K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-12-2011, 19:24   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Aktindsigt er altid en god ide, du finder en formular under nyttige links (hvilke du finder i toppen af denne tide i den grønne bjælke)

At bede om aktindsigt med jævne mellemrum (bede om at få det løbende) er en god ide fordi det fortæller dig noget om hvad der foregår i din sag, og ikke mindst om der mangler noget.

Din SB´er har ikke krav på at komme i kontakt med dig telefonisk, tager du den ikke er de nød til at skrive.

Du har altid mulighed for at klage over sagsbehandlingen, som udgangspunkt har du ret til at modtage en reaktion inden for 14 dage til 3 uger (den kan sagtens være at de ser på det) Sker det ikke er du i din fulde ret til at klage til chefen, virker det ikke er det borgmesteren (eller borgerrådgiveren hvis der er sådan en i din kommune) der skal have besked og der efter kommunalbestyrelsen.

Dvs skriver du en anmodning til din SB´er om at få et personligt møde, men intet hører eller at SB´er afviser, så klag, start evt med at skrive til SB´er efter 14 dages venten, at du undrer dig over intet at have hørt og går ud fra at det er en forglemmelse, men at du med denne påmindelse vil gøre opmærksom på at hvis du intet har hørt senest den xx/xx-xx ser du dig nødsaget til at klage til afdelingschefen.
Det alene at oplyse om at du ved du kan klage plejer at være nok til at de reagere, det er heldigvis ikke særlig tit man må gå helt til kommunalbestyrelsen.

Du skal dog vide at ved kun at klage til SB´eren vil chefen højest sandsynligt IKKE blive bekendt med at noget er galt, lige så er det vigtigt tydeligt at skrive at du klager.

Der er næsten ikke det du ikke kan klage over, manglende reaktion, manglende tilbagesendelse af resoutceprofil, nægtelse af personlige møder, fejl krav (her tænker jeg at de vil have dig ud i kursuser ol når nu du er i arbejde) og meget meget andet.

MEN når det så er sagt er det samtidig vigtigt at vælge sine kampe med omhug, har det ingen betydning som sådan for din sag, så lad det ligge, mens de ting som har eller får betydning, der skal du naturligvis irettesætte.
Fx den med at de indkalder til møder, den ville jeg ikke klage over, kun spørge til om jeg er blevet plaseret forkert i systemet, siden de bliver ved, nu jeg jo altså er i arbejde der og der, og så vil jeg medsende en kopi ansættelseskontrakt ell der bekræfter min påstand om at jeg ret faktisk har et job at passe og ikke kan drøne rundt til deres kursuser i tide og utide. Det vil jeg gøre hver gang de beder mig deltage i et eller andet, a en 3 gange og først der efter klage.
Ressourceprofilen vil jeg tilgengæld klage meget højlydt over, for det er den der ligger til grund for alle afgørelser der tages i din sag, så dan SKAL bare være i orden, du skal kunne genkende dig selv og skal have mulighed for at kommentere på SB´ers kommentarer, dog skrev du under på den, så står du skidt for det må de tage som at du har godkendt den som den er uanset om SB´er har tilføjet i den efterfølgende.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 20:20   #12
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Lige kort. Min sagsbehandler har ikke skrevet min resurseprofil, det har jeg. Jeg gik skemaet på mail og blev bedt om at udfylde den idet det ville lette hendes arbejde- hun skrev hun havde meget travlt.. Måske har hun skrevet noget i den også ? Det finder jeg ud af
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 22:36   #13
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Lige kort. Min sagsbehandler har ikke skrevet min resurseprofil, det har jeg. Jeg gik skemaet på mail og blev bedt om at udfylde den idet det ville lette hendes arbejde- hun skrev hun havde meget travlt.. Måske har hun skrevet noget i den også ? Det finder jeg ud af
Det er meget normalt at borgeren selv skal udfylde noget i ressourceprofilen, for rigtig meget af det er jo bare fakta, taget fra dit CV...

Jeg gjorde (da jeg var ansat i sygedagpenge) det at jeg mailede den ud til borgeren, de udfyldte det de kunne (nogen kunne meget, nogen ingenting) derefter indkaldte jeg til samtale, hvor vi sammen gik den igennem...

Du skal huske at fortælle din sagsbehandler (som åbenbart er meget stresset, og ikke ved meget om noget) at man sagtens kan afklares til fleksjob i det arbejde man nu en gang har...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2011, 22:50   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er meget normalt at borgeren selv skal udfylde noget i ressourceprofilen, for rigtig meget af det er jo bare fakta, taget fra dit CV...

Jeg gjorde (da jeg var ansat i sygedagpenge) det at jeg mailede den ud til borgeren, de udfyldte det de kunne (nogen kunne meget, nogen ingenting) derefter indkaldte jeg til samtale, hvor vi sammen gik den igennem...

Du skal huske at fortælle din sagsbehandler (som åbenbart er meget stresset, og ikke ved meget om noget) at man sagtens kan afklares til fleksjob i det arbejde man nu en gang har...
Hvad med revalidering på samme arbejdsplads,
Det kan man også fortsat i dag?

Ved deltidssygemelding, er reglerne her det samme ved en fuld uarbejdsdygtighed ?
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 14:17   #15
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Hej igen
Så lykkes det mig at få fat på den jobkonsulent som har indkaldt mig til virksomhedspraktik fra i morgen kl 9.

Hende der var min jobkonsulent før nyårt er stoppet og jeg har fået en ny - og han virker som om han har styr på tingene. Jeg ringede til ahm og forklarede at jeg ikke forstod hvorfor de indkalder mig til virksomhedspraktik når jeg nu har et arbejde. Han forklarede at det naturligvis var en fejl. Han spurgte hvoran han bedst vil kunne se tingene fra min side (1. gang jeg bliver mødt på den måde) og jeg foreslog ham at han kom på min arbejdsplads så vi kunne gennemgå mine arbejdsopgaver og stillinger mm. Jeg forklarede ham at jeg vil blive fyret hvis der ikke er en afklaring i dagen inden d. 1. april. "så må jeg heller komme i mrogen, så vi kan få gang i sagerne" sdagde ham.. så nu kommer ham i morgen og han sagde at han ville sætte 2 timer af til det og efterfølgende spurtge ham om jeg troede det ville være nok tid. Det var virkelig en god oplevelse at tale med ham og jeg føler mig meget positiv til vores møde i morgen.
hvordan gennemgår man sin arbejdsopgaver? er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? jeg er lærer og kan skifte imellem arbejdsstillignerne gående, siddende og stående alt efter hvordan jeg har det. jeg tænker en særlig stol vil kunne hjælpe lidt, hæve-sænke bord og måske et underlag til at stå på. Jeg kan ikke forestille mig andet der vil kunne aflaste mig, har i nogle idéer? Dertil skal jeg måske lige tilføje at jeg har kroniske smerter og kan holde mig kørende uden at ligge i max 3 ad gangen, derefter ligger jeg 2 timer med smertetillende og varmepude.
jeg har ikke løft og alt mit arbejde er tilrettelagt så jeg kan meste muligt, bla. er jeg sygemedlt på halvtid således jeg har korte dage og altid møder fra morgen af idet jeg har det bedst der. jeg tænker muligheden for at kunne tage et hvil på jobbet ikke vil hjælpe mig, vi er en lille skole og der er ikke et lokale til det. desuden er jeg så kvæstet at jeg bare vil hjem til mig selv når jeg har så ondt.. jeg magter ikke at ligge på lærerværelse med kollegaer omkring mig (forstår I det? eller er det for meget at kræve af mig?.. når jeg har mest ondt kan jeg ikke overskue andre mennesker, fordi jeg har brug for at "lukke helt ned" for at komme mig..)
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 16:14   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Hej igen
Så lykkes det mig at få fat på den jobkonsulent som har indkaldt mig til virksomhedspraktik fra i morgen kl 9.

Hende der var min jobkonsulent før nyårt er stoppet og jeg har fået en ny - og han virker som om han har styr på tingene. Jeg ringede til ahm og forklarede at jeg ikke forstod hvorfor de indkalder mig til virksomhedspraktik når jeg nu har et arbejde. Han forklarede at det naturligvis var en fejl.

Han spurgte hvoran han bedst vil kunne se tingene fra min side (1. gang jeg bliver mødt på den måde) og jeg foreslog ham at han kom på min arbejdsplads så vi kunne gennemgå mine arbejdsopgaver og stillinger mm.

Jeg forklarede ham at jeg vil blive fyret hvis der ikke er en afklaring i dagen inden d. 1. april. "så må jeg heller komme i mrogen, så vi kan få gang i sagerne" sdagde ham.. så nu kommer ham i morgen og han sagde at han ville sætte 2 timer af til det og efterfølgende spurtge ham om jeg troede det ville være nok tid. Det var virkelig en god oplevelse at tale med ham og jeg føler mig meget positiv til vores møde i morgen.

hvordan gennemgår man sin arbejdsopgaver? er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? jeg er lærer og kan skifte imellem arbejdsstillignerne gående, siddende og stående alt efter hvordan jeg har det. jeg tænker en særlig stol vil kunne hjælpe lidt, hæve-sænke bord og måske et underlag til at stå på. Jeg kan ikke forestille mig andet der vil kunne aflaste mig, har i nogle idéer?

Dertil skal jeg måske lige tilføje at jeg har kroniske smerter og kan holde mig kørende uden at ligge i max 3 ad gangen, derefter ligger jeg 2 timer med smertetillende og varmepude.

jeg har ikke løft og alt mit arbejde er tilrettelagt så jeg kan meste muligt, bla. er jeg sygemedlt på halvtid således jeg har korte dage og altid møder fra morgen af idet jeg har det bedst der. jeg tænker muligheden for at kunne tage et hvil på jobbet ikke vil hjælpe mig, vi er en lille skole og der er ikke et lokale til det. desuden er jeg så kvæstet at jeg bare vil hjem til mig selv når jeg har så ondt.. jeg magter ikke at ligge på lærerværelse med kollegaer omkring mig (forstår I det? eller er det for meget at kræve af mig?.. når jeg har mest ondt kan jeg ikke overskue andre mennesker, fordi jeg har brug for at "lukke helt ned" for at komme mig..)
Hej BSR,

Forstår udemærket at du ikke kan/vil hvile dig "offentligt" blandt dine kollegaer, men et af dine skånehensyn kunne jo også være at I netop fandt et lille rum til dig, hvor du kunne ligge efter 1 - 1½ times arbejde så du ikke var helt smadret når du kom hjem. Dette eskalere jo også til resten af ugen og gør kun ondt værre.

Ellers kommer de andre nok med råd om skåne hensyn, det lyder jo til at du er ok med dine møde tider, men pas på at du ikke gaber over for meget i sidste ende.

Husk også afsnit i dine indlæg så vi alle kan være med på en læser.

Held og lykke med jobkonsulenten.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 16:36   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Røgten billeder viser at min lårbensknogle er slidt skæv og derfor gnaver op i hofteskålen, brusken er slidt væk og der er en udhulning i hofteskålen. Og det er det der forårsager mine smerter.
Forsøg at inddrage din egen læge og fysioterapeut for råd og vejledning mht skånebehov/arbejdsstillinger, måske få en ergoterapeut indover...

...og nej, det er ikke for meget at forvente, at du restituere hjemme (eller som minimum i et privat rum), når du er "totalskadet" efter 3 timers indsats :-)

(kender det selv som "jeg ved ikke, hvem jeg er og hvad jeg hedder" før den nødvendige restitution er i hus...)

Sidst redigeret af Carmen; 03-01-2012 kl. 16:44.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 17:45   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Det er dejligt at høre, at der endelig er en som effektivt vil gøre noget i din sag/situation. Også at han vil komme med det samme "i morgen", det synes jeg er herligt at høre.

Det lyder allerede meget fint med de ting, du kan nævne eller vise ham med de ting, du måske kunne have brug for (f.eks. speciel stol, underlag osv.) Jeg håber dog, han har lidt erfaring med sådan noget, ellers må du lige prøve at snakke med ham om at få en ergoterapeut ud på din arbejdsplads, for de kan have mange flere idéer til, hvor der kan gøres bedre - også med de erfaringer, de har, når det er ligesom er deres arbejdsområde.

Synes det er super, at han siger 2 timer - måske kan du nævne det for ham (hvis han ikke nævner det selv), at du ikke mener længere at kan klare et fuldtidsjob, og at du nu arbejder på nedsat tid pga. de smerter, du har. Det bør være med til at afklare, om du skal "revalideres" på egen arbejdsplads med vejen frem til et fleksjob.

Held og lykke.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 19:02   #19
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af BSR Se meddelelser
Hej igen
Så lykkes det mig at få fat på den jobkonsulent som har indkaldt mig til virksomhedspraktik fra i morgen kl 9.

Hende der var min jobkonsulent før nyårt er stoppet og jeg har fået en ny - og han virker som om han har styr på tingene. Jeg ringede til ahm og forklarede at jeg ikke forstod hvorfor de indkalder mig til virksomhedspraktik når jeg nu har et arbejde. Han forklarede at det naturligvis var en fejl. Han spurgte hvoran han bedst vil kunne se tingene fra min side (1. gang jeg bliver mødt på den måde) og jeg foreslog ham at han kom på min arbejdsplads så vi kunne gennemgå mine arbejdsopgaver og stillinger mm. Jeg forklarede ham at jeg vil blive fyret hvis der ikke er en afklaring i dagen inden d. 1. april. "så må jeg heller komme i mrogen, så vi kan få gang i sagerne" sdagde ham.. så nu kommer ham i morgen og han sagde at han ville sætte 2 timer af til det og efterfølgende spurtge ham om jeg troede det ville være nok tid. Det var virkelig en god oplevelse at tale med ham og jeg føler mig meget positiv til vores møde i morgen.
hvordan gennemgår man sin arbejdsopgaver? er der noget jeg skal være særlig opmærksom på? jeg er lærer og kan skifte imellem arbejdsstillignerne gående, siddende og stående alt efter hvordan jeg har det. jeg tænker en særlig stol vil kunne hjælpe lidt, hæve-sænke bord og måske et underlag til at stå på. Jeg kan ikke forestille mig andet der vil kunne aflaste mig, har i nogle idéer? Dertil skal jeg måske lige tilføje at jeg har kroniske smerter og kan holde mig kørende uden at ligge i max 3 ad gangen, derefter ligger jeg 2 timer med smertetillende og varmepude.
jeg har ikke løft og alt mit arbejde er tilrettelagt så jeg kan meste muligt, bla. er jeg sygemedlt på halvtid således jeg har korte dage og altid møder fra morgen af idet jeg har det bedst der. jeg tænker muligheden for at kunne tage et hvil på jobbet ikke vil hjælpe mig, vi er en lille skole og der er ikke et lokale til det. desuden er jeg så kvæstet at jeg bare vil hjem til mig selv når jeg har så ondt.. jeg magter ikke at ligge på lærerværelse med kollegaer omkring mig (forstår I det? eller er det for meget at kræve af mig?.. når jeg har mest ondt kan jeg ikke overskue andre mennesker, fordi jeg har brug for at "lukke helt ned" for at komme mig..)
I forhold til aflastning/restituering så husk endelig at den metode man arbejder efter (Arbejdsevnemetoden) klart og tydeligt siger at der også skal være energi i dig til resten af dagen efter arbejde...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-01-2012, 21:56   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
I forhold til aflastning/restituering så husk endelig at den metode man arbejder efter (Arbejdsevnemetoden) klart og tydeligt siger at der også skal være energi i dig til resten af dagen efter arbejde...
Den er mega svær at håndtere Ricky. Jeg startede i arbejdsprøvning i mandags, skulle have været der fra 9 -11, men måtte afbryde med pauser og tog hjem kl. 10. Det meste af resten af dagen lå jeg på sofaen i al fald indtil kl. 15. Kl. 16 tog jeg til træning og det vil jeg holde fast i. Min vejleder sagde til mig at det også er vigtigt at holde fast i noget man føler man kan og er god til + at jeg holder af det..

Jeg skal afsted til afprøvning igen i morgen 9 -11, jeg frygter det værste og håber på det bedste også for resten af dagen efter flg.. Stedet er fint, vejlederne også, men det dælme svært at finde ud af sine skåne behov og samtidig kunne (over)leve resten af dagen.

Man vender sig til meget, ligesom for dig BSR at ligge på sofaen 2 timer efter arbejde. Jeg gætter på at du herefter heller ikke har det forfærdeligt godt alligevel ! Vi vil jo gerne arbejde, men vel ikke for hver en pris.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges? Enteneller Alt det andet 39 04-08-2010 14:03
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension