K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2011, 09:04   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Tilbagebetaling af SU-lån på kontanthjælp

Hejsa

Jeg blev syg under mit studie og kunne derfor ikke gøre min uddannelse færdig. Nu indtræder min tilbagebetalingspligt snart og jeg aner ikke hvordan jeg skal kunne betale afdrag!

Nogen der har stået i samme båd og måske kender til hvad man kan stille op?

Har det rigtig skidt med ikke at kunne betale, men jeg "Burde" jo sidde og være færdig med uddannelse og have et job. Men sådan blev det så ikke lige for mig. øv øv.

Ha en god dag
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 09:22   #2
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg ved ikke hvordan reglerne er nu, men de gange jeg har været på barsel, har jeg kunnet anmode om betalingspause.
Du skal dog være opmærksom på at den dato hvor lånet skal være betalt færdigt, forbliver den samme og dermed stiger beløbet der skal betales hver 2. måned, når du på et senere tidspunkt betaler tilbage.
Men som sagt var det reglerne for år tilbage, og da jeg holdt pause, så det kan have ændret sig, eller være anderledes når det drejer sig om KH.
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 09:44   #3
sourceful
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Indlæg: 351
Styrke: 14
sourceful er ny på vejen
Ja jeg skulle have startet min tilbagebetaling for ca et år siden, men har fået fristen rykket et halvt år af 2 omgange.

Såvidt jeg kan forstå på dem derinde er det, det som de er villige til maks at give i henstand, derefter overgår lånet til skats inddrivelses center, tidligere kunne der ikke gøres udlæg i kontanthjælp, men med den nye ordning er det muligt at tilbage 400 i kontanthjælpen.
sourceful er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 11:01   #4
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
ja det hjælper jo ikke meget hvis man så bare skal betale det mere i den efterfølgende tid... hvis ens sag er færdig og man x har fået fleks og har fået et jo så kan man jo godt betale, men sandsynligheden for at den er færdig om et år er jo praktisk talt lig nul sådan som jeg hører det fra alle i andre... en behandlingstid på 2 år er vist meget sjælden
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 13:42   #5
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 17
velcro er ny på vejen
Afhæningt af hvordan din situation ender og hvor lang tid du er på kontanthjælp, så er der mulighed for at få eftergivet su-lån.
Se nedenstående link
http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1757891&vId=0

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2011, 15:55   #6
Fille
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2009
Indlæg: 47
Styrke: 15
Fille er ny på vejen
Lige nu har du ikke andre mulighder end, at udsætte dit lån, når du ikke kan betale og så må du se, hvor du er i dit liv, når det forfalder til betaling, om det så er en mulighed, for at betale.

Jeg fik selv min tilbagebetaling udsat i 2 år. Det kommer nemlig an på hvor stort lånet er og løbetiden, i forhold til hvor lang udsættelse man kan få.

Afbetalingtiden bliver jo kortere, når man har fået det udsat og beløbt man skal betale større. Men for mit vedkommende var det ca. 300 mere hver anden månden ydelsen steg. Et su lån er jo et meget lav forrentet lån, skal man jo lige huske.

Jeg har betalt mit lån af i dag. Jeg startede ret hurtig efter, jeg havde fået tilkendt min pension med, at betale. Jeg fik tilkendt pension det sammen år min sag er startet.
Fille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 11:39   #7
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Som Fille skriver, kan du få udsat tilbagebetaling af dit su-lån i op til 2år. Derefter kan du få nedsat ydelsen til 100kr/md der m, hvad jeg har fået oplyst, er det laveste du kan sætte det ned til. Men du skal huske at lånet stadig skal være betalt tilbage til samme tid som hvis du betalte normalt af på det, så når du engang kommer videre i systemet, skal du betale det mere hver måned.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 14:44   #8
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
kan man ikke få eftergivet sit lån hvis man kommer på pension??? kan man ikke få lov og betale meget lidt af når man ikke har råd til andet??? 200 om md eller noget? jeg har også su lån og er på kontanthjælp de kan vel ikke bare opkræve så man ikke har penge til overlevelse??? man kan jo ikke gøre for man er blevet syg? syntes det underligt man kan få det eftergivet hvis man kommer i job og ikke på kontanthjælp det giver da ingen mening!???
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 15:48   #9
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
kan man ikke få eftergivet sit lån hvis man kommer på pension??? kan man ikke få lov og betale meget lidt af når man ikke har råd til andet??? 200 om md eller noget? jeg har også su lån og er på kontanthjælp de kan vel ikke bare opkræve så man ikke har penge til overlevelse??? man kan jo ikke gøre for man er blevet syg? syntes det underligt man kan få det eftergivet hvis man kommer i job og ikke på kontanthjælp det giver da ingen mening!???
Du kan som skrevet få lov til at betale helt ned til 100kr/md
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2011, 18:20   #10
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
kan man ikke få eftergivet sit lån hvis man kommer på pension??? kan man ikke få lov og betale meget lidt af når man ikke har råd til andet??? 200 om md eller noget? jeg har også su lån og er på kontanthjælp de kan vel ikke bare opkræve så man ikke har penge til overlevelse??? man kan jo ikke gøre for man er blevet syg? syntes det underligt man kan få det eftergivet hvis man kommer i job og ikke på kontanthjælp det giver da ingen mening!???
Det skal du ikke regne med.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr tilbagebetaling af kontanthjælp - aktivering Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 21-07-2013 09:13
Kontanthjælp tilbagebetaling med tilbagevirkende kraft? Freddy282 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 09-03-2013 14:49
sygedagpengestop kontanthjælp og tilbagebetaling østerbro Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 16-02-2011 14:25
Kontanthjælp - krav om tilbagebetaling - urimeligt? Tiny Alt det andet 12 03-11-2009 00:36
Kan det virkelig passe ang tilbagebetaling af kontanthjælp KatrineB Din historie 6 14-01-2008 19:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension