget diffust, da det ikke er noget man kan se eller måle. Jeg siger det ikke hjælper, sagsbehandleren siger det gør.
Det er jo et glimrende våben til at holde folk på en passiv ydelse og tvinge en til at blive i ingenmandsland.

Sagsbehandlere ordinerer jo heller ikke medicin og operationer, de selv mener er relevante, vel?

Pas på dig selv i arbejdsprøvningen og sørg for at det nedskrevne er skåret ud i pap, så selv en sagsbehandler kan forstå det.

mvh Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Findes der en mellemting mellem flex og pension? YingYang Spørgsmål ang fleksjob 11 05-05-2012 07:25
fanget mellem fleks og pension lillesine Spørgsmål ang fleksjob 6 18-03-2011 20:35
Indvandrere fanget på førtidspension sniffeline Politik og Samfund 25 15-02-2011 00:36
Hvad er forskellen mellem invalidepension og førtidspension Annemette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 05-01-2011 20:34
Mellem flex og ftp arhar Spørgsmål ang fleksjob 2 05-06-2007 22:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension